Осем големи завода на "Фолксваген" ще бъдат засегнати от съкращенията
Ръководството на Volkswagen планира да затвори най-малко три завода в Германия, да съкрати - ако трябва и с принуда - десетки хиляди служители, както и да намали активността на предприятията си в страната.
Най-големият синдикат в Германия - IG Metall, неотдавна направи класация на германските фабрики, които вероятно ще бъдат засегнати от прекратяването на схемата за осигуряване на работните места във Volkswagen, докато анализаторите в миналото посочиха заводите в Оснабрюк и Дрезден като потенциални цели за закриване.
Всички са в северозападната провинция Долна Саксония, с изключение на завода в Касел, който е в Хесен, в Централна Германия, и Дрезден в източната германска провинция Саксония.
Брауншвайг
В най-стария завод на Volkswagen работят около 7400 работници към 2022 г. в град с около 250 хил. души. Произвежда компоненти като преден и заден мост, кормилно управление и акумулаторни системи, както и машини, оборудване и инструменти. Произвеждат се и батерии за новите автомобили на Volkswagen с модулна електрическа матрица MEB от 2019 г.
Емден
Основан е през 1964 г. в близост до морско пристанище. Първоначално е специализиран в производството на VW Beetle, а в момента произвежда моделите VW Passat и VW electric ID.4.
Повече от 8 хил. служители работят във фабриката, която произвежда около 180 хил. автомобила годишно при население около 50 хил. души в град Емден.

"Фолксваген" започва преговори, от които зависи затваряне на заводи в Германия
Хановер
Във фабриката работят около 14 хил. души в Долна Саксония, регион с население от 8 млн., който също е вторият по големина акционер на Volkswagen.
Това е мястото, където производството на VW Bulli започва през 1956 г. В момента произвежда шестото поколение T-серия на кемперите, включваща ванове и миниванове, както и пикапа Amarok.
Освен превозни средства във фабриката се произвеждат и части като цилиндрови глави и всмукателни колектори.
Касел
Част от групата Volkswagen от 1958 г., заводът в Касел е най-големият за компоненти на VW в света и произвежда над четири милиона ръчни и автоматични трансмисии годишно.
Заводът е най-големият работодател в северен Хесен, казват от Volkswagen, като в него работят около 16 500 души. Общото население на Касел е около 200 хил. души.
Компонентите, произведени в Касел, се използват в основната марка VW, както и в автомобили Volkswagen Commercial Vehicles, SEAT, Audi, Škoda, Porsche и Lamborghini.
Залцгитер
Открита през 1970 г. за производството на модела K70 на VW, фабриката в Залцгитер към 2023 г. дава работа на около 7500 работници в град с малко над 100 хил. души.
Сега той произвежда варианти на двигатели, както и компоненти за електрически превозни средства, а Volkswagen обяви инвестиция 2 млрд. евро през 2021 г. за трансформиране на основния завод за двигатели в основен завод за акумулаторни клетки за групата.
Волфсбург
Огромният завод във Волфсбург, Долна Саксония, е в центъра на производството на групата и е централата на Volkswagen.
VW казва, че в завода, който обхваща площ приблизително колкото 910 футболни игрища, работят приблизително 70 хил. души.
Заводът е създаден през 1938 г. при нацистите, като е произвел близо половин милион превозни средства през 2023 г., включително VW Golf.
Дрезден
Открит е през 2001 г. и е наел към декември 2023 г. 340 души, включително стажанти и по програми за обучение.
След като произвежда превозни средства като седана Phaeton и Bentley Flying Spur, през 2017 г. се насочи към електрически превозни средства, започвайки с e-Golf, и сега произвежда своя модел ID.3.
Оснабрюк
През 2009 г. Volkswagen пое бившия завод Karmann, който сега произвежда автомобили и части за каросерията на марките VW, Skoda, Porsche и Bentley. Този завод е специализиран в дребносерийно производство като кабриолети и роудстъри.
Porsche Cayman, Porsche Boxster и T-Roc Cabriolet се произвеждат в Оснабрюк, град с около 160 хил. жители. 2300 служители на завода работят по цялата автомобилна верига - от техническото развитие, през изграждането на инструменти и инсталации до производството на превозни средства.
Но Porsche обяви плановете си да произведе следващото поколение на моделите Cayman и Boxster в своя завод в Щутгарт-Цуфенхаузен, а Volkswagen ще спре производството на T-Roc Cabriolet през следващата година, създавайки потенциален производствен проблем за Оснабрюк.