Инцидентите в САЩ с антисемитизъм достигнаха рекорд през 2023 г.

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (42)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2016 Любопитно

    Като се знае ,че в САЩ още бият негрите,
    какво да очакваме от тези които не харесват ционисти?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  2. 2 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 3006 Неутрално

    В Израел пък заради свободата на словото не уволняват преподавател който възхвалява ислямски палестински терорист

    "Ариел Порат, президентът на университета в Тел Авив, обявява, че институцията няма да уволни преподавател, който възхвалява осъдения за тероризъм Уалид Дакка на личната си страница във Facebook.

    В писмо от неделя и адресирано до депутата Йосеф Тайеб, ръководител на комисията по образование на Кнесета, Порат пише: „Администрацията на университета осъди поведението на д-р [Анат] Матар. Но също така се добавя, че тя не е направила нищо незаконно и затова не възнамеряваме да я уволняваме.

    „Казано по друг начин: по закон в държавата Израел свободното изразяване обхваща и изказвания, които са вбесяващи, нараняващи и безчувствени, независимо дали ви харесва или не“, казва Порат в писмото, което впоследствие беше изпратено до студенти от TAU и факултет."

    https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/tel-aviv-university-president-says-school-wont-fire-staffer-who-eulogized-terror-convict/

  3. 3 Профил на brazza
    brazza
    Рейтинг: 2351 Неутрално

    И къде са коментарите на храбреците, изтребващи палестинци, хусити и иранци? Или са смутени от действията на закона на Нютон?

  4. 4 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 442 Весело

    И кои са "здравните власти в Газа" бе, Карабоев? Да не са някой бенедиктински орден? Хамас са - цитирате данни предоставени от ТЕРОРИСТИЧНА организация. Ей това ви е журналистическата "етика". И нещо спряхте да пишете за прободения поп в Австралия. Да не е щото нападателят е ислямист крещял "Аллах Акбар"? Предлагам направо да пуснете някоя статийка от сестринския ви англо-саксонски фейк нюз. Там за неуспелия убиец не пише нищо, но нашироко обясняват как попът бил анти-ваксър и бил имал анти-ЛГБТИ+ изказвания (това по техните стандарти означава, че сигурно е казал, че педе...стията е грях и че семейството е от мъж и жена). Също така помним как не отразихте нито едно убийство на евреин в САЩ, но тука три дни плакахте за трима джагали, които освен че са си живи, освен че се оказаха рода на видни терористи, май се и оказа, че са нападнали човека, а? Няма ли да напишете статийка какво става там? Няма, знам бе - Грантодателят и Филантропът не дават.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  5. 5 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 442 Весело

    И къде са коментарите на храбреците, изтребващи палестинци, хусити и иранци? Или са смутени от действията на закона на Нютон?
    —цитат от коментар 3 на brazza


    Пуснал съм ти едно отдолу. Всъщност какво точно искаш да кажеш, че нещо не ти се разбира? Че трябва да ни е страх от джагали ли? Не ни е. И от алкохолизирани блатни червеи от угро-финската пустиня не ни е страх. Кажи от кой друг трябва да ни е страх, за да ти кажа, че не ме е.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 3006 Весело

    До коментар [#6] от "Йосиф Давыдович":

    Ти си бахти комбинацията - нацист, комунист и рашист

  8. 8 Профил на Боян Баянов
    Боян Баянов
    Рейтинг: 2980 Неутрално

    Р Русия не се наблюдават такива прояви, защото там всички са антисемити и поддръжници на терористичната държава Иран и на терористичните организации "Хамас" и "Хизбула".

  9. 9 Профил на Боян Баянов
    Боян Баянов
    Рейтинг: 2980 Неутрално

    До коментар [#6] от "Йосиф Давыдович":
    "Ти си бахти комбинацията - нацист, комунист и рашист"
    .................
    Всички руснаци са такива или поне 87,3%.

