"Нетфликс" обяви нови цени след силни бизнес резултати

На живо
Дебатът в ЕП за бъдещето на ЕС

"Нетфликс" обяви нови цени след силни бизнес резултати

"Нетфликс" обяви нови цени след силни бизнес резултати
Reuters
Стрийминг платформата "Нетфликс" (Netflix) обяви нови, по-високи цени за абонамент, след като през последното тримесечие на миналата година е привлякла 19 милиона нови абонати (до общо рекордните 41 млн. нови за цялата 2024 г.).
Този знак - че увеличава преднината си спрямо конкурентите, зарадва инвеститорите и предизвика и поскъпване на акциите ѝ с над 14%.
Годишният оперативен доход на Netflix надхвърли 10 млрд. долара за първи път в историята на компанията и годишен ръст на приходите 16 процента.
Промяната засяга повечето планове в САЩ, Канада, Португалия и Аржентина, но се очаква на отделни фази да обхване и други пазари. За потребители в САЩ:
от $6.99 на $7.99 месечно се променя планът, в който стриймингът се прекъсва от реклами;
от $15.49 на $17.99 е промяната при стандартния абонамент;
с $2 до $24.99 на месец поскъпва премиум планът без реклами, който позволява на четирима потребители да стриймват едновременно.
Причините за добрите резултати са отчасти във втория сезон на Squid Game и в засиления интерес към спортове на живо, включително NFL срещи, както и в боксовия мач между Майк Тайсън и ютюбъра, превърнал се в боксьор, Джейк Пол.
Огромният мащаб на Netflix и многото долари позволяват на компанията да купува повече материали и да затруднява конкурентите си. Ръководството ѝ очевидно е уверено, че може веднага да вдигне цените при минимален риск да има обратна реакция на потребителите и оттеглянето на някои от тях.
При $8 месечен абонамент за Netflix за стрийминг с реклами, най-евтините месечни планове са $8.99 за Prime Video на Amazon, $9.99 за Disney Plus и Max и $7.99 за Paramount Plus. Конкурентите едва ли ще бързат също да вдигат цените и може да заложат на ценова стабилност на абонаментите си като опит да разширят пазарния си дял.
  • Компанията е безспорен лидер в стрийминг видеото с 302 млн. плащащи абонати
  • 123 млн. на Disney плащат за услугата Disney Plus Core
  • Amazon отчете над 200 млн. зрители месечно за Amazon Prime.
  • Warner Brothers Discovery заяви в последния си тримесечен доклад, че има повече от 110 млн. абонати за Max и Discovery Plus.
Прогнозата на компанията за 2025 г. е за приходи в рамките на 43.5-44.5 млрд. долара за 2025 г., което се равнява на ръст около 12% до 14% на годишна база.