Вълна от фалити в Германия. Защо?

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (75)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 540 Весело

    Разбира се, липсата на евтина енергия и ресурси нямат абсолютно нищо общо! 🤡

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr. P.S. Търся си работа като "четирихилядник". Тъй и тъй ги възпалявам за удоволствие, поне някой лев да пада... За контакти: фактолог@протонмаил.цом 🤡 😂😂😂
  2. 2 Профил на boevbisser СУПЕР
    boevbisser
    Рейтинг: 2216 Весело

    Може да е малко безсърдечно, но фалитите и въобще цикълът не са зло за икономиката - така пазарът изхвърля по-слабите и оставя по-жизнените. В Германия обаче, а и в цяла Европа, май не искат да се говори за фалити, уволнени служители и пр. политнекоректни работи - всички трябва да са богати и щастливи, разбираш ли. Но това не е капитализъм, а чист социализъм, който преди повече от 30 години фалира и слава Богу.
    пп. А с твърде тежката бюрокрация и високите данъци новото правителство може да се справи, стига да иска.

  3. 3 Профил на twk57690837
    twk57690837
    Рейтинг: 21 Гневно

    „Техните аргументи: твърде високи данъци, твърде много бюрокрация.“ –
    от Статията
    *************************************************************

    Истинската причина за фалитите в Германия е, че не са обърнали внимание на съобщението за загубата на контрол от Русия на 1 (един) от космическите си спътници!



    До коментар [#1] от "trial_jezz":

  4. 4 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 88 Неутрално

    Политкоректна статия, прекалено политкоректна.
    Не посочва истината, а тя е, че няколко поколения ляво либерални политици с техните мантри за зелени сделки, регулации, регламенти, свободен достъп на мигранти, подкрепата (дори и военна) на цветните революции в Сирия, Либия и за капак - дайте да свалим Путин и да му вземем ресурсите - докараха енергията да е четири пъти по-скъпа отколкото в САЩ и тежко данъчно бреме. Да добавим и застаряващото население и влошаващото се образование. Кой бизнес ще оцелее в тази среда?

  5. 5 Профил на stein СУПЕР
    stein
    Рейтинг: 259 Неутрално

    "Твърде високи данъци, твърде тежка бюрокрация" и още затваряне на атомните електростанции, което доведе до силна зависимост от внос на природен газ. Обаче "гениалната" Меркел не вижда нито една грешка в своето управление, а "стабилният" Шолц нищо не свърши през последните години.

    "Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.
  6. 6 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 845 Неутрално

    За статия копирана от сайта на Дойче Веле е нужен абонамент?

  7. 7 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2659 Любопитно

    До коментар [#4] от "tos_buratino":

    и за капак - дайте да свалим Путин и да му вземем ресурсите -
    ========
    А ти какво очакваше....?

    От 1492 насам просперитетът на Европа се е намирал все на този принцип.

    Първо са на лице...."географските открития" .... които не са нито географски...нито открития....а стремеж за алчност мотивирана на базата на науката и технологиите...

    После идва ред на ..."смяната на чипа"...и през 1789 се случва нещо което ни описват като..."великата френска революция" ....но всъщност става въпрос за узаконяване на досегашното заграбено и оправдание за следващото........

    Третият етап е тотален отказ от всичко досегашно ... падането на берлинската стена

    Bukalemun
  8. 8 Профил на cockney
    cockney
    Рейтинг: 309 Весело

    До коментар [#6] от "Finland":
    Не разбираш!
    Така се прави висока журналистика!

  9. 9 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 813 Весело

    очаква се вълна от фалирали германци да емигрират във Воронеж и да открият рая на Земята без зелени сделки, еврогейщини, урсули и такива излишни работи, като същевременно получат достъп до необятните севернокорейски пазари

  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 2789 Неутрално

    От колко време ви ги казвам тези неща но вие си слушайте специалистите от ИПИ и оня клоун от Габрово.

    Съветвам и 2. да не се опитва да се прави на макроикономист.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на Шиши
    Шиши
    Рейтинг: 490 Весело

    Аре сега скъпа енергия! Катарскио, норвежкио и хамериканския газ са поне 5 пъти по-евтини от руския и 10 пъти от въглищата дето ги затвориха. Как така да нямат квалифицирани кадри - внесоха десетки хиляди инженери, физици и доктори от Афганистан и пак се оплакват. Освен туй от кайзер Вилхелм насам Германия има най-малко бюркрация на тоя свят. Да не говорим колко щастливо е населението от зеления преход и джендърската революция. Най-подире на хоризонта изгрява Мерцето и Пасториуса дека че дялкат въоръжения за 800 милярда.

