Как "Фолксваген" трябваше да спасява социализма в ГДР

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (71)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mvx33545439
    mvx33545439
    Рейтинг: 150 Разстроено

    Защо статията не е платена? Кога най-после достъпа ще е платен?

  2. 2 Профил на danvan СУПЕР
    danvan
    Рейтинг: 7038 Неутрално

    При соца трябваха връзка за да си купи човек банани или маслини, та какво остава за истинска западна кола.

    Не че за трабанти и москвичи не се чакаше с години, докато Мото техника държеше 1500 тогавашни лева (около 6-7 заплати) вноска без да плаща никакви лихва ...

    Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2749 Неутрално

    За това не съм и чувал но последните варбурзи бяха с двигател на Фолсваген.
    Инък тука имаше интересно ТНТМ Волга с преходен фланец и двигател на мерц.
    Но по принцип кво ни дава тази новина?
    Освен задължителните копирачки от спонсорите не вярвам да са ги включили към намалената реклама.
    Но ако е така ще помисля и аз за абонамент.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  5. 5 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1543 Неутрално



    През 1973 г. има огромно покачване на цените на нефт (първа петролна криза) и кафе (лоша реколта в Бразилия).
    Правителството на ГДР преустановя вноса на кафе, наблягайки на ерзац кафе от ечемик.
    Населението се разделя на три класи:
    - партийни функционери с предимство
    - хора с роднини във ФРГ, достъп до дойчмарки и съответно до западно кафе
    - всички останали

    Стига се до огромно недоволство.
    Правителството приоритизира вноса на кафе и западни марки като Якобс и Едушо.

    Освен това насърчават братски Виетнам да започне да отглежда кафе заради сходен климат като в Бразилия.
    В момента Виетнам е вторият по големина износител в света след Бразилия.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  6. 6 Профил на Распутин
    Распутин
    Рейтинг: 328 Весело

    Едва ли статии излезли преди три дни в други български медии (Факти, ДВ) биха могли да минат за "качествена журналистика".

  7. 7 Профил на Dimitar Dimitrov
    Dimitar Dimitrov
    Рейтинг: 309 Разстроено

    Соц мизерия.Въпреки че бяха на светлинни години от нас.Живях в ГДР половин година при роднини.Мислех,че съм в рая.За тях Милка,Тоблерон и такива работи се продаваха в кварталния супер свободно.При нас-в Кореком само.Имаха осем канала на телевизията.При нас-2,единият приключваше в 22.00ч. деугият в 12.00.Ако искаш.Те бяха най-добре от всички соц кочини.

  8. 8 Профил на Bulgarian
    Bulgarian
    Рейтинг: 817 Неутрално

    Помня как през 1989 си избърсах Газа с цветния чек/бон на внесените години преди това 1500 лева за ЛАДА 2107. Върха на соц-технологията

    The best thing about the future is it comes one day at a time.
  9. 9 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ СУПЕР
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 3164 Весело

    😀 Минало незабравимо😀 Когато 'сичките бяхме с буйни черни/други коси, и страдахме от "коитус перманентис"😀

    И по паралиите (е, тези вече бачкащи) са внасяли ЯКИ кинти в Мототехника и са чакали за лади, москвичи, запорожци и вартбурги😀

    'Де'й са бай Таню и форумният "корифей" (лекуващият Ковид и коклюш) да ни припомнят колко готино беше в онзи рай😀?

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! ***** ************************************************************************************************************************************************************************************ ****-П.С. -"КРАТКИЯТ" СПИСЪК С ЛЪЖИТЕ НА ФОРУМНИЯ ТОП'ЛЪЖЕЦ И КЛЕВЕТНИК- В КОМЕНТАР № 1 В ТЕМАТА https://www.dnevnik.bg/razvlechenie/2024/04/03/4609231_otkrivaneto_na_festivala_one_dance_shte_postavi_fokus/comments#comment-1 **************************************************************************************************************************************************** ПРЕДУПРЕЖДАВАМ-ДА НЕ СЕ ЧЕТЕ С НАПИТКА В РЪКАТА!!!
  10. 10 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 540 Весело

    Защо статията не е платена? Кога най-после достъпа ще е платен?
    —цитат от коментар 1 на mvx33545439


    Поредното излъгано паточе, като онова, дето броеше не дните, а ЧАСОВЕТЕ до 1.9! 🤡

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr. P.S. Търся си работа като "четирихилядник". Тъй и тъй ги възпалявам за удоволствие, поне някой лев да пада... За контакти: фактолог@протонмаил.цом 🤡 😂😂😂
  11. 11 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 702 Неутрално

    То и тук имаше Мазди кабрио 1984г. Но само за отбрани другари. С "късмет" не ставаше.

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  12. 12 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ СУПЕР
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 3164 Весело

    Соц мизерия.Въпреки че бяха на светлинни години от нас.Живях в ГДР половин година при роднини.Мислех,че съм в рая.За тях Милка,Тоблерон и такива работи се продаваха в кварталния супер свободно.При нас-в Кореком само.Имаха осем канала на телевизията.При нас-2,единият приключваше в 22.00ч. деугият в 12.00.Ако искаш.Те бяха най-добре от всички соц кочини.
    —цитат от коментар 7 на Dimitar Dimitrov


    В Берлин са гледали безпроблемно и западно'германските канали, от Западен Берлин.

    ГДРто беше уШким РЕКЛАМАТА на бъдещият социализъм. Ама...не беше баш така! Бил съм два пъти в ГДРто преди 68. В магазините им имаше много повече стоки от колкото в другите соц'държави. Но атмосферата...АТМОСФЕРАТА беше...различна от тази в съседните Полша и Чехословакия! Където съм бил десетина +++ пъти😀!
    До коментар [#7] от "Dimitar Dimitrov":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! ***** ************************************************************************************************************************************************************************************ ****-П.С. -"КРАТКИЯТ" СПИСЪК С ЛЪЖИТЕ НА ФОРУМНИЯ ТОП'ЛЪЖЕЦ И КЛЕВЕТНИК- В КОМЕНТАР № 1 В ТЕМАТА https://www.dnevnik.bg/razvlechenie/2024/04/03/4609231_otkrivaneto_na_festivala_one_dance_shte_postavi_fokus/comments#comment-1 **************************************************************************************************************************************************** ПРЕДУПРЕЖДАВАМ-ДА НЕ СЕ ЧЕТЕ С НАПИТКА В РЪКАТА!!!
  13. 13 Профил на venciч
    venciч
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Мойше и ти ли се излъга да им плащаш на тея😂😂

    I use 🇵🇸 🇹🇷 to wipe my ass
  14. 14 Профил на freedom for ua
    freedom for ua
    Рейтинг: 978 Неутрално

    Представям си от Трабант да се качиш на нов Голф... Все едно друга вселена...

    Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.
  15. 15 Профил на freedom for ua
    freedom for ua
    Рейтинг: 978 Неутрално

    С долари и тук можеше да се купи нов съвецки боклук от Кореком, без да се чака ред. Но трябваше да докажеш произхода на доларите.

    Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.
  16. 16 Профил на freedom for ua
    freedom for ua
    Рейтинг: 978 Неутрално

    Искам да напиша плюсове на някои от платените и не мога... Осакатили са им профилите...

    Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.
  17. 17 Профил на Торбеш КЛУБ
    Торбеш
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    Основната причина за мизерията ни през соца беше неравностойната търговия с СССР.
    Каквито и валутни постъпления да дойдат в България, от търговия или непосилни заеми, ние имаме задължения да снабдяваме СССР по линия на СИВ.
    Например с електрокари, стругове, фрези и т.н. В тези наши произведения има електроника, управления, тиристори, мотори и т.н., компоненти, които не се правят у нас и ги купуваме на Запад, с валутата ни.
    СССР обаче ни ги плаща в "преводни рубли" , с които на Запад не можеш и задника да си обършеш, и то на измислени от тях цени. Даваме си валутата - насреща нищо!
    Добре, ще кажат някои - даваха ни нефт, желязна руда, въглища, въоръжаваха ни, т.е. спестявахме валута. Да, така е - но плащахме всичкия внос от СССР на цени, значително по-високи от международните пазари.
    Давам пример: Главболгарстрой строи газонапорна станция в Суджа. Русската страна е заложила технически показатели на западно оборудване (никой в соц.страните не произвежда с такива показатели). България купува специална газова горелка от Австрия и ГФР за 150хил.дойче марки.
    Искаме си парите, т.е., актуваме. Русснакът казва "харашо" и гледа в ценоразпис на СССР от 1967година - 7900рубли струвала тази горелка по съветски цени преди 20-30години. И казва - "фсьо в парядке".
    Пием една студена вода - загубата я покрива българския бюджет.
    Цялата схема на търговията с "необятния съветски пазар" беше на загуба за нас и това естествено доведе до краха на социализма - "еНо недоноШче", както се изразяваше бай ТодАр Живков.

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  18. 18 Профил на danvan СУПЕР
    danvan
    Рейтинг: 7038 Весело

    [quote#12:"МОЙШЕ ТОЛКОЗ"][/quote]

    Така е. Помпаха го яко с ресурсите на целия лагер.

    Но дори и така, ножицата спрямо ГФР се отваряше все повече и повече.

    Като хлапе бях на гости в ГДР през 1985.

    Бях ужасно впечатлен от цветен телевизор JVC с дистанционно управление и много канали ...

    Ех спомени незабравими ...

    Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
  19. 19 Профил на danvan СУПЕР
    danvan
    Рейтинг: 7038 Весело

    Основната причина за мизерията ни през соца беше неравностойната търговия с СССР.Каквито и валутни постъпления да дойдат в България, от търговия или непосилни заеми, ние имаме задължения да снабдяваме СССР по линия на СИВ. Например с електрокари, стругове, фрези и т.н. В тези наши произведения има електроника, управления, тиристори, мотори и т.н., компоненти, които не се правят у нас и ги купуваме на Запад, с валутата ни. СССР обаче ни ги плаща в "преводни рубли" , с които на Запад не можеш и задника да си обършеш, и то на измислени от тях цени. Даваме си валутата - насреща нищо! Добре, ще кажат някои - даваха ни нефт, желязна руда, въглища, въоръжаваха ни, т.е. спестявахме валута. Да, така е - но плащахме всичкия внос от СССР на цени, значително по-високи от международните пазари. Давам пример: Главболгарстрой строи газонапорна станция в Суджа. Русската страна е заложила технически показатели на западно оборудване (никой в соц.страните не произвежда с такива показатели). България купува специална газова горелка от Австрия и ГФР за 150хил.дойче марки.Искаме си парите, т.е., актуваме. Русснакът казва "харашо" и гледа в ценоразпис на СССР от 1967година - 7900рубли струвала тази горелка по съветски цени преди 20-30години. И казва - "фсьо в парядке". Пием една студена вода - загубата я покрива българския бюджет.Цялата схема на търговията с "необятния съветски пазар" беше на загуба за нас и това естествено доведе до краха на социализма - "еНо недоноШче", както се изразяваше бай ТодАр Живков.
    —цитат от коментар 17 на Торбеш


    РуZZия, все едно под какво име, винаги е източвавал ресуррсите на България.

    Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
  20. 20 Профил на асен
    асен
    Рейтинг: 74 Весело

    Искам да напиша плюсове на някои от платените и не мога... Осакатили са им профилите...
    —цитат от коментар 16 на freedom for ua


    Да интересно защо ги наказаха по тоя глупав начин

  21. 21 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 864 Любопитно

    То и тук имаше Мазди кабрио 1984г. Но само за отбрани другари. С "късмет" не ставаше.
    —цитат от коментар 11 на schwimmwagen


    И аз затова щях да пиша как др. Живков внесе Мазди за партийните другари. Обаче дори и да бяха пуснали западни коли на свободният пазар цената им щеше да е непосилна за обикновените българи заради високото мито както западните магнетофони които бяха пуснали в ЦУМ.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  22. 22 Профил на qqv391093118 СУПЕР
    qqv391093118
    Рейтинг: 758 Неутрално

    'Де'й са бай Таню и форумният "корифей" (лекуващият Ковид и коклюш) да ни припомнят колко готино беше в онзи рай😀?
    —цитат от коментар 9 на МОЙШЕ ТОЛКОЗ


    По принцип можеш да ги виждаш, като избереш да виждаш всички коментари, горе над първия в дясно.

    А те си пият лайката.

  23. 23 Профил на Гошо
    Гошо
    Рейтинг: 468 Неутрално

    До коментар [#5] от "Нинов":

    Да ти кажа май вече е първият

    ГоШо
  24. 24 Профил на faraon
    faraon
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    По времето на соца специално в България, предполагам същото е било и в останалите държави от блока, се изгради базата, инфраструктура, която налагаше държавата да пести и инвестира, съответно за разкош оставаха по-малко средства. Ако преди време нашите бащи и дядовци са се лишавали, за да се създаде тази мощна инфраструктура, съвременните поколения я ползват де факто безплатно - нужни са единствено средства за поддръжка, които очевидно не винаги се намират. Само че профилираните мозъци не обръщат внимание на тези подаръци и псуват с откровена неблагодарност.

    Само да помислим как би изглеждала съвременната българска икономика, ако не бе изградена онази инфраструктура, как би изглеждала държавата? Определено много по-зле.

    Само да припомним, че през 1944 г. в България нито пътища е имало достатъчно, какво да говорим за асфалтирани пътища. Цялата национална пътна мрежа е изградена именно през соца. Ж.п. инфраструктурата като цяло е създадена до 1944г., но след това де факто всичко е подменено, модернизирано, доста от линиите са удвоени, значителна част са електрифицирани, парните локомотиви са заменени с електрически и с дезел. Само да припомня, ме експресът вземаше София - -Бургас за 4-ри часа, сега понякога това става за 7-8, че и повече часа.
    До 1944г. съвсем малък брой населени места в България са електрифицирани, де факто работят ПАВЕЦ Панчарево и мисля ТЕЦ София, до централните гробища. Почти цялата енергийна и енергопреносна система са изградени именно в онези години на изключителен български прогрес след 1944г. до 1989г.. Ако трябваше да се изгражда тази инфраструктура от нулата, сега щяха да са нужни стотици милиарди, които няма кой да даде. Виждаме чуждестранните инвестиции за 2023 са смешно малки - няколко десетки милиона. Българският частен капитал е слаб, той гледа да задоволи собствения си интерес, инвестициите малко го интересуват.

    Всички язовири и канали са построени именно през соца.

    Военна индустрия.

    Химическа индустрия.

    Нефтопреработвателна промишленост.

    Машиностроене, вкл. производство на мотокари и електрокари - България бе сред световните лидери в областта. Производство на металорежещи и дървообработващи машини.

    Производството на ел компоненти.

    Лека индустрия, вкл. текстилна и обувна.

    Корабостроене.

    Автомобилостроене, вкл. леки авт., товарни, пътнически.

    Производство на домакинска, бяла техника, на телевизори.

    Азотноторови заводи.

    Циментова индустрия.

    Металургия и стоманодобив.

    Някои от транспортните организации като СОМАТ и БМФ бяха сред лидерите в Европа. СОМАТ разполагаше с 4000 камиона, които въртяха из 3 континента.

    Разбира се, имаше много проблеми, не всичко бе идеално. Но да се руши почти всичко след 1989г. беше велика, чутовна глупост, която коства твърде много на България.
    Само за сравнение, през 80-те години България и Южна Корея са на едно равнище като икономики, като национален доход. В момента Ю. Корея е на светлинни години пред нас.

  25. 25 Профил на unh571130166
    unh571130166
    Рейтинг: 8 Неутрално

    ЗА НОСТАЛГИЯТА ПО КОМУНИЗМА, И "КОИ СА ТЕЗИ ХОРА", КОИТО НАИСТИНА ПРОДЪЛЖАВАТ ДА СЕ СЕЩАТ С ДОБРО ЗА ОНОВА ВРЕМЕ И ДА ХАРЕСВАТ КОМУНИЗМА, ВСЕ ПАК ОСТАВА ЕДИН ЕДИНСТВЕН СМИСЛЕН ОТГОВОР :

    – ТОВА СА ХОРАТА, КОИТО БЯХА В СПИСЪЦИТЕ НА ПРИВИЛЕГИРОВАНИТЕ, – ХОРАТА С ПОСТОВЕ В ПАРТИЙНИЯ АПАРАТ ОТ КМЕТА И ПАРТИЙНИЯ СЕКРЕТАР, ТА ЧАК ДО ВЪРХОВЕТЕ НА ПОЛЮТБЮРО, ЦЯЛАТА ЧЕРВЕНА НОМЕНКЛАТУРА (ОКРЪЖНИ КОМИТЕТИ, ЦК НА БКП, ДИРЕКТОРИ НА ПРЕДПРИЯТИЯ И СТОПАНСКИ ОБЕДИНЕНИЯ /СО/, АБПФАШИЗМА И /забележете/ КАПИТАЛИЗМА, МИНИСТЕРСТВАТА СЪС ЦЕЛИТЕ СИ АПАРАТИ!
    ПРИ ЕДИН МИЛИОН ПАРТИЙНИ ЧЛЕНОВЕ, ПОНЕ 100 000 СА ТОП–ВЪРХУШКАТА, ДС-ЧЕНГЕТУРАТА С ВСИЧКИ УПРАВЛЕНИЯ (ВАСИЛ ТЕРЗИЕВ да се чувства поздравен) ...

    ТЕЗИ ХОРА ПЪТУВАХА В ЧУЖБИНА колкото искаха и докъдето искаха, ВИЛИТЕ И АПАРТАМЕНТИТЕ ИМ СА НА ТОП МЕСТАТА в София и в чужбина, ИМАХА ВСИЧКО И НИЩО НЕ ИМ БЕШЕ ОТКАЗАНО, ПРОСТО ЗАЩОТО ПОПАДАХА В ГРАФАТА "НАШ ЧОВЕК" ИЛИ ПО-ТОЧНО КАЗАНО "НАШ ДРУГАР"! ТЕЗИ ВСИЧКИТЕ ДНЕС СА СЕ НАПЛОДИЛИ С ДЕЦА ВНУЦИ, ПРАВНУЦИ, СНАХИ, ЛЮБОВНИЦИ, ПРИЯТЕЛИ И СЛУГИТЕ ИМ (слугите им са особено верни и особено агресивни в ползването на благата). Един апартамент да си получил в Младост с привилегги пак си верен и пак си казваш без другарю еди кой си щях да съм на улицата като много други, които имаха лихвоточки и цели животи не им стигнаха за една стая камо ли за ПЕТСТАЕН АПАРТАМНЕТ НА САН СТЕФАНА, ВЕЛИКО ТЪРНОВО, ОБОРИЩЕ и т. н. Там има апратменти по цели етажи – тоано срещу Докторската градинка!

    СЕГА РАЗБРАХТЕ ЛИ КЪДЕ СЕ КОРЕНИ НОСТАЛГИЯТА ПО КОМУНИЗТИЧЕСКАТА ДИКТАТУРА И ЗАЩО ИМА НОСТАЛГИЯ ПО ОНОВА УЖАСНО ВРЕМЕ?!?
    НЕ! НЕ Е, ЧЕ СА БИЛИ МЛАДИ – И АЗ СЪМ БИЛ ДЕТЕ И ПРИЯТЕЛИТЕ МИ, И НИЕ, И МАЙКА МИ, И БАЩА МИ СА БИЛИ МЛАДИ, НО НИКОЙ ОТ НАС НЕ ИЗПИТВА НОСТАЛГИЯ ПО ОНОВА ВРЕМЕ, ЗАЩОТО НЕСВОБОДНИЯ ЧОВЕК И СИВИЯ ЦВЯТ НЕ МОГАТ ДА ПРЕДИЗВИКАТ ЖЕЛАНИЕ ДА СЕ ВЪРНЕШ ТАМ, А ЗА ЕДИН ВИЦ И ГРЕШНА ДУМА ОТИВАШ НА КИНО ЗАВИНАГИ!

    МЛАДОСТТА СИ Е МЛАДОСТ И всееки ХАРШЕСВА МЛАДОСТТА, НО ЗАЩО ИСКАШ ДА НИ НАКАРАШ ДА ПОЛУЧИМ АМНЕЗИЯ И ДА ЗАБРАВИМ, ЧЕ ТОВА БЕШЕ ПОЛИЦЕЙСКА ДЪРЖАВА И ВСЕКИ ДОБРЕ ЗАНЕШЕ КАКВО МОЖЕ И КАКВО НЕ!
    ТОГАВА, АКО ХАРЕСВАШ ДИКТАТА, ЗНАЧИ СТАВАШ ЗА ОНОВА ОБЩЕСТВО И ТО ТЕ ПОТУПВА ПО РАМОТО И ТИ ДАВА И МЕДАЛИ, НО АКО СИ НОРМАЛЕН И НЕ ХАРЕСВАШ ЦЕНЗУРАТА, И НЕСВОБОДАТА, СИВОТАТА, НЕМОТИЯТА, ИДЕОЛОГИЯТА И ОГРАНИЧЕНИЯТА, ЛИПСАТА НА ЧАСТНА СОБСТЕВНОСТ И ИНИЦИАТИВНОСТ И КРЕАТИВНОСТ – ТИ СИ ВРАГ И СИ МЪРТЪВ ИЛИ В ЛАГЕР, А В НАЙ-ДОБРИЯТ СЛУЧАЙ СИ НЯКЪДЕ ЗАПОКИТЕН В СТРАНДЖА И СИ ОБЯВЕН ЗА ЛУД ... нали казахме нормален човек не може да не харесва комунизма – това беше част от идеологията... Те така смятаха и така смятат днес и носталгиците!!!

  26. 26 Профил на pepisky
    pepisky
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#24] от "faraon":

    Най-добре си стой в Египет и не ни казвай какво е било. Много добре го помним.

  27. 27 Профил на freedom for ua
    freedom for ua
    Рейтинг: 978 Неутрално

    До коментар [#24] от "faraon":

    Всичко което сте написали е лъжа.
    Само да ви кажа. Че вие комунистите си мислите, че като лъжете и някой ви вярва.
    Царство България е произвеждало 8 вида самолети. Комунистите в един от заводите за производство на самолети започват да произвеждат мотопеди "Балкан". Толкова за това какво е направил соца. Нищо свястно не е направил. Развалил е всичко. Да не говорим за морала и за нравствеността, които са просто унищожени.
    Унищожен е целият частен бизнес, унищожена е инициативността на българите. Унижен е целият елит на българите, политическият (виждаме днес, че няма нито един свестен политик), интелектуалният, финансовият, духовният.

    Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.
  28. 28 Профил на faraon
    faraon
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    До коментар [#25] от "unh571130166":

    Защо не разрушите и останалото, създадено по време на социализма (досега бяха разрушени 2 Българии, остана още една). Защо не разрушите цялата инфраструктура? Нефтопреработвателната индустрия, енергетиката и енергопреносната система, язовирите, пътищата, ж.п. линиите, военната индустрия, летищата - военни и граждански, остатъците от машинострителната и химическа индустрии, от циментовата и от какво ли още не.

