Кодово име "Секвоя": Какво се знае за новия кросоувър на "Тесла"

Автомобилният производител "Тесла" е уведомил доставчиците, че смята да започне производството на ново електрическо превозно средство за масовия пазар с кодово име "Редууд", информира "Ройтерс", позовавайки се на четирима души, запознати с въпроса. Двама от тях описват модела, чието производство според настоящите планове трябва да започне през 2025 г., като "компактен кросоувър".
"Тесла" е изпратил покана за оферти за модела "Редууд" (секвоя на английски) до доставчиците миналата година и прогнозира седмичен производствен обем от 10 хил. автомобила, казали са двама от източниците. Според трима от четиримата, предоставили информация на "Ройтерс", производството на колата ще започне през юни 2025 г.
Главният изпълнителен директор на "Тесла" Илон Мъск отдавна разпалва апетита на феновете и инвеститорите за достъпни електрически превозни средства и самоуправляващи се роботаксита. С тяхното производство ще бъде направен преходът към следващо поколение, по-евтини платформи за електрически автомобили.
Тези модели, включително базов автомобил на стойност 25 хил. долара, ще му позволят да се конкурира с по-евтините бензинови автомобили и нарастващия брой евтини електромобили, като тези, произвеждани от китайската Би Уай Ди, която става водещ производител на електромобили в света през последното тримесечие на 2023 г., изпреварвайки "Тесла".
"Тесла" има опит в пропускането на целите си за и като срокове, и като ценообразуване, и ще му отнеме време за постигане на капацитет, отбелязва "Ройтерс".
Мъск първо обеща да построи кола за 25 хил. долара през 2020 г. По-късно той отложи този план, преди отново да го възроди. Най-евтиното предложение на "Тесла", седанът Model 3, в момента се продава в Съединените щати на цени, започващи от $39 хил.

Китайците от BYD изпревариха "Тесла" по продажби на електромобили в края на годината
Според два различни източника през последните години инженерите на "Тесла" са изследвали подробно конструкцията на "Хонда Сивик", чиято цена започва от 24 хил. долара в Съединените щати, за да проучат как да правят по-евтини коли.
Миналата година собственикът на "Тесла" каза, че е загрижен за въздействието на високите лихвени проценти върху потребителското търсене на скъпи стоки като автомобили. Той и други ръководители на "Тесла" изложиха планове миналия март за намаляване наполовина на разходите за превозни средства от следващо поколение, но не предоставиха времева рамка за изпълнението им.

Графикът на следващото поколение компактни превозни средства беше един от най-гласуваните въпроси от инвеститорите към "Тесла" преди тримесечния отчет за резултатите в сряда следобед, където се очаква да се прогнозира 21% увеличение на доставките през 2024 г., доста под дългосрочната годишна цел от 50%, който Мъск постави преди около три години.
Мъск каза през май, че "Тесла" работи върху два нови продукта с потенциал за комбинирани продажби от 5 милиона автомобила годишно. "Както дизайнът на продуктите, така и производствените техники (на "Тесла") надминават всичко останало, което присъства в индустрията", каза той на годишната среща на акционерите на "Тесла". През 2022 г. Мъск обяви, че през 2024 г. "Тесла" ще представи изцяло самоуправляващо се такси с футуристичен вид.

Фотогалерия: С първия си електромобил Xiaomi хвърля ръкавицата на "Порше" и "Тесла"
Според биографията на Мъск на Уолтър Айзъксън, публикувана през септември, която включва интервюта с главния изпълнителен директор и ръководители, "Тесла" планира да произвежда евтино роботакси и електрическа кола от базово ниво за 25 хил. долара, които са базирани на една и съща архитектура на превозното средство.
"Ройтерс" цитира няколко източника, според които архитектурата на "Тесла" от следващо поколение, наричана от производителя "NV9X", ще включва два или повече модела.
"Тесла" има фабрики в Шанхай и Фремонт, Калифорния, но планира да произвежда по-евтини автомобили и във фабриката си близо до Берлин, а се интересува и от изграждането на фабрика в Индия. Печалбата от по-евтините електромобили ще бъде предизвикателство, като се имат предвид разходите за батерии, както и традиционните трудности при производството на качествени евтини превозни средства.