"Мета" загърбва проверката на фактите във "Фейсбук" и "Инстаграм"

На живо
Дебатът в ЕП за бъдещето на ЕС

"Мета" загърбва проверката на фактите във "Фейсбук" и "Инстаграм"

Изпълнителният директор на "Мета" Марк Зукърбърг с очила с добавена реалност на Orion AR на годишното събитие на Meta Connect в централата на компанията в парк Менло, Калифорния
Изпълнителният директор на "Мета" Марк Зукърбърг с очила с добавена реалност на Orion AR на годишното събитие на Meta Connect в централата на компанията в парк Менло, Калифорния
Световната социална мрежа "Мета" на Марк Зукърбърг се отказва от американската си програма за проверка на фактите в съдържанието на постовете в замяна на създаване на общност, подобна на тази в платформата X на Илон Мъск, като намалява ограниченията върху дискусии по въпроси за миграцията и джендър идентичността, предаде Ройтерс.
Мярката отбелязва голяма промяна в досегашното мащабно модериране на съдържание в мрежата заради активната намеса на управителя Зукърбърг въпреки критиките за упражняване на цензура.
Решението става факт малко след като "Мета" назначи в борда си известния директор за политиките на републиканците Джоел Каплан за ръководител на глобалните въпроси. В борда бе избран и Дейна Уайт, главен изпълнителен директор на организацията по свободни боеве Ultimate Fighting Championship и близък приятел на новоизбрания президент Доналд Тръмп.
"Достигнахме точка, където са налице твърде много грешки и твърде много цензура", каза Зукърбърг във видеообръщение.
"Целта ни е да се съсредоточим върху намаляване на грешките, опростяване на политиките, за да възстановим правото на свободно изказване в нашата мрежа", каза още Зукърбърг. По думите му, "филтрите на Мета ще бъдат смекчени, така че да не се сваля съдържание."
Нямахме информация за това, шокирани сме, това определено ще ни засегне.
Други партньори на Мета, включително Ройтерс, АФП, и "Ю Ес Ей тудей", не отговориха веднага на исканията за коментар. Независимият надзорен съвет на "Мета" приветства решението.
Промените ще засегнат "Фейсбук", "Инстаграм" и "Тредс" - три от най-големите социални медийни платформи с над 3 млрд. потребители в света.
През последните месеци Зукърбърг изрази съжаление за определени действия за модериране на съдържание по теми, включително COVID-19. "Мета" дари 1 млн. долара във фонда за инаугурацията на Тръмп, което е отклонение от досегашната й практика.