    Не всичко успяхте да разрушите.
    Тук разбира се не става въпрос за носталгия, а за надсмиване над глупостта.

  29. 29 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2146 Весело

    До коментар [#5] от "Нинов":

    Много добре помня виетнамското кафе . Даже в едно кафене на ,,Витоша" имаше надпис .. Турското кафе е виетнамско"

  30. 30 Профил на Deputat 241
    Deputat 241
    Рейтинг: 2547 Неутрално

    До коментар [#24] от "faraon":
    Фарфаронче,
    Дядо ки е имал мелница и маслобойна с немски машини на Круп, които руснаците товарят и изнасят в СССР-то.
    Към 1944-та имаме самолетостроене, автомобилостроене... Всичко е разглобено и отнесено в Москалско.
    А пътища (павирани!) сме имали много повече от блядовете. Дори строим такива в Македония и9 по Беломорието.
    В съвртеменната Рассийска педерация 3/4 от територията е без пътища.

    УВАЖАЕМИ ТРОЛОВЕ! Моля следете внимателно постовете ми. От щракането на вашите минуси зависи животът на семействата ви. А аз съм тук да ви спася. Ще пиша за ваше благоденствие.
  31. 31 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2146 Весело

    До коментар [#28] от "faraon":

    Е не всичко се разруши . Стърчат няколко Марици и една чиния на Бузлуджа

  32. 32 Профил на Филип Захов СУПЕР
    Филип Захов
    Рейтинг: 1459 Неутрално

    До коментар [#24] от "faraon":Производство на домакинска, бяла техника, на телевизори.

    Азотноторови заводи.

    Циментова индустрия.

    Металургия и стоманодобив.
    =================================66
    Най-отговорно твърдя, че почти всички производства по времето на социализма са работили на загуба. Вложените в тях суровини и труд струваха повече от готовия продукт. Това се доказва безспорно в предаванията на Антон Тодоров, изградени по данни изцяло от държавния архив - статистики, доклади, документи от ЦК на БКП и от министерствата, писма на директори. Повечето от тях - строго секретни до 1989 г. Например производството на електрокари непрекъснато е носило огромни загуби на бюджета, защото поради многобройни дефектни бройки непрекъснато са се налагали ремонти и плащане на обезщетения на купувачите. Същото е положението с всички произведени металорежещи машини. Работниците в заводите са получавали премии не когато работят на печалба, а когато успеят да намалят планираната загуба. Така например металодобивният комбинат Кремиковци от първия до последния ден на съществуването си е работил на загуба, никога на печалба. Винаги на дотации. Т.е. ние от джоба си сме изплащали заплатите на работниците в него. В крайна сметка натрупва повече от милиард явни дългове и неизвестен обем скрити дългове. Приватизиран е за 1 лев, но със задължение на купувача да запази за определен период работните места и заплатите, да плати част от дълговете и да поддържа за известен период производството. Купувачът влага няколкостотин милиона за модернизация и след това успява да продаде омбината ЗА ПО-МАЛКА СУМА от тази, която е вложил. Безславен но заслужен край на едно типично социалистическо предприятие - допотопно, вредно, замърсяващо всичко наоколо си, тровещо земя, вода и хора, неразумно и безсмислено построено на неправилното място, източило милиони и милиарди от държавния бюджет.

  33. 33 Профил на irl471142598 СУПЕР
    irl471142598
    Рейтинг: 3014 Неутрално

    До коментар [#5] от "Нинов":
    Хм, всичко писано за ГДР бе двойно валидно за България.
    При комунизма , нашето семейство бе направило 2 /две / отгладувани вноски за Жигули /Лада/.
    В 1990 , когато фалира "Мототехника", ни ги върнаха без кола и без лива.
    Едната бе престояла 13 г , другата 7 години...

  34. 34 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3676 Весело

    До коментар [#7] от "Dimitar Dimitrov":

    В ГДР-то беше концлагер, буквално, хора асоциални, хора неусмихващи се, с телефони х 1 дуплекс на 1000. Няма смисъл да си мерим "развития соц"

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  35. 35 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3676 Неутрално

    До коментар [#32] от "Филип Захов":

    Имаше преди време много хубава статия тук, и не само на загуба, на огромна загуба.

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  36. 36 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    До коментар [#5] от "Нинов":Хм, всичко писано за ГДР бе двойно валидно за България.При комунизма , нашето семейство бе направило 2 /две / отгладувани вноски за Жигули /Лада/.В 1990 , когато фалира "Мототехника", ни ги върнаха без кола и без лива.Едната бе престояла 13 г , другата 7 години...
    —цитат от коментар 33 на irl471142598



    До коментар [#33] от "irl471142598":

    В ГДР са чакали по десет години за да се сдобият с Трабант или Вартбург! Тоест,чакали са за собствено произведени коли!

  37. 37 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1543 Неутрално

    До коментар [#36] от "deaf":

    В ГДР се чакаше 10 години за Трабант и 20 години за Вартбург.
    Причината е систематичният недостиг на нефт.
    Намаляват потреблението с ограничаване броя на автомобили.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  38. 38 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    До коментар [#36] от "deaf":В ГДР се чакаше 10 години за Трабант и 20 години за Вартбург.Причината е систематичният недостиг на нефт.Намаляват потреблението с ограничаване броя на автомобили.
    —цитат от коментар 37 на Нинов



    До коментар [#37] от "Нинов":

    Значи с различни средства са постигали една цел. Гедерейските комунисти изкуствено са ограничавали вноса на нефт,което ограничава покупката на автомобили. "Българските" комунисти пък сиктердосаха Булгаррено и изкуствено ограничиха вноса на автомобили.
    Доколкото знам в Чехословакия чехите и словаците без ред са купували Шкода...

  39. 39 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    Всъщност "соцавтомобил" е "Фолксваген"..

    Заводът във Волфсбург е построен от Трудовият фронт и е бил собственост на всички членове на профсъюзите в Райха..

    А "Трабант" е на Аугуст Хорх .. проста, здрава машина ..

  40. 40 Профил на ryk511146816
    ryk511146816
    Рейтинг: 18 Весело

    До коментар [#36] от "deaf":

    Да, подобно на американците сега...чакат с години за чудото на техниката Тесла...

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  42. 42 Профил на ryk511146816
    ryk511146816
    Рейтинг: 18 Весело

    До коментар [#37] от "Нинов":

    Какво е положението днес?

    Гледам пак намаляват потреблението чрез новите регулации, явно петролът пак е кът...

  43. 43 Профил на ryk511146816
    ryk511146816
    Рейтинг: 18 Весело

    Гледам тук някакви ентусиазирани участници се обясняват нещо за дотациите при соца...
    В САЩ и западните държави дотациите са в пъти повече отколкото при соцдържавите...

  44. 44 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5512 Неутрално

    Кривото огледало на социалистическата икономика ми напомня българския опит с ирански Рено 5

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  45. 45 Профил на Rumen Stefanov
    Rumen Stefanov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "VW-Golf: Още от 50-те години на ХХ век насам печели популярност на много места."

    Volkswagen Golf е един от моделите на концерна Volkswagen AG, появил се на пазара през пролетта на 1974 г.

  46. 46 Профил на yilt_
    yilt_
    Рейтинг: 875 Неутрално

    До коментар [#24] от "faraon":

    "Само да помислим как би изглеждала съвременната българска икономика, ако не бе изградена онази инфраструктура, как би изглеждала държавата? Определено много по-зле."

    Да бе, ако не бяха комунистите, още щяхме да си светим с газени лампи.

  47. 47 Профил на pontius_glarus СУПЕР
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3648 Неутрално

    През 1972г.ми се случи да реализирам първото си задгранично пътуване, и с влак пропътувах до Будапеща за 26 ч. Разбира се хареса ми, купих си някои дреболии, но бях страшно учуден, че редица стоки, които бяха много дефицитни у нас, там бяха на една ръка разстояние.
    Върнах се, и споделих с приятели и роднини върли комунета, че ако до 5 години не стане чудо, комунизмът е осъден като несполучлив експеримент. Взех, че познах, през 1975г. бе първото голямо сътресение в туризма (спад 30% в записванията), а построяването на комунизма през 1980г. се отложи.

  48. 48 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ СУПЕР
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 3164 Весело

    'Де'й са бай Таню и форумният "корифей" (лекуващият Ковид и коклюш) да ни припомнят колко готино беше в онзи рай😀?

    —цитат от коментар 9 на МОЙШЕ ТОЛКОЗ

    ----------------

    По принцип можеш да ги виждаш, като избереш да виждаш всички коментари, горе над първия в дясно.

    А те си пият лайката.
    —цитат от коментар 22 на qqv391093118


    😀 Наясно съм с повечето изменения на сайта (а те се сменят по 2-3 пъти на ден). Дори успях да се регна неабониран от стаааар акаунт в друга тема и да видя как изглежда сайта и опциите за оценяване/отговори на абонирани и неабонирани.

    Бъркотия уДЖасна ама...след време нещата ще кротна. Дали ще се изменят към по добро-очаква да се види.

    Ама за тия двамата съм наясно:

    Бай Таню го мернах в други теми. Форумният "корифей" е в поредният си бан щото...он си знае.

    П.С. Какъв е скритият смисъл на израза"пият си лайката"?

    От 68 не живея постоянно в България и някои лафове за ми неразбираеми.


    До коментар [#22] от "qqv391093118":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! ***** ************************************************************************************************************************************************************************************ ****-П.С. -"КРАТКИЯТ" СПИСЪК С ЛЪЖИТЕ НА ФОРУМНИЯ ТОП'ЛЪЖЕЦ И КЛЕВЕТНИК- В КОМЕНТАР № 1 В ТЕМАТА https://www.dnevnik.bg/razvlechenie/2024/04/03/4609231_otkrivaneto_na_festivala_one_dance_shte_postavi_fokus/comments#comment-1 **************************************************************************************************************************************************** ПРЕДУПРЕЖДАВАМ-ДА НЕ СЕ ЧЕТЕ С НАПИТКА В РЪКАТА!!!
  49. 49 Профил на pontius_glarus СУПЕР
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3648 Неутрално

    До коментар [#32] от "Филип Захов":

    Кремиковци-гениално предприятие, което е работило с някаква руда, подобна на пръст с по-високо желязно съдържание. С кораби пренасяли някаква руда от Индия (нещо като от мачу пикчу) до пристанище Варна, където я разтоварвали и пренатоварвали във вагони, които после се разхождали до Кремиковци (450 км), отново разтоварвали, и обработката й в завода.
    но кютюците с марксическа закваска били убедени в правотата си, защото джИлязото било стратегическа суровина, необходима за отбраната и запазването на социализЪма.

  50. 50 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ СУПЕР
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 3164 Весело

    До коментар [#7] от "Dimitar Dimitrov":В ГДР-то беше концлагер, буквално, хора асоциални, хора неусмихващи се, с телефони х 1 дуплекс на 1000. Няма смисъл да си мерим "развития соц"
    —цитат от коментар 34 на hamiltonf


    Точно това написах в коментар 13: В ГДРто имаха повече стоки, но атмосферата...хората бяха различни от тези в Полша и Чехословакия.

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! ***** ************************************************************************************************************************************************************************************ ****-П.С. -"КРАТКИЯТ" СПИСЪК С ЛЪЖИТЕ НА ФОРУМНИЯ ТОП'ЛЪЖЕЦ И КЛЕВЕТНИК- В КОМЕНТАР № 1 В ТЕМАТА https://www.dnevnik.bg/razvlechenie/2024/04/03/4609231_otkrivaneto_na_festivala_one_dance_shte_postavi_fokus/comments#comment-1 **************************************************************************************************************************************************** ПРЕДУПРЕЖДАВАМ-ДА НЕ СЕ ЧЕТЕ С НАПИТКА В РЪКАТА!!!
  51. 51 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ СУПЕР
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 3164 Весело

    Мойше и ти ли се излъга да им плащаш на тея😂😂
    —цитат от коментар 13 на venciч


    😀😀😀 То пък едно плащане😀😀😀 Тук добро еспресо струва 4 лева, две кафета месечно😀😀😀!

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! ***** ************************************************************************************************************************************************************************************ ****-П.С. -"КРАТКИЯТ" СПИСЪК С ЛЪЖИТЕ НА ФОРУМНИЯ ТОП'ЛЪЖЕЦ И КЛЕВЕТНИК- В КОМЕНТАР № 1 В ТЕМАТА https://www.dnevnik.bg/razvlechenie/2024/04/03/4609231_otkrivaneto_na_festivala_one_dance_shte_postavi_fokus/comments#comment-1 **************************************************************************************************************************************************** ПРЕДУПРЕЖДАВАМ-ДА НЕ СЕ ЧЕТЕ С НАПИТКА В РЪКАТА!!!
  52. 52 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ СУПЕР
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 3164 Весело

    До коментар [#32] от "Филип Захов":Кремиковци-гениално предприятие, което е работило с някаква руда, подобна на пръст с по-високо желязно съдържание.

    ***С кораби пренасяли някаква руда от Индия (нещо като от мачу пикчу) до пристанище Варна, където я разтоварвали и пренатоварвали във вагони, които после се разхождали до Кремиковци (450 км), отново разтоварвали, и обработката й в завода.

    но кютюците с марксическа закваска били убедени в правотата си, защото джИлязото било стратегическа суровина, необходима за отбраната и запазването на социализЪма.
    —цитат от коментар 49 на pontius_glarus


    😀Май от Украйна са я карали с кораби, но може и да греша. За другото си прав.

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! ***** ************************************************************************************************************************************************************************************ ****-П.С. -"КРАТКИЯТ" СПИСЪК С ЛЪЖИТЕ НА ФОРУМНИЯ ТОП'ЛЪЖЕЦ И КЛЕВЕТНИК- В КОМЕНТАР № 1 В ТЕМАТА https://www.dnevnik.bg/razvlechenie/2024/04/03/4609231_otkrivaneto_na_festivala_one_dance_shte_postavi_fokus/comments#comment-1 **************************************************************************************************************************************************** ПРЕДУПРЕЖДАВАМ-ДА НЕ СЕ ЧЕТЕ С НАПИТКА В РЪКАТА!!!
  53. 53 Профил на pontius_glarus СУПЕР
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3648 Неутрално

    "Как "Фолксваген" трябваше да спасява социализма в ГДР"

    Между другото в края на 80-те години на миналия век двутактовите двигатели на Ватбург1 3 цилиндъра, 0,9л, с водно охлаждане, 40 к.с. Впоследствие обемът е увеличен на 0,998 л, над 50 к.с. Говореше се, че този двигател бил творение на Фердинанд Порше от преди ВСВ, но не съм убеден.
    От 1988г. Вартбург е задвижван от 1,3 л 4-тактов двигател на ФВ, вероятно моторчетата на първите Голф от 70-те години. Произведени са 200 000 бройки.

  54. 54 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1543 Неутрално

    До коментар [#42] от "ryk511146816":

    Днес във ФРГ карат три тонови джипове, дето не може да влезат в старите гаражи и паркоместа.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  55. 55 Профил на pontius_glarus СУПЕР
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3648 Неутрално

    .....Освен това насърчават братски Виетнам да започне да отглежда кафе заради сходен климат като в Бразилия.В момента Виетнам е вторият по големина износител в света след Бразилия.
    —цитат от коментар 5 на Нинов


    От това време са култовите надписи в кафенетата "Турското кафе е виетнамско".
    Имам лоши спомени с това кафе заради изпичане или по други причини), но бе по-евтино, и отвратително. От братска Никарагуа идваше някакво не лошо кафе (разбира се робуста), но и то бе дефицитно.

  56. 56 Профил на pontius_glarus СУПЕР
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3648 Неутрално

    До коментар [#42] от "ryk511146816":Днес във ФРГ карат три тонови джипове, дето не може да влезат в старите гаражи и паркоместа.
    —цитат от коментар 54 на Нинов


    Като в гаражите в квартал Витоша от началото на 21 в (2002-2004г.) с размери за Форд ескорт.

  57. 57 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    До коментар [#24] от "faraon":

    Дрън, дрън.... 1944 г да не би в Гърция да е имало нещо повече отколкото в България? А как стояха нещата 1990 г, а как стоят сега?

    Русия е проказата на планетата Земя.
  58. 58 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 25 Неутрално

    До коментар [#6] от "Распутин":

    Поне е преписано без грешки, на собствените статии не могат. Ако такава "качествена журналистика" струва абонамента, спукана им е работата. Същите статии и много по-рано могат да се прочетат на десетки места.

    Няма да се абонирам
  59. 59 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    Кривото огледало на социалистическата икономика ми напомня българския опит с ирански Рено 5
    —цитат от коментар 44 на penetrating


    Социалистическата икономика е родена от Четиригодишния план ..

    От 1936 до 1939 производството нараства с 39% , в 1939 Германия произвежда 24 милиона тона чугун (22% от световното производство), 22.3 милиона тона стомана (24%)..

    Трудовият Фронт - изгражда нов завод до Волфсбург..

    26 май 1938 год Адолф Хитлер полага първия камък във фундамента на завода «Фолксваген».
    С доброволни работнически вноски са събрани 300 милиона марки.

