Мъск показа роботакси като завой на "Тесла" към производител на роботи

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 413 Неутрално

    В бързината е пропуснато да се напомни, че Мъск е републиканец и вика за Тръмп...

  2. 2 Профил на capricorn_1963
    capricorn_1963
    Рейтинг: 82 Весело

    До коментар [#1] от "Аскет":

    Абе, не знам дали е републиканец, но определено е тарикат. Сега всички ще се юрнат да правят роботаксита, но след две-три катастрофи ще се окаже, че никой не иска да се вози!

  3. 3 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1474 Неутрално

    Нормално, поредния чисто нов сегмент, който Мъск се опитва да отвори.

  4. 4 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 853 Неутрално

    След като
    оранжевото петно оттече в Сифона
    мъск-чо ще си намери истинското място
    и то никак няма да му хареса!!!

  5. 5 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Що са му толкова грозни дизайните на Мъск?

    От бакшиши вече нужда няма,
    механизацията е тя голяма,
    вече няма сигурно на този свят,
    прекариат си, брат.

    https://fatalerror.bg/
  6. 6 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#2] от "capricorn_1963":

    Верно ли, роботаксита има от поне 5 години в Сан Франциско и досега няма сериозна катастрофа със загинали.И даже застраховките им били по-ниски щото няма вероятност водача да се надруса или да се издразни и да тръгне да се състезава по улиците.

  7. 7 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#4] от "selqnin":

    Мъск е класически "продавач на змийско масло" както казват американците или шарлатанин по нашенски. Интелигентен, успешен но си е продавач на илюзии със силен комплекс на господ. Досега му се получаваше няколко пъти, сега се опитва да развие поредната "далавера". И предстои да видим дали ще му се получи или си е повервал твърде много.

  8. 8 Профил на Chironex СУПЕР
    Chironex
    Рейтинг: 582 Неутрално

    У наше село забелязвам все повече Уеймо, едни бели Ягуари с голям радар отгоре и няколко по-малки отстрани. Спираш до него и поглеждаш към шофьора, ама шофьор няма. Сама си джитка колата.

  9. 9 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    Нормално, поредния чисто нов сегмент, който Мъск се опитва да отвори.
    —цитат от коментар 3 на Yotce


    Отдавна има роботаксита ..

  10. 10 Профил на Chironex СУПЕР
    Chironex
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#7] от "m17":

    Продавач на илюзии не обръща няколко индустрии с главата надолу.
    Като инженер и мислене няма равен, но като човек е голям темерут.

  11. 11 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 997 Весело

    Копърките умряха прави..

  12. 12 Профил на Lee  Gier
    Lee Gier
    Рейтинг: 2377 Неутрално

    В бързината е пропуснато да се напомни, че Мъск е републиканец и вика за Тръмп...
    —цитат от коментар 1 на Аскет


    Що не си мълчиш? Така никой няма да разбере колко тъпо парче си.
    Статията не е за политика,не е за Мъск, за продукт на неговата фирма е и всичко останало е без значение.

    Нямам време за подлости - с много други неща съм зает.
  13. 13 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#7]

    Най-голямата му сила са милионите последователи на неговия култ към личността му. Които блеят "как е променил света" и доброволно се подлагат да бъдат подстригани от ловкия измамник.

  14. 14 Профил на Pontif
    Pontif
    Рейтинг: 2188 Неутрално

    До коментар [#2] от "capricorn_1963":Верно ли, роботаксита има от поне 5 години в Сан Франциско и досега няма сериозна катастрофа със загинали.И даже застраховките им били по-ниски щото няма вероятност водача да се надруса или да се издразни и да тръгне да се състезава по улиците.
    —цитат от коментар 6 на m17


    В Сан Франциско има. Има и в няколко други града, като пробна програма на Уеймо. Няма сериозни катастрофи. Има няколко леки чуквания, които не видаги са грешка на робота. Но имат някои бъгове, спират и не могат да се ориентират. Редки случаи но понеже е нещо сравнително ново веднага им се обръща внимание.
    Разликата е в подхода. Уеймо разчита на радари и лидари. Може да работи само в определена зона - геофенсинг. Въобще подхода им е много лимитиран. И най-лошото е че една кола струва над $250,000. Подхода на Мъск е съвсем различен. Автопилота е адаптивен и е базиран на машинно обучение и може сам да взима решения в почти всички ситуации.
    На Мъск обещанията си ги знаем. Той казва 2 години но отнема поне 5. Но технически подхода му е правилен и много по напреднал от всички останали. Задачите не са лесни но той има правилния подход.
    Нека не бъркаме постиженията му като инженер и бизнесмен с политиката му. Тесла и СпейсХ са много сериозен успех. За съжаление поради синдроме от който страда, той не разбира чуствата и настроенията на хората и между нас казано, човека е малко луд. Затова и осра Туитър и самия той публикува абсолютни глупости и конспоративни теории. Рано или късно това ще му навреди. А и ще помрачи иначе брилянтната му кариера. Проблема е че е непредсказуме и монеже се заиграва и с Китай, може да бъде опасен. Не случайно Пентагона е доста внимателен с него и дава доста контракти на други фирми като УЛА, Сиера Невада, Рокет Лаб, Спейс Уан, Орбитал и други.

    Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
  15. 15 Профил на ekp351157130
    ekp351157130
    Рейтинг: 1682 Неутрално

    Еее, съсипаха я професията на таксиджията. Няма да можеш да слушаш чалга, да дишаш цигарен дим и да ти обяснят какво се случва в държавата.

  16. 16 Профил на ekp351157130
    ekp351157130
    Рейтинг: 1682 Неутрално

    До коментар [#1] от "Аскет":Абе, не знам дали е републиканец, но определено е тарикат. Сега всички ще се юрнат да правят роботаксита, но след две-три катастрофи ще се окаже, че никой не иска да се вози!
    —цитат от коментар 2 на capricorn_1963


    катастрофата на Убер беше, понеже пешеходецът беше пресичал неправилно.
    Уеймо на Гугъл го обучават не само върху реални, но и върху симулации. Симулират движение, симулират сняг, дъжд, мъгла и обучават модела. Общо взето условия, които масовият шофьор не е виждал. И го обучават на стотици милиони изминати километри. Поради радарите отгоре, може да вижда по-надалеч и да преценява ситуацията на няколко автомобила - да спре на зелено, ако прецени, че друга кола ще мине на червено и ще се засече.
    Тесла пък имат камери на всички коли и събират видео от движението им. Този видеоматериал от всички Тесли след това използват за да обучават ИИ за колите си.

  17. 17 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2737 Весело

    До коментар [#6] от "m17":

    Верно ли, роботаксита има от поне 5 години
    ========
    То и безпилотни самолети имаше още преди 50 години ама едва от скоро им се видя ползата във военното дело...

    Bukalemun
  18. 18 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2737 Любопитно

    Мъск показа роботакси като завой на "Тесла" към производител на роботи
    =======
    За хомо сапиенс това е лоша новина.

    Bukalemun
  19. 19 Профил на ekp351157130
    ekp351157130
    Рейтинг: 1682 Неутрално

    До коментар [#1] от "Аскет":Абе, не знам дали е републиканец, но определено е тарикат. Сега всички ще се юрнат да правят роботаксита, но след две-три катастрофи ще се окаже, че никой не иска да се вози!
    —цитат от коментар 2 на capricorn_1963


    всички ще се юрнат...ами то всъщност всички, които могат да правят софтуер (това изключва немците), го правят. Убер в крайна сметка искаха да намалят сметките си, като премахнат шофьорите. Уеймо започнаха, преди да използват ИИ, с карти, с висока разделитена способност. Революцията е последните 5 години реално и основно се дължи на хардуера на Nvidia.

  20. 20 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#14] от "Pontif":

    Не е верно, уеймо използва ВСИЧКИ възможно сензори, погледнете как изглежда колата им - навсякъде стърчат камери. И за разлика от Мъск са реалисти и ползват всички достъпни технологии като лидари и т.н. Геофенсинга не значи управление по ГПС а е държавно изискване - тестовия им лиценз е ограничен в някакъв регион и между другото това ще важи и за Мъск - независимо колко трилиона хвърли за МЛ, и неговите роботаксита ще трябва да се доказват с години в ограничен район, преди и АКО въобще бъдат пуснати навсякъде. Интересно защо мъск-сектантите винаги пропускате "малките" неуспехи като фулл-селф-драивинг дето го обещава от поне 10 години и все го няма, нищо че го продава като екстра от доста време. Нито налудничавия Тесла Трък, нито Боринг Къмпани и хайпърлупа и т.н. Да, имаше добри идеи и късмета да намери правилните хора да ги развият. Но това не го прави господ с гаранция за успех!

  21. 21 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2737 Любопитно

    До коментар [#9] от "sim4o":

    Отдавна има роботаксита ..
    ========
    Отдавна е имало много неща...
    Флашките например са съществували още когато телевизорите имаха кинескопи...
    А ерата на светодиодите закъсня поне с 10 години....поради едни "търговски съображения"...

    Японската експанзия на полупроводникови технологии в края на миналия век е причината "появата" на Интернет да закъснее...и т.н...и т.н...

    Много са примерите...

    Bukalemun
  22. 22 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 987 Неутрално

    От името на българските Ганювци, питаме Мъск в отворено писмо, кога ще направи роботи да строят тухли и железобетон. Ние сме фенове на тухлите, фенове сме и на Мъск. 2 в 1.

  23. 23 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 987 Неутрално

    Мъск показа роботакси като завой на "Тесла" към производител на роботи=======За хомо сапиенс това е лоша новина.
    —цитат от коментар 18 на eti mehter


    Няма място за паника!
    В Турция никога робот няма да може да шофира.
    Освен ако не се извадят 100% всички хомосапиенси от системата.

  24. 24 Профил на danvan СУПЕР
    danvan
    Рейтинг: 7136 Неутрално

    Когато не се занимава с политика или с тутер, Мъск все още има проблясъци ...

    Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
  25. 25 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 953 Неутрално

    Долу Мъск!
    Мъск долу!

    Той е престъпник, крадец, предател и си е наумил да унищожи не само Щатите, но и планетата земя!
    Също като приятеля му Тръмп!
    Затова - долу!

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  26. 26 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 783 Весело

    Добре дошли в бъдещето! (за съжаление на всички бакшиши). 25 цента е добра цена дори и за България...

  27. 27 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 783 Весело

    До коментар [#1] от "Аскет":Абе, не знам дали е републиканец, но определено е тарикат. Сега всички ще се юрнат да правят роботаксита, но след две-три катастрофи ще се окаже, че никой не иска да се вози!
    —цитат от коментар 2 на capricorn_1963


    Прав си - то досега по целия свят никога не се е случвало таксиметрова кола да катастрофира!

  28. 28 Профил на roumen
    roumen
    Рейтинг: 721 Неутрално

    Да Мъск е оптимист, но задачата е много трудна (дори хората не са идеални шофьори). И въпреки това Мъск има правилният подход и първи ще я реши. Няма да стане утре, но в рамките на 5 години ще има роботаксита ТЕСЛА, които ще бъдат евтини и надеждни. Освен това в рамките на 5 години всички ТЕСЛИ ще могат да се карат сами и няма да има нужда от шофьор. Ако това се случи ще бъде гигантски успех - е не и за бакшишите :)))). Но за тях не ми жал.

  29. 29 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#28] от "roumen":

    Верно ли, фулл-селф-драйвинг Мъско го обещава от повече от 5 години и даже продава такъ фиичър пак с отстъпка. Интересно че последната година не го е споменавал на презентациите, дали е случайно?

  30. 30 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#26] от "Kosta Delev":

    Цената е много относително понятие. Също хич не е сигурно че това може да стане комерсиална технология в обозримо бъдеше. Зашото нали се досещате че таксидийте са избиратели на политиците, които отпределят кое е допустимо и кое не. А роботакситата на Мъск не гласуват и въпреки неговото "тегло", много жеството засегнати ще го надвият. Има много примери за технологии станали масови дълго след като оригиналния избретател е фалирал и умрял в бедност.

  31. 31 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 783 Весело

    До коментар [#30] от "m17":

    Да, бе - да се чуди човек как зарязахме каляските въпреки нежеланието на кочиашите-гласоподаватели!
    ;)

  32. 32 Профил на Chironex СУПЕР
    Chironex
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#14] от "Pontif":Не е верно, уеймо използва ВСИЧКИ възможно сензори, погледнете как изглежда колата им - навсякъде стърчат камери. И за разлика от Мъск са реалисти и ползват всички достъпни технологии като лидари и т.н.
    —цитат от коментар 20 на m17


    Проблема е като има разминаване в инпута от камерите и радарите. На кое трябва да се вярва в тоя момент? Мъск затова махна лидарите. Нищо чудно това да е била правилната стъпка.

  33. 33 Профил на Вазелин Дечев
    Вазелин Дечев
    Рейтинг: 30 Неутрално

    Meanwhile в ТОЛИАТИ ......гагагагагаааа крякря

  34. 34 Профил на Вазелин Дечев
    Вазелин Дечев
    Рейтинг: 30 Неутрално

    кацапите сега са затаили дъх Мъск я Гига да отвори, или некое бюрце за RnD - как беше за развойна дейноссс....даже аз от вътрешен източник знам, че се обсъжда Башкоростан - Da Source так сказат........очите са влажни а пулса ускорен.....руzzки мухъли ме става, вие имате Лада Кранта

  35. 35 Профил на Вазелин Дечев
    Вазелин Дечев
    Рейтинг: 30 Неутрално

    тука един склададжия на лук какви неща знае за развитието на Човечеството, не е истина....

  36. 36 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 2881 Неутрално

    От вчера епохата на Ай-фона и спартфона приключи. Обаче, започна епохата на персоналният робот, автомобил или робот с общо предназначение, както и да го наречете!

    Такива събития променящи света тотално обикновено остават незабелязани:

    Инвеститорите, очакващи конкретни подробности за това колко бързо Tesla може да увеличи производството на роботаксита, да осигури регулаторно одобрение и да приложи силен бизнес план, за да надскочи конкуренти като Waymo на Alphabet, останаха разочаровани, коментира "Ройтерс".

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  37. 37 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 2881 Неутрално

    Помните ли Стийв Джобс когато за първи път представи Ай-Фона?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  38. 38 Профил на Pontif
    Pontif
    Рейтинг: 2188 Неутрално

    До коментар [#14] от "Pontif":Не е верно, уеймо използва ВСИЧКИ възможно сензори, погледнете как изглежда колата им - навсякъде стърчат камери. И за разлика от Мъск са реалисти и ползват всички достъпни технологии като лидари и т.н. Геофенсинга не значи управление по ГПС а е държавно изискване - тестовия им лиценз е ограничен в някакъв регион и между другото това ще важи и за Мъск - независимо колко трилиона хвърли за МЛ, и неговите роботаксита ще трябва да се доказват с години в ограничен район, преди и АКО въобще бъдат пуснати навсякъде. Интересно защо мъск-сектантите винаги пропускате "малките" неуспехи като фулл-селф-драивинг дето го обещава от поне 10 години и все го няма, нищо че го продава като екстра от доста време. Нито налудничавия Тесла Трък, нито Боринг Къмпани и хайпърлупа и т.н. Да, имаше добри идеи и късмета да намери правилните хора да ги развият. Но това не го прави господ с гаранция за успех!
    —цитат от коментар 20 на m17


    Вероятно ме бъркаш с някой. Аз съм реалист за това какво прави Мъск и как го прави. Аз самия съм инженер и мога много добре да оценя постиженията му. Но също и тежа на тази земя повече от 60 години и мога да го оценя и като човек. И не ги бъркам тези две неща.
    Заяждането ти за Хайперлууп или Боринг е глупаво. Да отричаш че Мъск самостоятелно промени Автомобилната индустрия в цял свят е още по-глупаво. Същото важи и за космическата индустрия. Тези две неща са доказани 100%. Нито Германците, нито Американците, Нито Французи, Италианци още по-малко Китайците нямаше да създадат и популяризират електрическите коли. Никога! Да успееш в тази стара и закостеняла индустрия и да направиш компания която прави пари и няма дългове е чудо на чудесата. И вече 10 години никой не може да го бие. Добави и мрежата за зареждане която никой друг не можа да създаде. Добави и ФСД, който в момента е най-добрия в света. Да има си проблеми с качеството, със сервизите но кой няма проблеми с нещо.
    За СпейсХ трябва ли да се обясняваме?
    Хайде покажи ми един човек, който е направил нещо подобно в последните 50 години с една компания, не с две. И тогава ще разискваме защо третата, четвъртата и осмата му компании не са толкова успешни.
    За това че е задник и полулуд също не виждам какво трябва да коментираме. Аз мисля че един човек като навърши 18 години вече трябва да може да разделя характера на човека от постижинеията му и да може да оценява по достойнство постиженията но и да може да разбира и оценява провалите и грешките.
    Аз живея в Бей Ериа и съм много добре запознат с Уеймо. Всеки който не е сляп ги вижда тези накичени бегемоти. Странно е, ако ти си човек с техническо образование, да ми се възхищаваш от тези движещи се научни експерименти които струват $250,000 + и да не можеш да схванеш къде е предимството на Тесла само с 6 камери. Аз карах Тесла с ФСД в.12 в Сан Франциско и бях страхотно впечатлен. Сан Франциско не е много лесен град за каране. Много еднопосочни улици и трудни леви завои. Много супер стръмни улици където не можеш да видиш какво има пред колата. В.12 се справи без проблеми. Уеймо е много по-дървена платформа. И най-важното е, че никога няма да бъде комерсиален успех. Никога! При цена четвърт милион $ за такси, завинаги ще си останат научен експеримент. Аз точно с това се занимавам вече 40 години. New Product Development в семикон индустрията. Машините се създават за да работят в реалния свят и в реалната икономика. Затова и всеки инженеринг е компромис. Затова и Сан Франциско е пълно с таксита Тесла, защото са икономични и се изплащат много бързо и почти нямат подръжка. Уеймо ще си остане един накичен с радари, Лайдари, камери, лазери и балистични ракети цирк на колела. Никоя частна компания няма да си даде парите за тази глупост.
    Не съм 100% сигурен и за концепсията на Мъск. Такси с две врати ми се струва тъпо. За мен най-практичните таксита са Лондонските. Здрави, корави може да седнат 4 човека без проблем + много багаж. Високи са лесно се влиза и излиза от тях а иначе са малки и удобни за градско каране. Никой в града не кара с повече от 60км затова и не е необходимо да правиш таксито толкова аеродинамично. Приоритет взимат удобство, колко хора и багаж можеш да носиш във все още малка кола която лесно да маневрира. В същото време е необходимо да е здрава, да понася леки чуквания без проблем и лесно да се ремонтира от средни удари, които се случват в градска среда. калниците обикнобено са композитни и леко се огъват при леки удари а при по-тежки се сменят лесно и евтино .. и предните и задните, което значи че задните не са част от 1/4 от купето. Нищо от това не видях в роботаксито на Мъск.

    Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
  39. 39 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#31] от "Kosta Delev":

    Я ми напомнете как беше - стана с държавна принуда, с целеви срокове и държавни стимули може би?





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #