Знакови корпорации в САЩ намалиха прогнозите за растеж насред хаоса с митата

Компаниите "Дженеръл моторс", "Крафт Хайнц" и "Електролукс" се присъединиха към голям списък с компании, които оттеглиха прогнозите си за развитие за тримесечието или ги намалиха в резултат на търговската война, която президентът Доналд Тръмп започна, като тя вече значително засяга мащабно корпоративния свят, пише "Ройтерс".
GM отправи призива си на инвеститор във връзка с очаквания нов указ на Тръмп за автомитата, който трябва да излезе във вторник. Същевременно гигантът в куриерските услуги и доставките UPS заяви, че ще съкрати 20 хил. служители, за да намали разходите в несигурна икономическа ситуация и в очакване на намалени обеми от най-големия си клиент "Амазон". |
Натрупването на негативни новини показва, че хаотичната търговска политика удря сериозно компаниите, като ги принуждава да намалят финансирането, да променят веригите за доставки, а планирането след междинния период става почти невъзможно.
Потребителите в САЩ също харчат по-малко след налагането на митата от Тръмп, отмяната на някои от тях и повторното им връщане, което създава несигурност и увеличава опасенията от сериозен икономически спад в САЩ и света.

Накъде върви икономиката на САЩ: шансовете за рецесия нарастват до 50%
"Смятаме, че бъдещият ефект от митата ще бъде значим", заяви финансовият директор Пол Джейкъбсън, след като автомобилният производител изтегли прогнозата си за годината. "Казваме на партньорите си, че не трябва да се осланят на предварителните ни насоки, но ще дадем допълнителна информация във връзка с митата."
Световните акции и доларът леко се повишиха, след като Вашингтон обяви планове да намали ефекта на някои автомита, макар че пазарите са далече от възстановяване на тежките загуби при обявяването на митата на 2 април.
Близо 40 компании в света изтеглиха или понижиха прогнозите си за бъдещите си резултати през първите две седмици в сезона на отчетите за първото тримесечие, показва анализ на "Ройтерс". "Дженеръл моторс" и "Волво карс" изтеглиха прогнозите си заедно с авиопревозвача "Делта", производителя на аксесоари за компютри "Лоджитек" и производителя на напитки "Диаджео".

Първите 100 дни на Тръмп: Президентът, който опитва да преобърне световния ред
- Производителят на кетчуп "Крафт Хайнц" намали годишната си прогноза, хотелската верига "Хилтън" намали перспективите си за ръст на приходите през 2025 г. "Порше" и "Електролукс" намалиха прогнозите си за цялата година.
"Несъмнено несигурността за това какво точно може да се случи с търсенето е по-висока, отколкото някога сме виждали", заяви главният пазарен стратег на "Карсън груп" Райън Детрик. Той прогнозира, че още компании ще оттеглят прогнозите си. |
Германският производител на спортни автомобили "Порше" заяви, че е бил ощетен с най-малко 100 млн. евро през април и май в резултат на американските мита върху вноса.