Buick най-накрая изкара коли, които американците искат... и дойдоха митата

Buick най-накрая изкара коли, които американците искат... и дойдоха митата

Buick най-накрая изкара коли, които американците искат... и дойдоха митата
Reuters
  • Три от най-продаваните автомобили на Buick са произведени в Южна Корея и Китай и подлежат на мита
  • Очаква се митата да добавят хиляди долари към цената на моделите Envision, Encore и Envista
  • По-високите цени застрашават динамиката на продажбите на Buick и има риск дали компанията ще оцелее
Buick на General Motors набра скорост. Продажбите на някога тромавата марка са нараснали с 39% през първото тримесечие с обновена гама от компактни SUV, включително Envision, Encore GX и Envista - нейният най-продаван модел за под $30 хил..
И тогава удариха митата на президента Доналд Тръмп.
Трите най-популярни модела на Buick се произвеждат извън САЩ. Envista и Encore GX - в Южна Корея, а Envision SUV - в Китай. Това означава, че и трите сега са обект на строги мита, които биха могли да добавят хиляди долари към цените на автодилърите в САЩ.
  • Произведените в Южна Корея модели на Buick са изправени пред мита от 27.5%
  • Envision от Китай е изправен пред стръмно повишаване на митото от 47.5% с 25% мито за автомобили, 20% "мито за фентанил, идващ от Китай" и съществуващ преди това 2.5% данък върху автомобилите, според анализ на Barclays.
Това е лоша новина за търговците на Buick, които бяха развълнувани от последните модели на марката, която от години се бори да се отърси от стереотипа, който може би вече не е приложим.
Анализаторите смятат, че по-високите цени могат да спрат инерцията, която най-после натрупа Buick, и дори да застрашат оцеляването на компанията.
"Последната вълна от автомобили Buick е достъпна, с добро качество, прилични превозни средства и съсипването на всичко това със загуба на ценово предимство може да разклати Buick като действащ субект в САЩ", каза Сам Фиорани, вицепрезидент на изследователската фирма AutoForecast Solutions.
Митата на Тръмп карат ръководителите на автомобили да анализират структурата на своите портфейли и да преценят дали разходите си заслужават в дългосрочен план, за да продължат да внасят някои модели, произведени в чужбина. Митата, въведени по-рано този месец, вече доведоха до някои промени.
Моделът Envision.
Reuters
Моделът Envision.
GM реши да увеличи производството на камиони в завод в Индиана, а Stellantis , производител на камиони и джипове Ram, временно спря производството в два завода в Мексико и Канада.
В съвети към клиентите си от вторник, 15 април, Barclays каза, че предполага, че производителите на автомобили "вече няма да предлагат превозни средства, които не могат да бъдат продадени изгодно", включително такива, внесени в Китай и Корея, в резултат от автомобилните мита.
Специално за GM, Barclays очаква автомобилният производител да спре вноса от Корея и Китай на около 450 хил превозни средства поради разходите по митата.
  • Barclays намали с 40% прогнозата си за печалбите на GM (преди разходите за лихви и данъци) за 2025 г. въз основа на по-малкия обем и брутното влияние на митата от около $9.5 млрд.
  • За международния ѝ конкурент Ford Motor в Barclays очакват 60% намаление с брутен ефект от митата от около $7 млрд. (Ford доставя своя Lincoln Nautilus от Китай.)
Достъпни превозни средства като Envista и Chevrolet Trax, и двете идващи от Южна Корея, ще понесат най-големия удар от митата. Последиците за достъпните превозни средства будят безпокойство в цялата индустрия със своята средна цена на ново превозно средство в САЩ, прехвърлена да бъде платена от крайния клиент, "над $48 хил", според изследователската компания Cox Automotive. Там очакват митата да предизвикат от 10% до 15% увеличение на цените на засегнатите модели и общ скок от 5% в цените на превозните средства, които не подлежат на новите мите.
Гамата на Buick беше заменена с нови модели, - или с освежаване на предишни - през последните 20 месеца, което предизвика увеличение на продажбите. Годишните продажби на марката през 2023 г. са се увеличили с 61%, а през 2024 г. - с още 10%, според данните на компанията.
Автомибили Encore GX
Reuters
Автомибили Encore GX
Появата през 2023 г. на Envista, малък SUV на цена от $23 800, върна интереса към марката. Нов стил за изкараният на пазара миналата година Envision, компактен SUV, започващ от $36 500, допълнително усили този ефект. "Envision е бестселърът в момента", каза Джеф Лейтъм, дилър на GMC и Buick в Детройт. "След като показаха в него стил , той излетя."
Пазарният дял на Buick в САЩ е скочил от 0.8% през 2022 г. до 1.1% през 2024 г. и 1.6% през първото тримесечие на 2025 г., според данни от Edmunds.com.
Buick има "вероятно най-силната инерция, която са набирали от десетилетия", каза Айвън Друри, директор на прогнозите в изследователската фирма Edmunds. "Ако тази инерция се забави или спре, тогава това не е забиване на пирон в ковчега, а наистина разваляне нещо добро... това наистина убива мечтата за завръщане на едно историческо и важно име в автомобилната индустрия на САЩ."
Докато световната търговска война продължава, GM също трябва да вземе предвид трудностите, пред които е изправен в Китай, водещ пазар за марката Buick. GM и други чуждестранни производители на автомобили в Китай се борят да стъпят на пазара, изпреварени от произвежданите в страната електрически автомобили
Продажбите на Buick са намалели в Китай с 65% от 2020 г. до 2024 г., според данни от Telemetry, автомобилна консултантска фирма в района на Детройт. С митата и пазарната несигурност в Китай съществува "риск за оцеляването на марката", каза Сам Абуелсамид, вицепрезидент на Insights в Telemetry.