"Хонда" и "Нисан" започнаха исторически преговори за сливане

"Хонда" и "Нисан" започнаха исторически преговори за сливане

Макото Учида, президент и главен изпълнителен директор на Nissan Motor Corporation, Тошихиро Мибе, президент и представителен изпълнителен директор на Honda и Такао Като, президент и главен изпълнителен директор на Mitsubishi Motors на конференция за преговорите им за сливане в Токио
Макото Учида, президент и главен изпълнителен директор на Nissan Motor Corporation, Тошихиро Мибе, президент и представителен изпълнителен директор на Honda и Такао Като, президент и главен изпълнителен директор на Mitsubishi Motors на конференция за преговорите им за сливане в Токио
Японските компании "Хонда" и "Нисан" са се споразумели да започнат преговори за сливане, което ще доведе до появата на третата най-голяма автомобилна компания в света на фона на конкуренцията с китайските електромобили, предаде Ройтерс.
Интеграцията ще създаде третата по големина автомобилна група в света по продажби на автомобили след "Тойота" и "Фолксваген".
Сливането на двете легендарни японски марки - "Хонда" е вторият по големина производител на автомобили в Япония, а "Нисан" трети - ще отбележи най-голямата промяна в световната автомобилна индустрия, откакто "Фиат крайслер" (Fiat Chrysler Automobiles) и "Пежо ситроен" (PSA) се сляха през 2021 г., за да създадат "Стелантис" (Stellantis) в сделка за 52 млрд. долара.
"Мицубиши мотърс" (Mitsubishi Motors), чийто основен акционер е "Нисан", би могъл да се присъедини към преговорите за интегриране на новия промишлен алианс в рамките на "единен холдинг". Това сближаване цели да укрепи позиционирането на компаниите в сегмента на електрическите автомобили, където лидери са "Тесла" и китайските компании.
"Хонда" и "Нисан" обмислят бизнес интеграция и ще проучат значително взаимодействия между двете компании в широк спектър от области. Показателно е, че "Мицубиши мотърс" също участва в тези дискусии. Ако интеграцията се осъществи, ще можем да предоставим още по-голяма стойност на по-широка клиентска база", заяви изпълнителният директор на "Нисан" Макото Учида, предаде БТА.
"В този момент на промяна в автомобилната индустрия, за която се твърди, че се случва веднъж на всеки 100 г., се надяваме, че участието на "Мицубиши мотърс" в дискусиите за бизнес интеграцията между "Нисан" и "Хонда" ще доведе до по-нататъшни социални промени и че ще можем да станем водеща компания в създаването на нова стойност в мобилността чрез бизнес интеграция.
"Нисан" и "Хонда" ще започнат дискусията от днес, с цел да изяснят възможността за бизнес интеграция до края на януари в съответствие със съображенията на "Мицубиши мотърс", заяви шефът на "Хонда" Тошихиро Мибе.
"Нисан" и "Хонда" ще целят комбинирани продажби от 30 трлн. йени (191 млрд. долара) и оперативна печалба от над 3 трлн. йени. Целта е преговорите да приключат до юни 2025 г. и след това да създадат холдингова компания до август 2026 г. След това акциите на двете компании ще бъдат извадени от листите на борсите, предаде Ройтерс.
"Хонда" има пазарна капитализация от над 40 млрд. долара, докато "Нисан" е оценен на около 10 млрд. долара.
Миналия месец силно задлъжнелият "Нисан" обяви, че ще съкрати 9 хил. работни места по света и ще намали производствения си капацитет, след като претърпя неочаквана нетна загуба през последното тримесечие и видя как оперативният му марж почти напълно се стопи.
Комбинирането с "Мицубиши мотърс" ще увеличи глобалните продажби на японската група до над 8 млн. автомобила.
В момента трета по големина автомобилна група е южнокорейският "Хюндай" (Hyundai).