"Поляризация": американските избори определиха думата на годината

"Поляризация": американските избори определиха думата на годината

Президентските избори в САЩ бяха толкова разделящи, че много американски избиратели отидоха до урните с чувството, че противниковият кандидат е екзистенциална заплаха за нацията.
Reuters
Президентските избори в САЩ бяха толкова разделящи, че много американски избиратели отидоха до урните с чувството, че противниковият кандидат е екзистенциална заплаха за нацията.
Президентските избори в САЩ бяха толкова разделящи, че много американски избиратели отидоха до урните с чувството, че противниковият кандидат е екзистенциална заплаха за нацията.
Reuters
Президентските избори в САЩ бяха толкова разделящи, че много американски избиратели отидоха до урните с чувството, че противниковият кандидат е екзистенциална заплаха за нацията.
Президентските избори в САЩ определиха думата на годината за речниците "Мериъм" - "Уебстър" и тя е "поляризация", съобщи "Асошиейтед прес".
"Поляризацията означава разделение, но това е много специфичен вид разделение. Поляризацията означава, че се стремим към крайностите, а не към центъра", казва Питър Соколовски, главен редактор на "Мериъм" - "Уебстър" пред агенцията.
"Мериъм" - "Уебстър", която регистрира 100 млн. показвания на страници на сайта си, избира своята дума на годината въз основа на данни, проследяващи търсенето и използването на речниците.
За разлика от повечето думи с латински корени "поляризация" възниква в началото на 1800 г., а не през Ренесанса.