Собственикът на "Плеърс трибюн" и "Ментал флос" стана медиен еднорог

Пазарната стойност на Minute Media - компанията, която стои зад спортни и развлекателни сайтове като "Плеърс трибюн" и "Ментал флос", премина границата от 1 милиард долара след приключилия нов кръг от финансиране, информира "Аксиос", цитирайки изпълнителния директор и основател на Minute Media Асаф Пелед.
На фона на иначе мрачния пейзаж на цифровите медии, Minute Media непрестанно набира финансиране, като същевременно превърна бизнеса си в печеливш, благодарение на нишовия си фокус върху цифровото спортно видео.
Minute Media генерира по-голямата част от парите си чрез лицензиране на технологии за монетизиране и разпространение на други издатели, особено около спорта, както и чрез собствената си технологична платформа, наречена Voltax.
Паралелно с това и в контраст с много други, които съкращават служители, за да намалят разходите си, компанията се разрасна при все сложните обстоятелства, свързани с факта, че около една трета от нейните 500 служители са установени в Тел Авив и много от тях са на активна военна служба.
Новото финансиране, възлизащо на "десетки милиони", приключи преди няколко седмици преди придобиването на SDN Video от Minute Media - платформа за стрийминг на спортни програми, базирана в Канада. Бизнесът на SDN Video е печеливш и всичките ѝ 70 служители ще се присъединят към екипа на Minute Media.

Снуп Дог става част от екипа на Ен Би Си за олимпийските игри в Париж
По същество парите са събрани успоредно с придобиването на SDN Video, за да се финансира сделката, в допълнение към финансирането ѝ от собствения капитал на Minute Media. Тя бележи шестото и най-голямо придобиване на Minute Media досега, като според съобщенията договорената цена възлиза на около 150 млн. долара. В този кръг участваха големи институционални инвеститори, включително HSBC и BlackRock, отбелязва "Аксиос". Към днешна дата Minute Media е събрала над 250 млн. долара от различни стратегически инвеститори и частни инвестиционни фирми.
Minute Media стана печеливша за първи път едва през последното тримесечие, след като генерира приблизително 300 млн. долара брутни приходи - тоест размерът на печалбите, преди от него да бъдат извадени всички разходи, отстъпки, нереализирани продажби или стойност на продадените стоки.
В медийни публикации се изказват предположения, че Minute Media може да участва в надпреварата за придобиване на правата за публикуване на "Спортс Илюстрейтед" (SI), след като договорът на "Арена груп" за лицензионно споразумение с "Аутентик брандс груп" беше прекратен и всички служители на емблематичното издание бяха уведомени, че работните им места се закриват.
"Minute Media е в много благоприятна позиция за придобиване с достъп до много капитал. Ние винаги държим под око какво има смисъл за бизнеса и нашето непрекъснато нарастващо портфолио", изтъкнал е говорител на Minute Media за "Аксиос", без да разкрива подробности за евентуално закупуване на лиценза за SI.