    С други думи, тая статия е някакъв хибриден ватнишки пасквил.

  12. 12 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 2789 Весело

    До коментар [#9] от "carmello":

    Ти иронизираш но няма да е сефте в историята.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  13. 13 Профил на terminal stupidity
    terminal stupidity
    Рейтинг: 72 Неутрално

    Имате поздрави от роднини и приятели в Германия. Положението е добре.

    Endless as well!
  14. 14 Профил на twk57690837
    twk57690837
    Рейтинг: 21 Неутрално

    До коментар [#9] от "carmello":Ти иронизираш но няма да е сефте в историята.
    —цитат от коментар 12 на КМЕТ В СЯНКА


    Не, не иронизира. След 10 дни жълтопаветниците ще пишат, че или ти, или Путин, или Захарова сте казали това нещо. Както преписаха думите на ген. Марк Мили, че Русия ще превземе Украйна за 3 дни, на някои известни руснаци.



    До коментар [#12] от "КМЕТ В СЯНКА":

  15. 15 Профил на terminal stupidity
    terminal stupidity
    Рейтинг: 72 Неутрално

    До коментар [#14] от "twk57690837":

    E, akо ще измествате смисъла на статията има какво да кажем и за руската икономика, но мисля, че само си тролите.

    Endless as well!
  16. 16 Профил на half truth СУПЕР
    half truth
    Рейтинг: 965 Неутрално

    И нито дума за тлъстите социални.

  17. 17 Профил на half truth СУПЕР
    half truth
    Рейтинг: 965 Неутрално

    Решението е 4 дневна работна седмица..

  18. 18 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    Той не е обнадежден и от коалиционното споразумение, постигнато от бъдещите управляващи, тъй като според него липсват фундаментални реформи и доверие в икономиката.
    _______________________________________________________

    Бъдещият канцлер Мерц ще закопае още повече Германия, със старият Парламент реформира дълговата спирачка, за да се вкарат в бюджета повече пари за въоръжаване. Но това са нови дългове, които ще бъдат плащани от нашите деца.

    А въоръжаването няма да носи принадена стойност!

    Освен това прокараха екстра специален бюджет от 500 милиарда евро, нов дълг, като за да "спечелят" зелените в стария парламент 100 милиарда са отделени за "зелени" политики.

    Анализът на автора е точен, но той не е казал основната причина за рецесията от три години, "зелената сделка" и отказът от евтините руски енергийни ресурси.

    Точно защото енергията е средно четири пъти по-скъпа от други страни много фирми са принудени да фалират.

    И една информация от няколко дни, над 600 големи фирми са напуснали Германия в посока САЩ, например БАСФ "избяга", като ще закрие над 120 000 работни места, а прзидент Тръмп ще ги приеме в САЩ!

    Снимка на прадядо ми ПАЛИКЪЩОВ, поборник.
  19. 19 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 2208 Разстроено

    Политкоректна статия, прекалено политкоректна.Не посочва истината, а тя е, че няколко поколения ляво либерални политици с техните мантри за зелени сделки, регулации, регламенти, свободен достъп на мигранти, подкрепата (дори и военна) на цветните революции в Сирия, Либия и за капак - дайте да свалим Путин и да му вземем ресурсите - докараха енергията да е четири пъти по-скъпа отколкото в САЩ и тежко данъчно бреме. Да добавим и застаряващото население и влошаващото се образование. Кой бизнес ще оцелее в тази среда?
    —цитат от коментар 4 на tos_buratino


    Прав си, казва истината, но без да посочва причините!

    Снимка на прадядо ми ПАЛИКЪЩОВ, поборник.
  20. 20 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    Опитите за строене на комунизъм така завършват

  21. 21 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2659 Любопитно

    До коментар [#11] от "Шиши":

    Аре сега скъпа енергия!
    =======
    А какво...?
    Евтина ли трябва да бъде...?.

    В природата има два вида енергия...постоянна и периодична...
    Докато периодичната е почти безплатна ... постоянната (трябва да) си има своя цена която не е малка...
    Вече от няколко поколения имаме грешна представа за ролята на енергията в социален мащаб...а от друга страна по света има над един милиард души които никога не са виждали надписа " 220 V " ...но продължават да водят някакъв начин на живот...

