От Vogue до Wired: ChatGPT добави редица медии към съдържанието на отговорите си

OpenAI и глобалният гигант на списанията Condé Nast обявиха партньорство, с което ChatGPT и търсачката му SearchGPT да могат да показват съдържание от Vogue, The New Yorker, Wired, Vanity Fair, GQ и други известни издания.
Компанията OpenAI, разработила ChatGPT, отбелязва, че с нарастващата роля на изкуствения интелект в търсенето и откриването на новини трябва да се гарантират точност, почтеност и уважение към качествената информация, пише Би Би Си.
Поредното подобно споразумение с медийни издателства разширява възможностите за обучаване на модела на изкуствен интелект на компанията с тяхно съдържание.
Този подход не се приема еднозначно в медийните среди: "Ню Йорк таймс" и "Чикаго трибюн" например се противопоставиха и предприеха правни действия за защита на съдържанието си. Сред партньорите обаче вече са сп. "Тайм", "Файненшъл таймс" и "Асошиейтед прес". Избраха да го направят и "Нюзкорп", "Вокс" и "Аксел Шпрингер".

Най-големият медиен издател в Европа: изкуствен интелект може да замени журналистите
Баланс
OpenAI и Condé Nast не разкриха финансовите условия на споразумението, но според медийната компания партньорството с OpenAI ще компенсира част от проблемите ѝ, появили се с приходите покрай възхода на новите технологии, и ще позволи инвестиции в журналистиката и творческите начинания. В комуникация до служителите изпълнителният директор Роджър Линч обяснява решението с баланс между адаптирането към новите технолотии и уважение към правата на интелектуална собственост.
Впрочем преди около месец Condé Nast изпрати писмо с предупреждение до стартъпа за търсене с изкуствен интелект Perplexity и го обвини в плагиатство, защото използва съдържанието на компанията, за да генерира отговори.
OpenAI пусна прототипа на търсачката си, задвижвана от изкуствен интелект - SearchGPT, миналия месец. Компанията обясни, че събира обратна връзка и идеи от партньори в медийната индустрия.

В OpenAI някои са обезпокоени от безразсъдната надпревара в изкуствения интелект
Промените в начина, по който търсачките отговарят на заявки - предлагайки разговорни параграфи, вместо да насочват потребителите към връзки - също предизвикаха тревога сред новинарските медийни фирми, много от които разчитат на трафика от търсене за аудитория и приходи. Би Би Си припомня, че миналата година предприе стъпки, за да предотврати използването на съдържанието на сайтовете ѝ без разрешение от OpenAI и други фирми.