Китайските платформи "Тему" и "Шейн" намаляват разходите за реклама в САЩ

Китайският сайт за онлайн търговия "Тему" и модният търговец на дребно "Шейн", които са най-големите рекламодатели в социалните мрежи в САЩ, рязко намаляват разходите си за дигитална реклама в САЩ, предаде "Ройтерс". Това показват данни от бранша, след като компании като "Мета" и "Ютюб" са били засегнати.
Двата онлайн търговеца са популярни с евтините си доставки на китайски стоки директно до американските потребители. Доскоро те отчитаха огромни приходи от реклама, насочена към по-млади и пестеливи купувачи чрез дигиталните медии. |
Указът на президента на САЩ Доналд Тръмп от началото на месеца застрашава бизнеса им. От 2 май стоки на стойност под 800 долара, изпращани от Китай и Хонконг, вече няма да бъдат освободени от мита.
"Тему" и "Шейн" планират повишение на цените на продуктите си от следващата седмица, тъй като отпадането на т. нар. минимално (de minimis) освобождаване от митнически такси повишава разходите им. Според две дигитални маркетингови агенции, които измерват рекламните разходи, тандемът намалява рекламната си активност на повечето платформи.
Според Sensor Tower, която проследява подобни данни, среднодневните разходи за реклама на "Тему" в САЩ в платформи като "Фейсбук", "Инстаграм", "ТикТок", "Снап", и "Ютюб" са спаднали средно с 31% за периода от 31 март до 13 април в сравнение с предходните 30 дни.