Глобалният въздушен транспорт е достигнал 94% от нивото си преди пандемията

Глобалният въздушен транспорт е достигнал 94% от нивото си преди пандемията

Самолет "Еърбъс" A320 на "Финеър" се готви да излети от летище Манчестър
REUTERS
Самолет "Еърбъс" A320 на "Финеър" се готви да излети от летище Манчестър
Глобалният въздушен транспорт е достигнал 94.1% от нивото си преди пандемията през 2023 г., съобщи Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) в сряда (31 февруари).
През 2023 г. въздушният трафик - измерен в приходи от pkm - един пътник, изминаващ разстояние от един километър - се е увеличил с почти 37% спрямо предходната година, показват данните на IATA.
С ръст от 30.4% в рамките на 2023 г., вътрешните пътувания са надминали нивото си от преди пандемията от COVID с 3.9%.
Международният трафик, от друга страна, е с 11.5% под нивото си от 2019 г. въпреки ръста от 41.6% спрямо 2022 г.
Възстановяването на свързаността захранва глобалната икономика, тъй като хората пътуват, за да правят бизнес, да продължат образованието си, да харчат спестяванията си за ваканции и по много други причини, отбелязва генералният директор на IATA Уили Уолш.
Той призова правителствата да възприемат стратегически подход, за да увеличат максимално ползите от въздушния транспорт в ерата след пандемията.
<a href="https://www.dnevnik.bg/evropa/2024/01/31/4582629_stachki_zatvariat_golemi_letishta_v_germaniia_v/" target="_blank"><strong>Стачки затварят големи летища в Германия в четвъртък</strong></a><br /><br />На снимката: Пътник гледа към таблото с отменени и пренасочени полети на летището в Кьолн в деня на стачката на служителите по сигурността на въздухоплаването. Германия, 1 февруари 2024 г.
REUTERS
Стачки затварят големи летища в Германия в четвъртък

На снимката: Пътник гледа към таблото с отменени и пренасочени полети на летището в Кьолн в деня на стачката на служителите по сигурността на въздухоплаването. Германия, 1 февруари 2024 г.
За Уолш това означава осигуряване на рентабилна инфраструктура за задоволяване на търсенето, стимулиране на производството на устойчиво авиационно гориво (SAF) за постигане на целта за нулеви нетни въглеродни емисии до 2050 г. и приемане на разпоредби с ясни приложения на анализа разходи-ползи.
Глобалното търсене на въздушен товарен превоз, измерено в товарни тонкилометри, е спаднало с 1.9% в сравнение с 2022 г. и е било с 3.6% под нивата преди пандемията. Капацитетът - измерен в налични товарни тонкилометри - е нараснал с 11% в сравнение с 2022 г., сочат данните на IATA.