"Рязко издигане и драматично падане": как изглежда отвътре инцидентът със "Сингапурските авиолинии"

Един пътник загина и 30 бяха ранени, след като полет на "Сингапурските авиолинии" попадна в силна турбуленция във вторник.
Полетът от Лондон за Сингапур се е оказал във въздушен джоб, докато кабинният екипаж е сервирал закуска. Пилотите са поискали аварийно кацане, което е извършено в Банкок.
Снимки от вътрешността на самолета показват големи прорези в панелите на кабината, изпаднали кислородни маски и панели, висящи от тавана, както и разхвърлян багаж. Пътник каза, че главите на някои пасажери са се ударили в таблата над седалките и са пробили панелите над тях.
73-годишен британец е починал по време на инцидента, вероятно поради инфаркт. Седем души са тежко ранени, някои с наранявания по главата. Осемнадесет души са хоспитализирани. На 12 е дадена първа помощ в болница и са освободени.

Все още няма подробности за инцидента, но според тракера на самолети FlightRadar 24 около 7:49 по Гринуич (5.49 ч българско време) самолетът рязко подскача нагоре и се връща на крейсерската си височина за една минута.

Без 4 болта: как се е откъснал панелът от Боинг 737 в САЩ
Пътник, който е бил в самолета, каза пред Ройтерс, че инцидентът е бил придружен с усещане за издигане и падане.
"Внезапно самолетът започна да се вдига нагоре, тресейки се и много внезапно имаше много драматично падане, така че всички седнали и без предпазни колани бяха изстреляни в тавана", разказва пътникът Дзафран Азмир пред Ройтерс. |
"Някои хора удряха главите си в багажните отделения над тях и ги надупчиха, удариха местата, където има светлини и маски, и пробиха направо през тях", разказа той.
FlightRadar 24 обясни, че пропадането от 37 хил. до 31хил. фута първоначално е изглеждала като рутинна промяна на височината при подготовка за кацане.

Самолетът Boeing 777-300ER е имал 211 пътници и 18 души екипаж.
Въздушните произшествия, свързани с турбуленция, са най-честият тип, според проучване от 2021 г. на Националния съвет за безопасност на транспорта. Те са повече от 1/3 от докладваните авиоинциденти. Повечето от тях са причинили различни по степен наранявания, но никога не е имало щети по самолетите.
"Сингапурските авиолинии" - една от водещите авиокомпании в света и еталон за индустрията, не е имала големи инциденти от 2000 г., когато неин самолет се разби на международното летище в Тайван "Таоюан", след като се опита да излети от грешна писта.