Това е семеен въпрос – коя е Даниела Кавало, синдикалният лидер във "Фолксваген"

Това е семеен въпрос – коя е Даниела Кавало, синдикалният лидер във "Фолксваген"

Това е семеен въпрос – коя е Даниела Кавало, синдикалният лидер във "Фолксваген"
Reuters
Когато профсъюзите се качиха на ринга с ръководителите на "Фолксваген" (Volkswagen) в сряда, за да се борят за сигурността на работните места и затварянето на заводи, това отбеляза най-трудният досега тест за най-влиятелната фигура в автомобилния производител след неговия изпълнителен директор. Името ѝ е Даниела Кавало .
Но 49-годишната германка от италиански произход също е страхотен противник за мениджърите, след като се издигна в йерархията, за да стане първата жена ръководител на работническия съвет на компанията. Тя се представя като защитник на "семейството на Volkswagen".
Преговорите започванаха по-малко от месец, след като компанията заяви, че може да затвори заводи в Германия за първи път. Това сложи край на двугодишното примирие между профсъюзи и мениджъри. И показа, че докато конфликтът за кратко утихна при управлението на Кавало и главния изпълнителен директор на Volkswagen Оливер Блум, проблемите в индустрията не помогнаха за разрешаването му.
Това е семеен въпрос – коя е Даниела Кавало, синдикалният лидер във "Фолксваген"
Reuters
"За съжаление, трябва да призная, че това е най-мрачният ден досега", каза Кавало по-рано този месец, часове след като Volkswagen съобщи на работниците за плановете си за евентуално затваряне на заводи и прекратяване на дългогодишни гаранции за работа.
Високите разходи за енергия и труд, заедно с отслабващото търсене в Европа, не оставиха на ръководството друг избор освен да предприеме драстични мерки, твърди компанията. Тя наруши две табута, които според Кавало са белязали голяма културна промяна в най-големия автомобилен производител в Европа.
Нейните коментари, според двама души, запознати с въпроса, отразяват дълбокия ангажимент на Кавало към базирания във Волфсбург Volkswagen VOWG_p.DE, където е прекарала цялата си кариера, като в крайна сметка става шеф на работническия съвет през 2021 г.
Те също така показват, че спорът е нещо повече от просто бизнес за една работничка, родена и израснала във Волфсбург - това е семеен въпрос, след като баща ѝ сменил през 1969 г. Южна Италия с Германия, за да се присъедини към фирмата.
Това е семеен въпрос – коя е Даниела Кавало, синдикалният лидер във "Фолксваген"
Reuters
Днес Кавало, нейният съпруг и две от сестрите ѝ са част от около 680 хил. души глобална работна сила на Volkswagen, включително 130 хил служители на марката VW в Германия, засегнати от спора.
"Всеки един от тези 130 хил. служители е достатъчна причина да се борим", каза Кавало, един от 20-те членове на надзорния съвет на Volkswagen, пред "Ройтерс". "Но не става въпрос само за 130 хил. колеги. Става въпрос и за техните семейства, доставчиците и доставчиците на услуги около тях и не на последно място за целите региони, където се намират заводите."
Кавало, която се присъедини към Volkswagen през 1994 г., за да се обучава като служител в офис, бързо привлече вниманието на изгряващата синдикална звезда Бернд Остерло, защото му помогна да договори по-малко смени в Auto 5000, бивше звено, което не се радваше на същите предимства като работниците на VW.
По-късно Остерло става ръководител на работническия съвет на Volkswagen, позиция, която заема в продължение на 15 години, спечелвайки прозвището "Кралят на Волфсбург", тъй като използва значителните исторически правомощия, предоставени на работниците в групата, в пълната им степен.
С издигането на Остерло се издигна и Кавало, станала първият член на работническия съвет във Волфсбург с отпуск по майчинство, което преди се смяташе за забранено в сектор, традиционно доминиран от мъже.
"Тя не е импулсивна, а структурирана", каза един от хората около нея. "Това не означава, че е по-малко ефективна. Когато става въпрос за бизнес, тя е също толкова твърда."
Всъщност Кавало е известна с това, че търпеливо, но упорито се придържа към нещо, казаха хората.
Когато Volkswagen договори пакт за електрическа мобилност през 2016 г., Кавало настоя, че работни места могат да бъдат съкращавани само ако има осезаеми доказателства, че вече не са необходими. Това вдигна летвата за съкращения.
Дали ще успее да избегне затварянето на заводи - "червена линия", която начерта преди преговорите, може също да зависи от това как тя използва най-мощното си оръжие - стачките - което на теория може да се бъде употребено от 1 декември.