  10. 10 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 2404 Неутрално

    До коментар [#8] от "Боян Баянов":

    За Русия не зная, все пак доста от милиардерите им са евреи - Ходорковски, Абрамович, Фелдман, Гусински и т.н., да не изреждам по списъка. Но какво да се прави, "хубав кон и под съдран чул си личи", казва мъдрият български народ.
    А за САЩ ще кажа, поне при нас пред синагогата постоянно има полицейска кола, камери следят обстановката. Равинът е приятел, подготвя се и той за действия в случай на терористична заплаха, не че ако някой си сложи главата в торбата и не цени живота си няма да направи поразии.

  11. 11 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 3006 Неутрално

    До коментар [#4] от "Тюфлекчия":

    Те данните са от Хамас, но се считат за правдоподобни и немного преувеличени. Със сигурност са много цивилните жертви и е грях, но пък и малоумието е голямо при тези които обвиняват само Израел и хвалят джихадистите които това им е целта.

  12. 12 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 3006 Неутрално

    До коментар [#10] от "daskal1":

    Показателно е, че 95% от руските евреи са емигрирали в Израел, САЩ и Германия барабар с някои руснаци покрай тях..

  13. 13 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 2404 Весело

    До коментар [#12] от "vht16370188":

    Умни хора, но и 5% ще вършат работа.

  14. 14 Профил на 0tvorko
    0tvorko
    Рейтинг: 9 Неутрално

    Р Русия не се наблюдават такива прояви, защото там всички са антисемити и поддръжници на терористичната държава Иран и на терористичните организации "Хамас" и "Хизбула".
    —цитат от коментар 8 на Боян Баянов


    точно от русия са повечето преселили се евреи ... там в израел, руския е втория неофициялен език.
    интерестното в случая е че всички мразят евреите, но официялно всички ги подкрепят. няма политик, арктьор, бизнесмен който да не си го е получил ако каже нещо негативно за тях. има нещо гнило в дания...

  15. 15 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 3006 Неутрално

    До коментар [#14] от "0tvorko":

    Пишеш глупости, повечето евреи в Израел не са от Русия, а по-скоро 1 от 7 милиона и не всички рускоговорящи евреи са руски защото има и много от другите бивши съветски републики както е Зеленски

  16. 16 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ами съвсем нормално.

    https://fatalerror.bg/
  17. 17 Профил на 0tvorko
    0tvorko
    Рейтинг: 9 Неутрално

    До коментар [#15] от "vht16370188":

    точно затова половината им вестници в телавив са им на руски... викаш не ще да са руснаци.. просто си харесват този език
    .

  18. 18 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 3006 Неутрално

    До коментар [#17] от "0tvorko":

    Ами дай доказателство, че половината вестници в Тел Авив са на руски? Може да са 15-20%, но за половината най-вероятно си е твоя лъжа

  19. 19 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 2404 Неутрално

    Ако толкова се интересувате, погледнете таблицата в Уики https://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_population_by_country
    Реално, най-много евреи и свързани с роднински връзки с тях има в САЩ - 12 милиона.
    Официално в България са останали само две хиляди които са се идентифицирали като евреи.

  20. 20 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 3006 Неутрално

    До коментар [#17] от "0tvorko":

    И сам ако можеш да ползваш интернет ще провериш, че макар и значим дял руските евреи в Израел са доста под половината и както писах не всеки рускоговорящ е руски евреин точно както Зеленски не е руски евреин

  21. 21 Профил на Боян Баянов
    Боян Баянов
    Рейтинг: 2980 Неутрално

    Фашиста Мусолини не е бил антисемит.
    "В Германия шовинистическите елементи от програмата на Хитлер се смесват с расизъм и антисемитизъм — елементи, които липсват в програмата на „класическия“ фашизъм — италианския."

    Отявлени антисемити в Европа са германските и руските нацисти.

  22. 22 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 2404 Неутрално

    До коментар [#6] от "Йосиф Давыдович":

    Йоско, недей да се правиш на пълен идиот пишейки подобни щуротии. Ега ти нациста от Ямболско се извъди.

  23. 23 Профил на 0tvorko
    0tvorko
    Рейтинг: 9 Неутрално

    До коментар [#17] от "0tvorko":Ами дай доказателство, че половината вестници в Тел Авив са на руски? Може да са 15-20%, но за половината най-вероятно си е твоя лъжа
    —цитат от коментар 18 на vht16370188


    не се ловете дословно за думите.. 20% малко лие? евреите са си евреи... те нямат друга националност и не приемат тази на приемната им страна.. да, повечето са от уктаинската част но то е защото украйна беше лицето на СССР и стандарта на живот там беше по-висик.

  24. 24 Профил на Berkeley
    Berkeley
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#6] от "Йосиф Давыдович":

    Боклук нещастен насран! Трябва да лежиш до края на жалкия си скапан живот в лагер и накрая да те задушат с газ заради гнусните ти писаници. Няма такива УРОДИ като вас! Не стига, че сте руски подлоги от най-долните, ми и харесвате на Хитлер гадните извращения. Боклуци долни!!!!

    Let there be light
  25. 25 Профил на Berkeley
    Berkeley
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#22] от "daskal1":

    Той е ПЪЛЕН ИДИОТ.

    Let there be light
  26. 26 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5672 Неутрално

    Проблемите идват от новите мигранти и криворазбраната защита правата на палестинците.
    Примерно, във Франция основно новите мигранти доведоха до най-големият ръст на емиграция сред еврейското общество към Израел измежду всички западни страни.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  27. 27 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2785 Любопитно

    До коментар [#13] от "daskal1":

    Все искам да те питам...
    Ако Ататюрк бе жив ...на чия страна щеше да воюва по време на ВСВ...?
    Как мислиш...?

    Bukalemun
  28. 28 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 632 Любопитно

    Групата за застъпничество за защита на евреите (Anti-Defamation League или ADL) преброи 8873 антисемитски инцидента през 2023 г., което е 140% увеличение спрямо 2022 г. и рекордно високо ниво, откакто групата започна да следи тези прояви през 1979 г., се казва в доклада.

    Докладвани са над 5200 инцидента след 7 октомври 2023 г., когато "Хамас" и палестинци от Газа атакува Израел, убивайки около 1200 души и вземайки повече от 250 заложници. Израел отговори, като започна контраатака в Ивицата Газа, която уби повече от 33 000 палестинци, според здравните власти в Газа, и превърна голяма част от управлявания от Хамас анклав в развалини.
    —цитат от коментар 0 на статията



    Тук четем "ново двадесет"!
    Там в Газа се води война.
    Тази война е между уж -"палестинска организация - Хамас",
    и "държавата Израел"!

    Корените на конфликта са много дълбоки
    и всеки, който иска може да ги намери.
    Разбира се , ако има такова желание!

    Но убийството на над тридесет хиляди души в Газа
    не е такъв проблем за САЩ, колкото "анти-семитските прояви"
    отчетени от въпросната организация.

    Нагнетяването на напрежението расте с часове!
    Като се има в предвид, че САЩ са "про-ционистка" държава,
    то се знае, кого ще подкрепят!
    Съвсем друг е въпросът, останалите, кого ще подкрепят?!?

  29. 29 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 632 Весело

    До коментар [#27] от "eti mehter":


    До коментар [#13] от "daskal1":Все искам да те питам...Ако Ататюрк бе жив ...на чия страна щеше да воюва по време на ВСВ...?Как мислиш...?
    —цитат от коментар 27 на eti mehter


    Аз пък искам да те питам тебе,
    как се превежда името "Джуга-швили",
    буквално на турски.


    Понеже имам информация,
    как се превежда на грузински език.
    Но човекът твърди,
    че и на турски, преводът е подобен!

  30. 30 Профил на accidental
    accidental
    Рейтинг: 744 Неутрално

    До коментар [#18] от "vht16370188":

    Дневен е само Наша Страна, седмичници: Неделя, в Израел и Клуб. двуседмичници Ми и Ревю, Месечници Время и ми, Кино и Шалом, 5 телевизионни канала

  31. 31 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 2404 Неутрално

    До коментар [#27] от "eti mehter":

    Според мен на страната на ДеГол, но това си е чиста спекулация от моя страна. Просто защото последните султани наемаха немски генерали и не случиха на успехи. Виж, с немските оръжия е друг въпрос. Българските опълченци са псували с френските пушки "Шаспо", докато аскера с пушки "Манлихер" и оръдия "Круп" не е имал тези проблеми.

  32. 32 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 2404 Неутрално

    До коментар [#29] от "vagabond66":

    Странно, фамилията е фонетизирана да звучи грузински с това "швили" (син), но оригиналът е южно-осетински - "Дзух", който южно-осетинците произнясяли като "джуг" (стадо, табун, ято). После са поетичните измислици, че на старо-осетински означавало "желязо", та от там "Сталин"

  33. 33 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2785 Весело

    До коментар [#31] от "daskal1":

    Минус
    Ако версията ти беше правдива ...той щеше да живее и след ВСВ...

    Bukalemun
  34. 34 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2392 Неутрално

    До коментар [#10] от "daskal1":Показателно е, че 95% от руските евреи са емигрирали в Израел, САЩ и Германия барабар с някои руснаци покрай тях..
    —цитат от коментар 12 на vht16370188


    Тези , които не са емигрирали са станали путинови олигарси. Парите на Русия са в еврейски ръце. Някои от тези олигарси са си уредили израелско гражданство.

  35. 35 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3200 Любопитно

    "Евреите в САЩ не трябва да бъдат атакувани за действията на държавата Израел", добави Орен Сегал, вицепрезидент на Центъра на ADL за екстремизъм. "

    Съгласен съм с Сегал по този въпрос. Протестите трябва да бъдат насочени към Израел, тяхното посолство и дипломати в САЩ, както и срещу организациите в САЩ, които имат близки отношения с тях, примерно AIPAC.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  36. 36 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2392 Неутрално

    До коментар [#31] от "daskal1":
    "Българските опълченци са псували с френските пушки "Шаспо", докато аскера с пушки "Манлихер" и оръдия "Круп" не е имал тези проблеми."

    На Шипка българските опълченци са се разбирали с руския генерал Столетов на турски език. Столетов е научил турски при един негов плен през предишна руско-турска война. А нападащият аскер е бил съставен от казаци , избягали от Русия в Османската империя. Те са комуникирали помежду си на руски. Доста недоразумения са се получавали от този факт. Защитниците на Шипка са били турско говорящи , а нападателите са били руско говорящи.

  37. 37 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3200 Весело

    До коментар [#7] от "vht16370188":

    Много токсична комбинация! :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  38. 38 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3200 Любопитно

    До коментар [#26] от "penetrating":

    Не си прав, голяма част от проблемите за евреите в САЩ идват от крайно десни американци, които симпатизират на нацистките изроди. Те винаги са мразили евреите. И редовно вършат нападения и даже терористични актове срещу евреиски цели в САЩ, ето един подобен пример:

    https://www.theguardian.com/world/2018/oct/27/pittsburgh-synagogue-shooting-antisemitism-conspiracy-theories

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  39. 39 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 832 Неутрално

    До коментар [#33] от "eti mehter":

    Турция щеше да в неутрална , с лек уклон към Райха. Никакъв шанс Турция да е към Съюзниците. Както е и станало без Ататюрк. Хитлер и Ататюрк са близки, неколкократно са се срещали. Според свидетелства на хитлеровите адютанти, Ататюрк му е говорил много свободно и критикувал. Примерно "Хер Хитлер , обличате в неподходящи дрехи неподходящи хора" . Това по повод назначенията му ,най вече на Гьоринг .

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  41. 41 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5672 Неутрално

    До коментар [#38] от "Иво":

    Това е една част от средата. Другата по-важна част са членовете на Конгреса Ихам Омар и Рашида Тлаиб, защото те показват сменената обстановка :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  42. 42 Профил на Admiral Spaceballs
    Admiral Spaceballs
    Рейтинг: 45 Неутрално

    Да си го кажа честно предпочитам антисемитизъма пред джендър дискриминациите и език на омраза поне първото е ясно определено и разбираемо





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #