За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Аскет
Рейтинг: 413 НеутралноВ бързината е пропуснато да се напомни, че Мъск е републиканец и вика за Тръмп...
capricorn_1963
Рейтинг: 82 ВеселоДо коментар [#1] от "Аскет":
Абе, не знам дали е републиканец, но определено е тарикат. Сега всички ще се юрнат да правят роботаксита, но след две-три катастрофи ще се окаже, че никой не иска да се вози!
Yotce
Рейтинг: 1474 НеутралноНормално, поредния чисто нов сегмент, който Мъск се опитва да отвори.
selqnin
Рейтинг: 853 НеутралноСлед като
оранжевото петно оттече в Сифона
мъск-чо ще си намери истинското място
и то никак няма да му хареса!!!
Боян Таксиров
Рейтинг: 0 НеутралноЩо са му толкова грозни дизайните на Мъск?
https://fatalerror.bg/От бакшиши вече нужда няма,
механизацията е тя голяма,
вече няма сигурно на този свят,
прекариат си, брат.
m17
Рейтинг: 701 НеутралноДо коментар [#2] от "capricorn_1963":
Верно ли, роботаксита има от поне 5 години в Сан Франциско и досега няма сериозна катастрофа със загинали.И даже застраховките им били по-ниски щото няма вероятност водача да се надруса или да се издразни и да тръгне да се състезава по улиците.
m17
Рейтинг: 701 НеутралноДо коментар [#4] от "selqnin":
Мъск е класически "продавач на змийско масло" както казват американците или шарлатанин по нашенски. Интелигентен, успешен но си е продавач на илюзии със силен комплекс на господ. Досега му се получаваше няколко пъти, сега се опитва да развие поредната "далавера". И предстои да видим дали ще му се получи или си е повервал твърде много.
Chironex
Рейтинг: 582 НеутралноУ наше село забелязвам все повече Уеймо, едни бели Ягуари с голям радар отгоре и няколко по-малки отстрани. Спираш до него и поглеждаш към шофьора, ама шофьор няма. Сама си джитка колата.
*****
НеутралноОтдавна има роботаксита ..
Chironex
Рейтинг: 582 НеутралноДо коментар [#7] от "m17":
Продавач на илюзии не обръща няколко индустрии с главата надолу.
Като инженер и мислене няма равен, но като човек е голям темерут.
Resurrection
Рейтинг: 997 ВеселоКопърките умряха прави..
Lee Gier
Рейтинг: 2377 НеутралноЩо не си мълчиш? Така никой няма да разбере колко тъпо парче си.
Статията не е за политика,не е за Мъск, за продукт на неговата фирма е и всичко останало е без значение. Нямам време за подлости - с много други неща съм зает.
m17
Рейтинг: 701 НеутралноДо коментар [#7]
Най-голямата му сила са милионите последователи на неговия култ към личността му. Които блеят "как е променил света" и доброволно се подлагат да бъдат подстригани от ловкия измамник.
Pontif
Рейтинг: 2188 НеутралноВ Сан Франциско има. Има и в няколко други града, като пробна програма на Уеймо. Няма сериозни катастрофи. Има няколко леки чуквания, които не видаги са грешка на робота. Но имат някои бъгове, спират и не могат да се ориентират. Редки случаи но понеже е нещо сравнително ново веднага им се обръща внимание.
Разликата е в подхода. Уеймо разчита на радари и лидари. Може да работи само в определена зона - геофенсинг. Въобще подхода им е много лимитиран. И най-лошото е че една кола струва над $250,000. Подхода на Мъск е съвсем различен. Автопилота е адаптивен и е базиран на машинно обучение и може сам да взима решения в почти всички ситуации.
На Мъск обещанията си ги знаем. Той казва 2 години но отнема поне 5. Но технически подхода му е правилен и много по напреднал от всички останали. Задачите не са лесни но той има правилния подход.
Нека не бъркаме постиженията му като инженер и бизнесмен с политиката му. Тесла и СпейсХ са много сериозен успех. За съжаление поради синдроме от който страда, той не разбира чуствата и настроенията на хората и между нас казано, човека е малко луд. Затова и осра Туитър и самия той публикува абсолютни глупости и конспоративни теории. Рано или късно това ще му навреди. А и ще помрачи иначе брилянтната му кариера. Проблема е че е непредсказуме и монеже се заиграва и с Китай, може да бъде опасен. Не случайно Пентагона е доста внимателен с него и дава доста контракти на други фирми като УЛА, Сиера Невада, Рокет Лаб, Спейс Уан, Орбитал и други. Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
ekp351157130
Рейтинг: 1682 НеутралноЕее, съсипаха я професията на таксиджията. Няма да можеш да слушаш чалга, да дишаш цигарен дим и да ти обяснят какво се случва в държавата.
ekp351157130
Рейтинг: 1682 Неутралнокатастрофата на Убер беше, понеже пешеходецът беше пресичал неправилно.
Уеймо на Гугъл го обучават не само върху реални, но и върху симулации. Симулират движение, симулират сняг, дъжд, мъгла и обучават модела. Общо взето условия, които масовият шофьор не е виждал. И го обучават на стотици милиони изминати километри. Поради радарите отгоре, може да вижда по-надалеч и да преценява ситуацията на няколко автомобила - да спре на зелено, ако прецени, че друга кола ще мине на червено и ще се засече.
Тесла пък имат камери на всички коли и събират видео от движението им. Този видеоматериал от всички Тесли след това използват за да обучават ИИ за колите си.
eti mehter
Рейтинг: 2737 ВеселоДо коментар [#6] от "m17":
BukalemunВерно ли, роботаксита има от поне 5 години
========
То и безпилотни самолети имаше още преди 50 години ама едва от скоро им се видя ползата във военното дело...
eti mehter
Рейтинг: 2737 ЛюбопитноМъск показа роботакси като завой на "Тесла" към производител на роботи
Bukalemun=======
За хомо сапиенс това е лоша новина.
ekp351157130
Рейтинг: 1682 Неутралновсички ще се юрнат...ами то всъщност всички, които могат да правят софтуер (това изключва немците), го правят. Убер в крайна сметка искаха да намалят сметките си, като премахнат шофьорите. Уеймо започнаха, преди да използват ИИ, с карти, с висока разделитена способност. Революцията е последните 5 години реално и основно се дължи на хардуера на Nvidia.
m17
Рейтинг: 701 НеутралноДо коментар [#14] от "Pontif":
Не е верно, уеймо използва ВСИЧКИ възможно сензори, погледнете как изглежда колата им - навсякъде стърчат камери. И за разлика от Мъск са реалисти и ползват всички достъпни технологии като лидари и т.н. Геофенсинга не значи управление по ГПС а е държавно изискване - тестовия им лиценз е ограничен в някакъв регион и между другото това ще важи и за Мъск - независимо колко трилиона хвърли за МЛ, и неговите роботаксита ще трябва да се доказват с години в ограничен район, преди и АКО въобще бъдат пуснати навсякъде. Интересно защо мъск-сектантите винаги пропускате "малките" неуспехи като фулл-селф-драивинг дето го обещава от поне 10 години и все го няма, нищо че го продава като екстра от доста време. Нито налудничавия Тесла Трък, нито Боринг Къмпани и хайпърлупа и т.н. Да, имаше добри идеи и късмета да намери правилните хора да ги развият. Но това не го прави господ с гаранция за успех!
eti mehter
Рейтинг: 2737 ЛюбопитноДо коментар [#9] от "sim4o":
BukalemunОтдавна има роботаксита ..
========
Отдавна е имало много неща...
Флашките например са съществували още когато телевизорите имаха кинескопи...
А ерата на светодиодите закъсня поне с 10 години....поради едни "търговски съображения"...
Японската експанзия на полупроводникови технологии в края на миналия век е причината "появата" на Интернет да закъснее...и т.н...и т.н...
Много са примерите...
Тангра
Рейтинг: 987 НеутралноОт името на българските Ганювци, питаме Мъск в отворено писмо, кога ще направи роботи да строят тухли и железобетон. Ние сме фенове на тухлите, фенове сме и на Мъск. 2 в 1.
Тангра
Рейтинг: 987 НеутралноНяма място за паника!
В Турция никога робот няма да може да шофира.
Освен ако не се извадят 100% всички хомосапиенси от системата.
danvan
Рейтинг: 7136 НеутралноКогато не се занимава с политика или с тутер, Мъск все още има проблясъци ...
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Satb_52_strato
Рейтинг: 953 НеутралноДолу Мъск!
Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!Мъск долу!
Той е престъпник, крадец, предател и си е наумил да унищожи не само Щатите, но и планетата земя!
Също като приятеля му Тръмп!
Затова - долу!
Kosta Delev
Рейтинг: 783 ВеселоДобре дошли в бъдещето! (за съжаление на всички бакшиши). 25 цента е добра цена дори и за България...
Kosta Delev
Рейтинг: 783 ВеселоПрав си - то досега по целия свят никога не се е случвало таксиметрова кола да катастрофира!
roumen
Рейтинг: 721 НеутралноДа Мъск е оптимист, но задачата е много трудна (дори хората не са идеални шофьори). И въпреки това Мъск има правилният подход и първи ще я реши. Няма да стане утре, но в рамките на 5 години ще има роботаксита ТЕСЛА, които ще бъдат евтини и надеждни. Освен това в рамките на 5 години всички ТЕСЛИ ще могат да се карат сами и няма да има нужда от шофьор. Ако това се случи ще бъде гигантски успех - е не и за бакшишите :)))). Но за тях не ми жал.
m17
Рейтинг: 701 НеутралноДо коментар [#28] от "roumen":
Верно ли, фулл-селф-драйвинг Мъско го обещава от повече от 5 години и даже продава такъ фиичър пак с отстъпка. Интересно че последната година не го е споменавал на презентациите, дали е случайно?
m17
Рейтинг: 701 НеутралноДо коментар [#26] от "Kosta Delev":
Цената е много относително понятие. Също хич не е сигурно че това може да стане комерсиална технология в обозримо бъдеше. Зашото нали се досещате че таксидийте са избиратели на политиците, които отпределят кое е допустимо и кое не. А роботакситата на Мъск не гласуват и въпреки неговото "тегло", много жеството засегнати ще го надвият. Има много примери за технологии станали масови дълго след като оригиналния избретател е фалирал и умрял в бедност.
Kosta Delev
Рейтинг: 783 ВеселоДо коментар [#30] от "m17":
Да, бе - да се чуди човек как зарязахме каляските въпреки нежеланието на кочиашите-гласоподаватели!
;)
Chironex
Рейтинг: 582 НеутралноПроблема е като има разминаване в инпута от камерите и радарите. На кое трябва да се вярва в тоя момент? Мъск затова махна лидарите. Нищо чудно това да е била правилната стъпка.
Вазелин Дечев
Рейтинг: 30 НеутралноMeanwhile в ТОЛИАТИ ......гагагагагаааа крякря
Вазелин Дечев
Рейтинг: 30 Неутралнокацапите сега са затаили дъх Мъск я Гига да отвори, или некое бюрце за RnD - как беше за развойна дейноссс....даже аз от вътрешен източник знам, че се обсъжда Башкоростан - Da Source так сказат........очите са влажни а пулса ускорен.....руzzки мухъли ме става, вие имате Лада Кранта
Вазелин Дечев
Рейтинг: 30 Неутралнотука един склададжия на лук какви неща знае за развитието на Човечеството, не е истина....
Realist
Рейтинг: 2881 НеутралноОт вчера епохата на Ай-фона и спартфона приключи. Обаче, започна епохата на персоналният робот, автомобил или робот с общо предназначение, както и да го наречете!
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Такива събития променящи света тотално обикновено остават незабелязани:
Инвеститорите, очакващи конкретни подробности за това колко бързо Tesla може да увеличи производството на роботаксита, да осигури регулаторно одобрение и да приложи силен бизнес план, за да надскочи конкуренти като Waymo на Alphabet, останаха разочаровани, коментира "Ройтерс".
