Германия е продала повече стоки в Полша, отколкото в Китай тази година

Германските износители са продали повече стоки на Полша, отколкото на Китай през първата половина на годината, показа анализ в петък. Това показва успеха на усилията за диверсификация на големите германски компании, които се стремят да намалят зависимостта си на китайския пазар.
Големите германски компании износители в сектори като промишлени стоки и автомобили отдавна са стълбове на икономиката на страната и са отговорни за нейния силен търговски излишък, но неотдавнашното напрежение между Китай и Запада доведе до промяна на фокуса в експортните стратегии.
Данни от Германския комитет за източноевропейски икономически отношения, лобистка група, която има за цел да насърчи търговията между Германия и Източна Европа, показват, че износът на стоки за Полша е нараснал с 4.6% до 48.4 млрд. евро през първите шест месеца на годината.
За разлика от това износът за Китай е намалял с 2.7% в сравнение със същия период на предходната година до 48.2 млрд., се казва в доклада, базиран на предварителни данни от германската статистическа служба. По този начин Полша се изкачи до четвърто място сред най-важните пазари за продажби за германската експортна индустрия, докато Китай се спусна до пето място.

Технологични войни. Как Западът изгражда своята сигурност в противовес на Китай
Катрина Клаас-Мюлхойзер, председател на комисията, каза, че това е забележителен успех по отношение на спешно необходимата диверсификация на германската икономика, която преди всичко иска да намали зависимостта си от Китай. "Това трябва да бъде стимул за новата Европейска комисия и страните кандидатки да продължат без забавяне разширяването на ЕС на изток и югоизток", каза тя пред "Ройтерс".
- Според данните германският износ за Източна Европа леко се е увеличил до 145 млрд. евро през първата половина на годината, докато общият износ се е свил.
- Отчитайки почти 19% от външната търговия на Германия, източноевропейските страни се превърнаха в стълб на германската експортно ориентирана икономика, каза Клаас-Мюлхаузер.
- САЩ остават основният експортен пазар за Германия през първите шест месеца на годината, следвани от Франция и Нидерландия, показват данните.