    И в юли 1939 година - заводът вече дава първата си продукция!

    Но масовата автомобилизация - е само един от плановете на социалистическото ръководство..

    В същата тази, 1938 година има и друг план - всяко немско семейство - с телевизор!

    Разработва се "народен телевизор" FE-III ..
    ВСЯКО немско семейство, до 1943 , по плана - е щяло да има кола и телевизор..

    Но "Фолксваген" и телевизор FE-III - са нищо, сравнени с жилищното строителство.
    За младите семейства - има страхотни програми за жилища и кредитиране .. при това - кредитът се намалява и опрощава, ако се роди първо, второ и трето дете..

    И всички жилища, за младите - е трябвало да имат поне 3 стаи, за да могат децата да растат спокойно ..

    И всичко това - без външни заеми и дългове, без инвестиции от транснационални фирми и банки.. единствено с план и насочване на ресурси.

    "Фолксваген" си остава собственост на Трудовия Фронт- Профсъюзите на Райха - до 1945 г.

  60. 60 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    До коментар [#39] от "sim4o":

    Всъщност Трабантът харчи много гориво...

  61. 61 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    До коментар [#39] от "sim4o":Всъщност Трабантът харчи много гориво...
    —цитат от коментар 60 на deaf


    Аугуст Хорх всъщност е гениален конструктор ..

    "Проектът "Фолсваген" си е лично на Хитлер .
    Той е автор на концепцията, той организира финансиране и изграждане от Работническия Фронт (Арбайтсфронт) той намира изпълнители и им дава задание ( Фердинанд Порше ), даже сам рисува някакви ескизи ..

    Но от двата проекта - на Хорх и на Хитлер .. по-добрият е на Хорх..

    По-евтин., по технологичен, по-обмислен ..

  62. 62 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 661 Неутрално

    По времето на соца...... Разбира се, имаше много проблеми, не всичко бе идеално. Но да се руши почти всичко след 1989г. беше велика, чутовна глупост, която коства твърде много на България.Само за сравнение, през 80-те години България и Южна Корея са на едно равнище като икономики, като национален доход. В момента Ю. Корея е на светлинни години пред нас.
    —цитат от коментар 24 на faraon

    От една страна, по времето на соца бяха построени много неща. От друга страна, още през 1970, двайсет и пет години след началото, икономиката тръгна надолу, а моралът твърде много се поквари. Помня много добре годините между 1970 и 1989, краденето започна и се увеличаваше главоломно. За мен като непредубеден наблюдател беше очевидно, че се отива към гигантски провал. Оттогава е вица, че българите получават по 100, а харчат по 300.
    Още тогава за мен най-големият грях на Бай Тошо беше, че отучи българите да работят. Идеалът беше краденето, не съзиданието!

  63. 63 Профил на irl471142598 СУПЕР
    irl471142598
    Рейтинг: 3014 Неутрално

    До коментар [#62] от "vankata1":

    Аз го живях. Комунизмът тръгва надолу рязко, когато се пенсионира или си отиде поколението възпитано при онзи капитализъм , от преди 1944. Поколение работливо , непретенциозно, инициативно. Това стана около 1970-80 г... Що се отнася до предприятията, половината издържаха останалата половина, която просто осигуряваше работни места. Но това не можеше да продължава вечно.
    Днешният капитализъм се строи от хора възпитани при комунизма ...

  64. 64 Профил на Plamen Iliev
    Plamen Iliev
    Рейтинг: 5 Неутрално

    До коментар [#7] от "Dimitar Dimitrov":

    НАЙ ДОБРЕ БЯХА В ЮГОСЛАВИЯ .ТОЗИ ГОЛФ СЕ ПРОИЗВЕЖДА И ПРОДАВА КАТО МАРКАТА ТАС.НИКОГА НЕ Е ИМАЛО ОГРАНИЧЕНИЯ ЗА РАБОТА И ПЪТУВАНЕ В ЗАПАДНА ЕВРОПА. ДОРИ ГИ НАСЪРЧАВАХА.

  65. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  66. 66 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Явно добре го е спасил щом 35 г. след падането на Стената още е в главите им :(((((

  67. 67 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 861 Неутрално

    До коментар [#11] от "schwimmwagen":

    На Евгения Живкова червената Мазда.

  68. 68 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5512 Весело

    До коментар [#59] от "sim4o":

    “Учите матчаст” :)
    Социалистическата икономика е преди националсоциалистическата.
    5 годишнините планове на Сталин (1927) са преди 4 годишните на Хитлер (1938)
    Същото се отнася за концлагерите (1918 на Троцки :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  69. 69 Профил на ryk511146816
    ryk511146816
    Рейтинг: 18 Весело

    До коментар [#54] от "Нинов":

    Ъха, точно това карат днес във ФРГ...

    Май карат едни неща с двигатели 1,0 литра...

    Твоят три тонен джип с марка Смарт влиза ли в гаража?

  70. 70 Профил на Calico Joe СУПЕР
    Calico Joe
    Рейтинг: 8 Любопитно

    До коментар [#53] от "pontius_glarus":

    Двигателите не са на Порше, това са преди всичко мотоциклетни мотори, наследени от несъществуващата вече фирма DKW, която е имала завод в района което става ГДР след ВСВ. Първия СААБ от Швеция през 1951 г. е също с такъв двигател, но само гедерейците остава с него до последно. Сега Трабито е нещо като ценен сувенир от онова време и онзи строй.

  71. 71 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1543 Неутрално

    До коментар [#54] от "Нинов":Ъха, точно това карат днес във ФРГ...Май карат едни неща с двигатели 1,0 литра...Твоят три тонен джип с марка Смарт влиза ли в гаража?
    —цитат от коментар 69 на ryk511146816


    Това, което се кара във ФРГ след пет-десет години идва в Майка Благария като нов внос.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #