Рекламният модел на "Мета" е оспорван от Еврокомисията

Рекламният модел на "Мета" е оспорван от Еврокомисията

Рекламният модел на "Мета" е оспорван от Еврокомисията
Reuters
Рекламният модел на "Мета", при който потребителите се съгласяват с използването на личните им данни за рекламни цели или заплащат такса за ползване на нейните приложения "Фейсбук" и "Инстаграм" без реклами, противоречи на европейския Закон за цифровите пазари.
Това е предварителното мнение на Европейската комисия от разследването, което тя води срещу американския технологичен гигант.
В понеделник Еврокомисията заяви, че принуждаването на потребителите да правят избор между платена и безплатна версия не води до предоставяне по-малко персонализирана еквивалентна версия на социалните мрежи на "Мета".
Еврокомисията казва още, че големият брой данни, които онлайн платформите събират от потребителите, за да им предоставят услуги, им дава потенциални предимства в сравнение с конкурентите, които нямат достъп до такова огромно количество данни, "като по този начин издигат високи бариери пред предоставянето на онлайн рекламни услуги и услуги в социалните мрежи".
"Мета" въведе рекламния модел "плащане или съгласие" през ноември, като обяви, че го прави в отговор на изискванията на европейското законодателство за личните данни. Така потребителите на "Фейсбук" и "Инстаграм" трябваше да избират дали да плащат месечна такса за версия без реклами или да продължат да ползват безплатна версия с персонализирани реклами.
Комисията твърди, че услугата, която "Мета" им предоставя с по-малко от техните лични данни, не е еквивалентна на услугата, базирана на "персонализирани реклами".
За да се гарантира спазването на европейското законодателство за цифровия пазар, потребителите, които не дават съгласието си, също трябва да получат достъп до еквивалентна услуга, която използва по-малко от техните лични данни, в този случай за персонализиране на рекламите, се казва в становището, публикувано в понеделник.
Ако предварителното мнение на комисията бъде окончателно потвърдено до март 2025 г., когато комисията да приключи разследването си, "Мета" може да бъде глобена с 10% от глобалния й оборот.