    Според мен това е голямата грешка в съвременния цивилизационен свят...
    Консумираме огромни количества енергия,но знаем твърде малко как се добива тя...

    Bukalemun
  22. 22 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 2208 Разстроено

    Разбира се, липсата на евтина енергия и ресурси нямат абсолютно нищо общо! 🤡
    —цитат от коментар 1 на trial_jezz


    И принудителното затваряне на над 23 атомни електроцентрали, решено авторитарно от мама Меркел!

    Последните три бяха ликвидирани от Шолц и "зелените"!

    А във Франция на изток от нас над 50% от енергията се добива от атомни централи.

    Снимка на прадядо ми ПАЛИКЪЩОВ, поборник.
  23. 23 Профил на half truth СУПЕР
    half truth
    Рейтинг: 965 Весело


    А въоръжаването няма да носи принадена стойност!
    До коментар [#18] от "Полковник Паликъщов":

    Най- голяма принадена стойност носи оръжейната промишленост. А клиентите чакат на опашка.

  24. 24 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1991 Неутрално

    Трябва бързо да се промени данъчната система,
    а именно:
    1. Да се облагат притежаваните активи (богатството) ...
    2. Да не се облага създаването на благата и печалбата ...

    излишната (ненаситната) алчност ще погуби човечеството ...
  25. 25 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 710 Неутрално

    До коментар [#24] от "HUMANOID":

    Тоя модел фалира и донесе мизерия на сума ти народ, включително на нас. Върви се скрий, мишок.

    Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !
  26. 26 Профил на nocommunism
    nocommunism
    Рейтинг: 826 Неутрално

    РАЗГРАДЕН ДВОР (ВСИЧКИ ТАЙНИ НА РУСИЯ, ЧРЕЗ ШРОЬДЕР), ИКОНОМИКА НАПЪЛНО ЗАВИСИМА ЕНЕРГИЙНО КЪМ РУСИЯ – ПЪЛНИ НЕСРЕТНИЦИ УПРАВЛЯВАТ ПОСЛЕДНИТЕ 20 ГОДИНИ – МЕРКЕЛ, ФОН ДЕР ЛАЙЕН, ЗЕЛЕНИ ЧОВЕЧЕТА, КОМУНИСТИ – ШОЛЦ, ОТВОРЕНА ГРАНИЦА И СОЦИАЛНА СИСТЕМА КЪМ ВСИЧКИ ТЕРОРИСТИ ОТ АФГАНИСТАН, АФРИКА, СИРИЯ И ТУРЦИЯ!
    ЛИПСА НА ВСЯКАКВО ЛИДЕРСТВО, КОГАТО ЕДИН БОЛЕН ОРАНЖЕВ ПСИХОПАТ ТЕ ИЗНУДВА, А ТИ МИСЛИШ С МЕСЕЦИ КАКВО ДА ПРАВИШ И МУ СЕ УСМИХВАШ!

    С ТАКИВА ЛИДЕРИ И ТАКОВА ОПРОСТАЧЕНО НАСЕЛЕНИЕ ЕДИНСТВЕНОТО НЕЩО, КОЕТО МОЖЕ ДА СЕ СЛУЧИ Е РАЗПАД НА ТОЗИ СВЯТ!

  27. 27 Профил на nocommunism
    nocommunism
    Рейтинг: 826 Неутрално



    ХИТЛЕР Е ДОШЪЛ НА ВЛАСТ ЧРЕЗ ИЗБОРИ, ЗАЩОТО ХОРАТА ЗА ГО ИЗБРАЛИ КАТО НАЙ-ДОБРАТА АЛТЕРНАТИВА ПРЕД РАЗРУХАТА, ПРЕД УНИЖЕНИЕТО, ПРЕД РАЗПАДА НА ГЕРМАНИЯ – РАЗБИРАТЕ ЛИ ЗАЩО ПУТИН, ТРЪМП, ОРБАН, ФИЦО, РАДЕВ, БОРИСОВ, ПП-ДБ СА НА ВЛАСТ – ПЪРВО, ЗАЩОТО ХОРАТА СА ТЕЖКО ОПРОСТАЧЕНИ, НЕ ВИЖДАТ ДРУГО БЪДЕЩЕ, ОСВЕН БЪДЕЩЕ С КРАДЦИ И САТРАПИ И РУСКА СГАН!

  28. 28 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    До коментар [#27] от "nocommunism":

    Трай бе, философе

  29. 29 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 716 Неутрално

    а в РаССия как е ?
    защо не напишат нещо за фалиралите блата ?
    Господа, тук се пръскат хибридни, революционни идеи против ойроатлантизма и държавата на хер Мерц. Аз не мога да остана тука и излазям.

  30. 30 Профил на naturalist
    naturalist
    Рейтинг: 93 Весело

    ХАХАХАХ! От вътрешен характер! Успокоение за идиотите , които четата дейче веле като някаква сериозна медия.
    Айде да идва мерц и ше се опрайте от вътрешните проблеми.
    И асен генов да се оправи, че човечето живее само за момента в които ракети таурус щели да отидат в крайна. Да беше прочело човечето , че въпросните ракети нямат никакво значение за крайна, обаче имат голямо значение за германия. За да си реши вътрешните проблеми. ХАХАХХА!

  31. 31 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 716 Неутрално

    До коментар [#15] от "fwb401273733":


    защото такива дописки се пишат в канцелариите на КГБ в Мацква , а тука се публикуват !

  32. 32 Профил на boevbisser СУПЕР
    boevbisser
    Рейтинг: 2216 Весело

    До коментар [#10] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Оооо, кмете, пак непоискани съвети по нещо, от което бъкел не отбираш. Виж, по алтернативно лечение от Ковид 19 и по строгия контрол в социалистическото стопанство може да говориш колкото щеш. Но по икономика и макроикономика се въздържай, поне пред мен де.

  33. 33 Профил на Emil Dimitrov
    Emil Dimitrov
    Рейтинг: 405 Весело

    Има два вида енергия - демократична и недемократична, цената е просто едно число в компютрите.
    За да допълним веселата картинка е хубаво да погледнем у нас - дълговете на БЕХ и всичко надолу, парите потрошени за квоти, субсидии, източени към орките и краварите и хоп - 18 мелеарда назад...

  34. 34 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 2789 Неутрално

    32.
    Не ми се наваляй.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  35. 35 Профил на ZOV
    ZOV
    Рейтинг: 542 Весело

    Опитите за строене на комунизъм така завършват
    —цитат от коментар 20 на uq


    По- точно: Опитити да бъде СПРЯН комунизЪма!

    Гитлер, Испаня, МакКарти... Да изреждам ли?

    “Vanity, definitely my favorite sin”
  36. 36 Профил на Змеят присмехулник
    Змеят присмехулник
    Рейтинг: 538 Неутрално

    Разбира се, управлението от зелени тотално зомбирани затоплисти- талибани удобно го пропускаме. Щото бързичко ще последваме съдбата на "Гласът на Америка".
    А трудовите навици на инжинерите от Сирия и Афганистан дето ги внесоха по втория начин и те много помагат...

  37. 37 Профил на G. I.
    G. I.
    Рейтинг: 23 Неутрално

    Всички държави където се шири педерастията ще фалират!

  38. 38 Профил на Змеят присмехулник
    Змеят присмехулник
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#29] от "pavur":

    Защо да пишат за някакви блата?! Темата е Германи(стан).

    Пък може да има някакви блата в Германия към Хамбург или Турската област...

  39. 39 Профил на Змеят присмехулник
    Змеят присмехулник
    Рейтинг: 538 Неутрално

    Пардон Рурската област.

  40. 40 Профил на ZOV
    ZOV
    Рейтинг: 542 Весело

    До коментар [#20] от "uq":

    П.П. Дъ "Ню Дийл" на Рузвелт тоже е у таа насока...
    Виж ко стаа 30- те там!

    Само дни след Пабедата са праят планове, за атака на СССР!

    “Vanity, definitely my favorite sin”
  41. 41 Профил на Змеят присмехулник
    Змеят присмехулник
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#24] от "HUMANOID":

    "...да се облага богатството"

    Аха, после богатите ще си вкарат имотите в тръстове и фондации и пак средната класа ще издуха супата...
    Тези дето пишат законите винаги ще ги завъртят така, че на тях да им е добре.

  42. 42 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1991 Неутрално

    До коментар [#25] от "Deadpudding":

    когато облагаш създаването на благата (производството) - тогава наказваш работливите и умните ...,
    а когато облагаш притежаването на благата (богатството) - тогава наказваш мързеливите и рентиерите ...

