Пътуването със самолет в САЩ се влошава според пътниците

Американският въздушен транспорт е станал по-лош, ако оплакванията на пътниците пред официалните власти се вземат като мярка за качеството му.
Министерството на транспорта съобщи в петък, че е получило близо 97 хил. жалби през 2023 г. спрямо около 86 хил. предходната година. Служителите в министерството са работили до юли т.г., за да обработят голямото количество жалби и закъсняха с огласяването на данните с няколко месеца. |
Според Доклада за клиентите на въздушния транспорт на министерството това е повече от оплакванията през годините от 2020 г., когато клиентите се жалваха заради бавното връщане на парите си след спирането на въздушния транспорт заради пандемията.
Увеличението е въпреки факта, че през 2023 г. авиокомпаниите отмениха много по-малко полети в САЩ - 116 700, или 1.2% от общия брой. За сравнение, около 210 500 полета бяха отменени, или 2.3%, през 2022 г. Според доклада отменените полети са рекордно ниски за последните над 10 г. Закъсненията обаче останаха упорито високи миналата година, около 21% от всички полети.
От началото на тази година анулираните полети остават относително ниски - около 1.3% от всички полети, но закъсненията все още са около 21%. |
Повече от две трети от всички жалби миналата година се отнасят до американски авиокомпании, но една четвърт обхваща чуждестранни авиокомпании. Повечето от останалите жалби са срещу туристически агенти и туроператори.
Жалбите срещу отношението към пътници с увреждания са се увеличили с повече от една четвърт в сравнение с 2022 г. Оплакванията от дискриминация, макар и малко на брой, също са нараснали рязко. Повечето са заради расови или национални предразсъдъци. |
През 2023 г. министерството наложи най-големите глоби в историята на службата за защита на потребителите.
Авиокомпаниите получават много повече оплаквания от пътници, които не знаят как или не си правят труда да се оплачат официално, но превозвачите не публикуват тези числа.