Realist
Рейтинг: 2881 НеутралноПомните ли Стийв Джобс когато за първи път представи Ай-Фона?
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Pontif
Рейтинг: 2188 НеутралноВероятно ме бъркаш с някой. Аз съм реалист за това какво прави Мъск и как го прави. Аз самия съм инженер и мога много добре да оценя постиженията му. Но също и тежа на тази земя повече от 60 години и мога да го оценя и като човек. И не ги бъркам тези две неща.
Заяждането ти за Хайперлууп или Боринг е глупаво. Да отричаш че Мъск самостоятелно промени Автомобилната индустрия в цял свят е още по-глупаво. Същото важи и за космическата индустрия. Тези две неща са доказани 100%. Нито Германците, нито Американците, Нито Французи, Италианци още по-малко Китайците нямаше да създадат и популяризират електрическите коли. Никога! Да успееш в тази стара и закостеняла индустрия и да направиш компания която прави пари и няма дългове е чудо на чудесата. И вече 10 години никой не може да го бие. Добави и мрежата за зареждане която никой друг не можа да създаде. Добави и ФСД, който в момента е най-добрия в света. Да има си проблеми с качеството, със сервизите но кой няма проблеми с нещо.
За СпейсХ трябва ли да се обясняваме?
Хайде покажи ми един човек, който е направил нещо подобно в последните 50 години с една компания, не с две. И тогава ще разискваме защо третата, четвъртата и осмата му компании не са толкова успешни.
За това че е задник и полулуд също не виждам какво трябва да коментираме. Аз мисля че един човек като навърши 18 години вече трябва да може да разделя характера на човека от постижинеията му и да може да оценява по достойнство постиженията но и да може да разбира и оценява провалите и грешките.
Аз живея в Бей Ериа и съм много добре запознат с Уеймо. Всеки който не е сляп ги вижда тези накичени бегемоти. Странно е, ако ти си човек с техническо образование, да ми се възхищаваш от тези движещи се научни експерименти които струват $250,000 + и да не можеш да схванеш къде е предимството на Тесла само с 6 камери. Аз карах Тесла с ФСД в.12 в Сан Франциско и бях страхотно впечатлен. Сан Франциско не е много лесен град за каране. Много еднопосочни улици и трудни леви завои. Много супер стръмни улици където не можеш да видиш какво има пред колата. В.12 се справи без проблеми. Уеймо е много по-дървена платформа. И най-важното е, че никога няма да бъде комерсиален успех. Никога! При цена четвърт милион $ за такси, завинаги ще си останат научен експеримент. Аз точно с това се занимавам вече 40 години. New Product Development в семикон индустрията. Машините се създават за да работят в реалния свят и в реалната икономика. Затова и всеки инженеринг е компромис. Затова и Сан Франциско е пълно с таксита Тесла, защото са икономични и се изплащат много бързо и почти нямат подръжка. Уеймо ще си остане един накичен с радари, Лайдари, камери, лазери и балистични ракети цирк на колела. Никоя частна компания няма да си даде парите за тази глупост.
Не съм 100% сигурен и за концепсията на Мъск. Такси с две врати ми се струва тъпо. За мен най-практичните таксита са Лондонските. Здрави, корави може да седнат 4 човека без проблем + много багаж. Високи са лесно се влиза и излиза от тях а иначе са малки и удобни за градско каране. Никой в града не кара с повече от 60км затова и не е необходимо да правиш таксито толкова аеродинамично. Приоритет взимат удобство, колко хора и багаж можеш да носиш във все още малка кола която лесно да маневрира. В същото време е необходимо да е здрава, да понася леки чуквания без проблем и лесно да се ремонтира от средни удари, които се случват в градска среда. калниците обикнобено са композитни и леко се огъват при леки удари а при по-тежки се сменят лесно и евтино .. и предните и задните, което значи че задните не са част от 1/4 от купето. Нищо от това не видях в роботаксито на Мъск. Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
m17
Рейтинг: 701 НеутралноДо коментар [#31] от "Kosta Delev":
Я ми напомнете как беше - стана с държавна принуда, с целеви срокове и държавни стимули може би?