    излишната (ненаситната) алчност ще погуби човечеството ...
  43. 43 Профил на qdq271113337
    qdq271113337
    Рейтинг: 85 Неутрално

    Социализма на либералните джндър еко талибани води до фалити, кой да предположи. Раздути до пръсване социални програми за изхранване и настаняване на милиони доктори и инженери, хуманитарни помощи за половината свят

  44. 44 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1991 Неутрално

    До коментар [#41] от "Змеят присмехулник":

    има инструменти и механизми чрез които да се облагат притежаваните богатства (няма никакво значение чия е собствеността на някакво богатство)

    излишната (ненаситната) алчност ще погуби човечеството ...
  45. 45 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1991 Неутрално

    До коментар [#41] от "Змеят присмехулник":

    капитализацията на активите (цената на богатствата) през 19-ти век е била около 100 пъти по ниска от капитализацията през днешния 21-ви век,
    затова данъчната система от 19-ти век, вече не работи в днешният 21-ви век ...

    Трябва бързо да се промени данъчната система,
    а именно:
    1. Да се облагат притежаваните активи (богатството) ...
    2. Да не се облага създаването на благата и печалбата ...

    когато облагаш създаването на благата (производството) - тогава наказваш работливите и умните ...,
    а когато облагаш притежаването на благата (богатството) - тогава наказваш мързеливите и рентиерите ...

    излишната (ненаситната) алчност ще погуби човечеството ...
  46. 46 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    До коментар [#35] от "ZOV":

    Кой е Гитлер а вата?

  47. 47 Профил на Chironex СУПЕР
    Chironex
    Рейтинг: 577 Неутрално

    В Германия обаче, а и в цяла Европа, май не искат да се говори за фалити, уволнени служители и пр. политнекоректни работи - всички трябва да са богати и щастливи, разбираш ли. Но това не е капитализъм, а чист социализъм, к
    —цитат от коментар 2 на boevbisser


    Каква е основната разлика между социализъм и капитализъм?

  48. 48 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2659 Неутрално

    До коментар [#29] от "pavur":

    Няма други начини да се излезе от ситуацията...
    Европа трябва да отвикне от това на което е свикнала в рамките на последните 80 години...
    Всички останали варианти са изпробвани и резултатите ги наблюдаваме в днешно време...

    Bukalemun
  49. 49 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1991 Неутрално

    До коментар [#47]

    социализмът е вид капитализъм (държавен капитализъм - държавата е единственият капиталист) ...

    излишната (ненаситната) алчност ще погуби човечеството ...
  50. 50 Профил на Змеят присмехулник
    Змеят присмехулник
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#45] от "HUMANOID":

    Вие май не разбрахте какво Ви написах...

    Докато обществата ни са управлявани от олигархии ( а това важи не само за България и Украйна) , но и за страните от Запада - те няма да приемат законодателство, което да им навреди.

  51. 51 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    Разбира се, липсата на евтина енергия и ресурси нямат абсолютно нищо общо! 🤡
    —цитат от коментар 1 на trial_jezz


    Мислейки , че иронизираш , казал си една истина.

  52. 52 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2659 Неутрално

    Най- голяма принадена стойност носи оръжейната промишленост. А клиентите чакат на опашка.
    ========
    Ами.....дотам я докараха...
    Сиреч....да се дрънкат оръжия ....е признак на стабилни икономически растежи.... таблици там ...и всякакви други статистики...

    А проблемът е от съвсем друго естество...

    " Демокрация + НТ прогрес. = на 8 + милиарда население"
    (и то в рамките на само половин век)

    Това не е прогрес а пропаст към която се е насочило цялото човечество...
    И ако не се вземат мерки....не след дълго дори най откъснатите племена от Ботсвана ще замечтаят да заживеят като европейци ...

    Bukalemun
  53. 53 Профил на ZOV
    ZOV
    Рейтинг: 542 Весело

    До коментар [#46] от "uq":

    Малку по- различен от Гимлер...

    “Vanity, definitely my favorite sin”
  54. 54 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    ДВ за пореден път пише колко зле е Германия , но интересно никой не я напуска. Напливът на имигранти да се заселват в тази страна не е намалял.

  55. 55 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1532 Неутрално

    Да благодарят на зелените идиоти, които им направиха енергията на космически цени.
    Кое производство би оцеляло при това положение?
    Лъснаха лъжите на затоплистите, че ще черпим "евтина и чиста" енергия и ще "спасяваме климата". Нито енергията е евтина, нито чиста, като се отчете производството на перки и соларки, нито има някакво влияние върху климата.
    Вместо смяна на политиката, повече от същото.

  56. 56 Профил на boevbisser СУПЕР
    boevbisser
    Рейтинг: 2216 Весело

    До коментар [#47] от "Chironex":

    Цикълът, както и по-малката намеса на държавата в икономиката. Според мен поне това са големите разлики, които доведеха до победата на капитализма.
    С тях върви обаче и неравенство, и бедност, и други неприятности, но по-добро още не е измислено. Та така.

  57. 57 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2659 Любопитно

    До коментар [#51] от "tacheaux":

    иронизираш
    ======
    Той и Тръмп беше ирония...но в един прекрасен ден стана президент на САЩ...
    И ако продължим да живеем с тази ирония... експертите ще стигнат до извода че това са пределите на естествения човешки интелект...

    Ето ти още една причина за появата на ИИ

    Bukalemun
  58. 58 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1991 Неутрално

    До коментар [#50] от "Змеят присмехулник":

    да,
    благодарение на религиите и християнската религия, човечеството се управлява от олигархии,
    но дори и олигархията ще трябва да се съобрази със създалата се ситуация в 21-ви век ...

    Пример:
    Германия е първата държава, която внедрява социалните фондове, въпреки съпротивата на капиталистите - именно Бисмарк създава първата социална държава, а не социалисти или комунисти ...

    Олигарсите сами ще променят остарялата и неработеща данъчна система от 19-ти век

    излишната (ненаситната) алчност ще погуби човечеството ...
  59. 59 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2659 Весело

    До коментар [#58] от "HUMANOID":

    Олигарсите сами ще променят остарялата и неработеща данъчна система от 19-ти век
    =======
    Откъде идва тази наивност у теб.. ?

    Това за което споменаваш е животински инстинкт...
    Когато стадото е голямо лъвиците се стараят да повалят нещо по едро..като буфало ....а иначе могат да се задоволят с някоя друга антилопа...

    При хомо сапиенс играта е друга...
    Стремежът е да се сдобие по голяма енергия въпреки че голяма част от нея не е нужна...

    Така възниква капитализма....

    Bukalemun
  60. 60 Профил на sim4o2
    sim4o2
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    Анализът на автора е точен, но той не е казал основната причина за рецесията от три години, "зелената сделка" и отказът от евтините руски енергийни ресурси.
    —цитат от коментар 18 на Полковник Паликъщов


    А Мерките и вярването в науката?

    Бием пандемията!

    Инфлацията и затрудненията на много отрасли, тръгнаха от раздуханият от Кремъл налуден ковитизъм ..

  61. 61 Профил на Торбеш КЛУБ
    Торбеш
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    “Евтините русски ресурси” не са евтини.
    Защото вървят в комплект с пари за отбрана от руссснацистите, които с нашите пари се въоръжават и нападат съседните си държави.

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  62. 62 Профил на Торбеш КЛУБ
    Торбеш
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    Капанът с “евтини” ресурси води до ресурсоемка икономика, която в един момент трябва да се пренастрои към ресурсоспестяваща икономика.
    Пренастройването става най-често чрез криза - фалити, закриване на лакоми за енергия производства, безработица.
    Такава криза България вече претърпя след краха на соцЯлизАма. Днес всяко ново предприятие си прави сметката да съществува чрез максимално пестене на ресурси и с минимален персонал. Това става с иновации.
    Вашият покорен слуга има регистрирани вече шест патента, засягащи максимално възможна енергийна ефективност, работа само с местни, постоянно достъпни ресурси и радикално повишена производителност на труда.
    Щом аз мога, т.е. моето предприятие може - да не я мислим Германия!

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  63. 63 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3427 Неутрално

    За статия копирана от сайта на Дойче Веле е нужен абонамент?
    —цитат от коментар 6 на Finland


    Достъпна е.

    Еретик
  64. 64 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    До коментар [#58] от "HUMANOID":
    "Германия е първата държава, която внедрява социалните фондове, въпреки съпротивата на капиталистите - именно Бисмарк създава първата социална държава, а не социалисти или комунисти ..."

    Абсолютно вярно, но този исторически факт се прикрива от левичарите.

  65. 65 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    До коментар [#18] от "Полковник Паликъщов":
    "Анализът на автора е точен, но той не е казал основната причина за рецесията от три години, "зелената сделка" и отказът от евтините руски енергийни ресурси."

    За "зелената делка" като причина си прав , но не и за "евтините руски енергийни ресурси". Търговията с Русия винаги е токсична и трябва да се избягва. Китайците са разбрали това и не искат "евтиния" руски газ.

  66. 66 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1991 Неутрално

    До коментар [#64] от "tacheaux":

    Христос (Християнството) също не прикриват левичарството си ...

    Какво общо има левичарството ?

    излишната (ненаситната) алчност ще погуби човечеството ...
  67. 67 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1991 Неутрално

    До коментар [#64] от "tacheaux":

    Трябва бързо да се промени данъчната система,
    а именно:
    1. Да се облагат притежаваните активи (богатството) ...
    2. Да не се облага създаването на блага и печалба (производството) ...

    когато облагаш създаването на благата (производството) - тогава наказваш работливите и умните ...,
    а когато облагаш притежаването на благата (богатството) - тогава наказваш мързеливите и рентиерите ...

    излишната (ненаситната) алчност ще погуби човечеството ...
  68. 68 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5502 Неутрално

    "Особено тежко е в автомобилната и строителната индустрия. Силно засегнати сега са поддоставчиците: Ако не строите къщи, нямате нужда от керемиди, щори, транспортни фирми и т.н. Този ефект на доминото ще се усети във всички сектори"
    И ние ще смеот засегнатиоте. Когато не върви на основният ти европейски партньор и с останалите става същото.

  69. 69 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1991 Неутрално

    Трябва бързо да се промени данъчната система,
    а именно:
    1. Да се облага с данък притежаваното богатство (движими и недвижими активи) ...
    2. Без облагане с данък производството на благата (създаването на печалба) ...

    излишната (ненаситната) алчност ще погуби човечеството ...
  70. 70 Профил на Chironex СУПЕР
    Chironex
    Рейтинг: 577 Неутрално

    До коментар [#56] от "boevbisser":

    Основната разлика е, че при социализма държавата притежава средствата за производство. Оттам идва планова икономика и незачитане на пазарните принципи, което обикновено води до фалит.
    Добра социална политика на развита капиталистическа държава не я прави автоматично социалистическа държава.
    И не, не всички в капитализма трябва да са богати и щастливи. Идеята е най-долната прослойка на обществото да има какво да яде и да има покрив над главата.

  71. 71 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1991 Неутрално

    До коментар [#70] от "Chironex":

    капитализма се появява след империализма и благодарение на Френската революция, която успява да премахне кастите в човешкото общество ...

    излишната (ненаситната) алчност ще погуби човечеството ...
  72. 72 Профил на Chironex СУПЕР
    Chironex
    Рейтинг: 577 Неутрално

    До коментар [#71] от "HUMANOID":

    Съгласен съм. Пойнта ми е, че някои хора като чуят за социални права, програми и придобивки в капиталистически държави, автоматично решават, че това е социализъм, т.е. изпускат най-важната разлика кой владее средствата за производство.

  73. 73 Профил на boevbisser СУПЕР
    boevbisser
    Рейтинг: 2216 Весело

    До коментар [#70] от "Chironex":

    Съгласен, но САЩ и Западна Европа последните години усилено спасяваха с държавни пари - и покрай кризата 2008, и покрай ковид 19 частните собственици на средствата за производство. Това не е социална политика, за каквато говориш, а директна намеса в пазарните принципи - избягване на цикъла, тоест де факто социализъм. Оставени, тези компании щяха да фалират, а всички останали да са предупредени какво следва, когато водиш неразумна политика.

  74. 74 Профил на Chironex СУПЕР
    Chironex
    Рейтинг: 577 Неутрално

    До коментар [#73] от "boevbisser":

    Има разлика между 2008 и ковида обаче.
    2008 дадоха на големите акули заеми, които те после върнаха.
    По време на ковида даваха на всички, не само частните компании. Моето семейство също взе пари, без да сме подавали искане за това. Това мисля, че беше добро решение предвид обстоятелствата.

  75. 75 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 710 Неутрално

    До коментар [#42] от "HUMANOID":

    "с десни мерки леви цели" и накрая ми вдигнаха заплатата и съм по-беден от преди !

    Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #