Тръмп отменя стандартите за СО2 емисиите от автомобилите

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (79)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на uporit СУПЕР
    uporit
    Рейтинг: 610 Весело

    Оранжевото какаду ще докара Щатите до бавна смърт. :)))

  2. 2 Профил на Георги Борисов
    Георги Борисов
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    Браво! Еколозите са клон на световната терористична организация либерализъм

  3. 3 Профил на bil371155719
    bil371155719
    Рейтинг: 103 Неутрално

    Браво! Еколозите са клон на световната терористична организация либерализъм
    —цитат от коментар 2 на Георги Борисов


    Казаното от Вас е съвсем точно!

  4. 4 Профил на bil371155719
    bil371155719
    Рейтинг: 103 Неутрално

    В Щатите караме много рафиниран бензин и просто няма нужда от допълнителни еко-простотии!

  5. 5 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 800 Неутрално

    Ням нищо, ние в ЕС ще поемем и вашия дял от емисиите.
    Евро 7 май ще влиза скоро.

    "Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)
  6. 6 Профил на danvan СУПЕР
    danvan
    Рейтинг: 7038 Неутрално

    Нека се тровят МАГАретата и реднеците, като им е толкова акъла.

    Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
  7. 7 Профил на Незнайко
    Незнайко
    Рейтинг: 2855 Неутрално

    До коментар [#4] от "bil371155719":

    А ние в Европа не караме бензин.
    Караме автомобили!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  8. 8 Профил на bil371155719
    bil371155719
    Рейтинг: 103 Неутрално

    До коментар [#4] от "bil371155719":А ние в Европа не караме бензин. Караме автомобили!
    —цитат от коментар 7 на Незнайко


    И зат'ва сте на т'ва дередже!

  9. 9 Профил на bil371155719
    bil371155719
    Рейтинг: 103 Неутрално

    Темата за чистотата на бензина в Щатите си заслужава разискването:

    НИКОГА не съм помирисвал изгорени газове от бензин.

    От дизел, да. Но от бензин, не, просто не мирише!

  10. 10 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    Ням нищо, ние в ЕС ще поемем и вашия дял от емисиите. Евро 7 май ще влиза скоро.
    —цитат от коментар 5 на БМЗ


    Евро 7, както и досегашните номера стандарти не засягат емисиите CO2, а емисиите азотни оксиди, ФПЧ и др.
    Всъщност СО2 има незначително отношение към качеството на въздуха и има наложени съвсем отделни регулации към производителите, наложени най - вече от климатичните истерици.

  11. 11 Профил на Henry
    Henry
    Рейтинг: 323 Неутрално

    Браво на Дони! Но трябва да направи така, че зелените да плащат за вече направените щети. Да им спретнат един Маккартизъм на тези комуняги!

    Социалните придобивки, разпределяни с незначително или без никакво съобразяване с положените усилия, поощряваха беззаконието, улесняваха разпадането на семейството и заместваха осъзнатия полезен труд и самоупование с порочно подстрекаване към безделие и мошеничество. Маргарет Тачър
  12. 12 Профил на bil371155719
    bil371155719
    Рейтинг: 103 Неутрално

    Я, еколозите ми слагат минуси и по този начин УВЕЛИЧАВАТ въглеродния отпечатък!

  13. 13 Профил на Chi Chka СУПЕР
    Chi Chka
    Рейтинг: 11 Неутрално

    В Щатите караме много рафиниран бензин и просто няма нужда от допълнителни еко-простотии!
    —цитат от коментар 4 на bil371155719


    Браво на вас, а изходните ви вещества, в тоалетната ви се използват в парфюмерията.

    Мнго ми е интересно, как ще накара средностатистически скандинавец да си купи американски автомобил без еко стандарт, та да повиши продажбите зад граница?

    Chi Chka
  14. 14 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 884 Неутрално

    В Щатите караме много рафиниран бензин и просто няма нужда от допълнителни еко-простотии!
    —цитат от коментар 4 на bil371155719

    На какво мирише CO2?
    Колко си имал по химия? Двойка ли?

  15. 15 Профил на bil371155719
    bil371155719
    Рейтинг: 103 Неутрално

    #13

    Се е изпляскал яката:

    Around 5,000 classic American cars are imported into Sweden each year.

    И това е само в Швеция!

  16. 16 Профил на bil371155719
    bil371155719
    Рейтинг: 103 Неутрално

    До коментар [#14] от "Smoke":

    Точно така, ако при изгарянето на бензина остава само СО2, тогава не мирише. Следователно бензинът е изключително добре рафиниран, за да не мирише при изгаряне.

    Ю джъст мейд май кейз!

  17. 17 Профил на bil371155719
    bil371155719
    Рейтинг: 103 Неутрално

    #13Се е изпляскал яката:Around 5,000 classic American cars are imported into Sweden each year.И това е само в Швеция!
    —цитат от коментар 15 на bil371155719


    In Scandinavia, particularly Sweden and Norway, there's a strong appreciation for American cars, both classic and modern

  18. 18 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3503 Любопитно

    ВИИ Маркс имени В.В.Вути

    Световните производители на тютюн за пушек Булгартабак,
    Махорка, Филип Морис, Дънхил и т.н.т т.н.т ... скончались.

    Модерно време, ей:
    вайпър цигари, райски газ, емисии от автомобили...

    "Тръмп отменя стандартите за СО2 емисиите от автомобилите"

  19. 19 Профил на Гошо
    Гошо
    Рейтинг: 468 Неутрално

    Браво на Тръмп
    Тия псевдоекологични измишльотини трябва да се премахнат

    ГоШо
  20. 20 Профил на БОНГО СУПЕР
    БОНГО
    Рейтинг: 2067 Неутрално

    Браво на ТръмпТия псевдоекологични измишльотини трябва да се премахнат
    —цитат от коментар 19 на Гошо


    Я гледай какво пише в руската държавна доктрина за климатичните изменения:
    https://meteoinfo.ru/images/media/books-docs/FEDERAL/climatedoctrine-2023.pdf

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
  21. 21 Профил на БОНГО СУПЕР
    БОНГО
    Рейтинг: 2067 Неутрално

    Нека се тровят МАГАретата и реднеците, като им е толкова акъла.
    —цитат от коментар 6 на danvan


    Няма страшно. Оранжевият мошеник наскоро им обеща да намали цените на лекарствата:
    “We’re gonna get the drug prices down — not 30% or 40%, which would be great. Not 50% or 60%. No, we’re gonna get them down 1,000%, 600%, 500%, 1,500%.”

    Trump added that this is “something that nobody else can do,”

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
  22. 22 Профил на ksj251257374
    ksj251257374
    Рейтинг: 1859 Весело

    Агенцията за опазване на околната среда на САЩ планира да отмени всички стандарти за емисии на парникови газове за лекотоварни, среднотоварни и тежкотоварни превозни средства и двигатели през следващите дни.
    —цитат от коментар 0 на статията


    Демек бизнесът с електричките ще получи топлинен удар. А германските бензинови и дизелови автомобили може да получат глътка въздух.

  23. 23 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    Не знам дали ще е толкова лесно. Говори се, че т. нар. зелени партии, сдружения, фирми, вече са натрупали баснословни пари и няма да пуснат кокала.

  24. 24 Профил на kalina71 СУПЕР
    kalina71
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    До коментар [#9] от "bil371155719":

    Надявам се, че живеете в САЩ?

  25. 25 Профил на terminal velocity
    terminal velocity
    Рейтинг: 86 Неутрално

    Най сетне разумните хора са на власт, а не изкукалите екоталибани! Разликата е впечатляваща.

  26. 26 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2681 Неутрално

    Тежък удар срещу електричките в Америка. Мъска ще си оскубе топките от яд, че прахоса толкова пара, да подкрепя Оранжу 🤡🤣🤣🤣

  27. 27 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2681 Неутрално

    Демек бизнесът с електричките ще получи топлинен удар. А германските бензинови и дизелови автомобили може да получат глътка въздух.
    —цитат от коментар 22 на ksj251257374


    Нищо подобно! Американци, китайци и корейци имат нови технологии за батерии, кои от кои по-добри. Зареждане за минути и 1000 км пробег вече не са проблем. Колелото се завъртя и няма спиране. Ако Америка удари спирачката, просто ще изостане фатално в този сектор.

  28. 28 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5512 Весело

    ЕПА показва, че не е независима агенция :)
    Всичко друго няма значение

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  29. 29 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 433 Неутрално

    Бай Дони спечели на гласовете на латино и черни гласоподаватели, които прескочиха от една партия към другата на псоледните избори - при латиното е над 20% от популация превключване. И едно от нещата, които повлияе бе налагането на еко ограничения като в Калифорния, където латино гласоподаватели питаха "ами какво ще караме до работа и обратно" и получиха отговор "купете си Тесла". Мдам, гледам, всички мексиканци баш майстори, градинари и т.н. малки бизнеси са се засилили да купуват Сайбър Трак за 100 бона...
    Белите и азиатците с мангизи си карат електромобили. Покрай субсидии, собствени електропанели и т.н. им излиза много по-евтино. Да не говорим, че никой нито може да ги краде, нито да им реже катализаторите...
    Демек, има куп проучвания на тази тема, и аз ви давам примери - Бай Дони и републиканците печелят избори, защото традиционните гласоподаватели на демократите гласуваха за републиканците.

  30. 30 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 433 Неутрално

    До коментар [#25] от "terminal velocity":

    Мъск финансира президенто заради борбата със Сам Алтман кой да гепи ОпънАИ. Силициевата Долина тези избори си назначи президент (и Конгрес), за да си прокарват закони за хай-тека и най-вече да отърват тренда по целия свят да им наложат данъци върху оборота. Европа искаше да сложи 3% данък оборот на американските хай тек компании, затова и Тръмп тръгна да налага тарифи. Затова са го и назначили/избрали. Този бизнес е за доста трилиони - за по-малко пари като причина хората са правили световни войни....

  31. 31 Профил на bil371155719
    bil371155719
    Рейтинг: 103 Неутрално

    #9

    Надеждите Ви са оправдани.

  32. 32 Профил на ksj251257374
    ksj251257374
    Рейтинг: 1859 Любопитно

    До коментар [#27] от "пРезидента!":


    Нищо подобно! Американци, китайци и корейци имат нови технологии за батерии, кои от кои по-добри. Зареждане за минути и 1000 км пробег вече не са проблем. Колелото се завъртя и няма спиране. Ако Америка удари спирачката, просто ще изостане фатално в този сектор.
    —цитат от коментар 27 на пРезидента!


    Нямам нищо против, кой, каквато кола иска да си купи. Имам много против да се дават безброй преференции на едните, за сметка на тотално натоварване на другите. Бензиновите, нафтовите, а в последствие и газовите и метановите горива бяха натоварени с ДДС, акцизи и безброй други технически и екологични изисквания. При електрокарите напротив. Имаше много преференции от всякакъв вид. Дори имаше преференции при -паркиране. Нека бъдат поставени на равна основа и ще се види, кои са по-предпочитани.

  33. 33 Профил на sim4o2
    sim4o2
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    Евро 7, както и досегашните номера стандарти не засягат емисиите CO2, а емисиите азотни оксиди, ФПЧ и др.
    —цитат от коментар 10 на zxp53317185


    Точно обратно!
    (NOx), total hydrocarbon (THC), non-methane hydrocarbons (NMHC) емисии - се променят малко, а разликата между Евро-5, Евро-6д Темп, Евро-6, Евро-7 е и в емисията СО2 .

    Като за много емисии Евро-7 е напълно безсмислен и освен яко поскъпване на колите - до друго няма да доведе!

  34. 34 Профил на sim4o2
    sim4o2
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    6 Профил на danvan
    СУПЕР
    danvan
    Рейтинг: 8917
    23:20, 24 юли 25

    Нека се тровят МАГАретата и реднеците, като им е толкова акъла.
    -- -- --


    Малоумдер, според тебе КАК въздейства СО2 на човешкия организъм?

  35. 35 Профил на sim4o2
    sim4o2
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    21 Профил на БОНГО
    СУПЕР
    БОНГО
    Рейтинг: 2834
    00:39, 25 юли 25

    Нека се тровят МАГАретата и реднеците, като им е толкова акъла.
    —цитат от коментар 6 на danvan


    Няма страшно. Оранжевият мошеник наскоро им обеща да намали цените на лекарствата:

    --- ---

    На Простотията това и е хубаво - не може да се скрие!

  36. 36 Профил на rumen_ss
    rumen_ss
    Рейтинг: 487 Неутрално

    През последните години, американските застрахователи изплащат рекордни обезщетения за природни бедствия в САЩ. Та освен по-високи премии, може да се стигне и до момент, в който дадени бедствия изобщо спрат да бъдат застраховани. Може би тогава ще светне нещо в празните кратуни на реднеците и се сетят, че има значение за кого гласуват.

    Модерацийката е ПКП
  37. 37 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Става дума за "товарни"... но интересно дали ще върнат глобите на VW и дали ще им преведат пропуснатите ползи?

  38. 38 Профил на Петър Георгиев
    Петър Георгиев
    Рейтинг: 1317 Любопитно

    До коментар [#36] от "rumen_ss":

    За пръв чувам някъде да се гласува "за" или "срещу" природни явления.

  39. 39 Профил на sbaleev
    sbaleev
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    Тръмп е луд човек!

  40. 40 Профил на ck СУПЕР
    ck
    Рейтинг: 1573 Неутрално

    Тръмп против науката! Не образованост срещу наука или да си заровим главата в пясъка! Много е тъпо, още повече за САЩ.

  41. 41 Профил на nimba_myotis
    nimba_myotis
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Ще борят морбилите с изпарения.

  42. 42 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 722 Весело

    Още малко им трябва на САЩ да се наредят до Свазиленд по уважение на международната сцена.

    Докато хора с IQ на чайник се радват как разбираш ли победили в битката с "екоталибаните" Китай инвестира в наука и технологии и вече води света (и Америка) в 57 от 64 технологични показателя. Бъдещето е тяхно и на Европа.

    Тия инбреди МАГА-рета да си отменят каквото искат, това не променя реалността.

    Не ми е ясно само нашенците където му се кефят на този оранжев ретард, толкова ли изпростяхте и вие там или така си заминахте?

  43. 43 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    До коментар [#33] от "sim4o2":

    Глупости на търкалета 🙂

    Евро от 1 до 7 включително въобще не засягат емисиите въглероден диоксид CO2

    Засягат се следните:
    CO, HC, NOₓ и PM

  44. 44 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#14] от "Smoke":

    Няма смисъл да се спори... вече стигнахме до там, че ако не мога да помириша нещо, значи не съществува, а ако не виждам хоризонта закръглен, значи земята е плоска... науката трябва да се води от принципа "око да види, ръка да пипне" на средностатистическия антилибераст.

  45. 45 Профил на Peter_Griffin
    Peter_Griffin
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    Страшен ТЪПАК, нека някой го затвори в една нафтова кочина и да му пусне един маркуч от ауспуха в купето, да види убаво ли е!

  46. 46 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 773 Неутрално

    Е на това японците му казват харакири! Същото, което си направиха германските автопроизводители преди 10-тина години като се смееха на Мъск и отпаднаха от играта...

  47. 47 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 864 Неутрално

    Големи глупости прочетох за 'оранжево какаду' и т.н.
    А просто е обявил, че СО2 не замърсява въздуха. Което си е така. В САЩ имат строги изисквания за изгорели газове и на прегледа те връщат ако колата ти пуши. Отдавна нямат смог. А СО2 е газ без миризма и цвят.
    Сега, дали предизвиква глобално затопляне е спорно... може и да предизвиква. Но Китай и Индия строят по една нова ТЕЦ на въглища всяка седмица, и планират така до 2030, та ние сега да не горим бензин в колите си ли - каква разлика ще има за глобалния климат от това? Никаква. Но някои хора продължават да мислят, че като се ограничават и си броят грамовете СО2, ще променят климата на планетата;

    През последните години, американските застрахователи изплащат рекордни обезщетения за природни бедствия в САЩ. Та освен по-високи премии, може да се стигне и до момент, в който дадени бедствия изобщо спрат да бъдат застраховани. Може би тогава ще светне нещо в празните кратуни на реднеците и се сетят, че има значение за кого гласуват.
    —цитат от коментар 36 на rumen_ss

    Докато Китай и Индия не намалят емисиите СО2, Европа и САЩ нищо не могат да променят, особено пък с леки коли. Големите емисии идват от ТЕЦ, индустрия (циментова, химическа и т.н.), кораби, камиони, и какво ли още не, а колите са с под 5% дял в СО2 емисиите.

  48. 48 Профил на stevens
    stevens
    Рейтинг: 353 Любопитно

    До коментар [#14] от "Smoke":Точно така, ако при изгарянето на бензина остава само СО2, тогава не мирише. Следователно бензинът е изключително добре рафиниран, за да не мирише при изгаряне.Ю джъст мейд май кейз!
    —цитат от коментар 16 на bil371155719


    А колко ти гори рафинираната колица, щото СО2 пряко зависи от разхода на гориво?!

  49. 49 Профил на sim4o2
    sim4o2
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    До коментар [#33] от "sim4o2":Глупости на търкалета 🙂Евро от 1 до 7 включително въобще не засягат емисиите въглероден диоксид CO2Засягат се следните:CO, HC, NOₓ и PM
    —цитат от коментар 43 на zxp53317185


    Ей ти го - гледай, чети ..

    A 95g/km CO2 figure for a car represents the European Union's (EU) target for average new car emissions, which was in effect from 2020-2024. This target is part of a broader effort to reduce overall carbon dioxide emissions from the transportation sector. It's equivalent to approximately 115.1g/km using the WLTP testing cycle.

  50. 50 Профил на sim4o2
    sim4o2
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    Страшен ТЪПАК, нека някой го затвори в една нафтова кочина и да му пусне един маркуч от ауспуха в купето, да види убаво ли е!
    —цитат от коментар 45 на Peter_Griffin


    Много ясно, че не е хубаво .. ама емисиите СО2 в дизел СА ПО-МАЛКИ ,,

  51. 51 Профил на sim4o2
    sim4o2
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    40 Профил на ck
    СУПЕР
    ck
    Рейтинг: 1592
    07:28, 25 юли 25
    Неутрално
    Тръмп против науката! Не образованост срещу наука или да си заровим главата в пясъка! Много е тъпо, още повече за САЩ.

    -- -- --

    СО2 не вреди на хората.

    Научни данни!

  52. 52 Профил на sim4o2
    sim4o2
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    И да припомним .. СО2 не ВЛИЯЕ ПО НИКАКЪВ НАЧИН НА ЧОВЕК..

    Концентрацията на СО2 който дишаме - се увеличава в пъти на детски рожден ден например , ако отворим няколко бутилки с газирани напитки и децата дишат наоколо..


    Този СО2 не само няма да разболее никого, ами и няма да виляе по никакъв начин на организмите ..


    Но простотията, както казахме - не ходи по гората, а по Гретените ..

  53. 53 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 904 Неутрално

    До коментар [#33] от "sim4o2":Глупости на търкалета 🙂Евро от 1 до 7 включително въобще не засягат емисиите въглероден диоксид CO2Засягат се следните:CO, HC, NOₓ и PM
    —цитат от коментар 43 на zxp53317185


    За "sim4o2" дали е CO или CO2 е все тая. Ей сега ще извади дежурните си простотии от флашката, с които ни залива всеки път. Релетата му са залепнали от времето на ковид-а и още не може да се рестартира завалията.

  54. 54 Профил на stevens
    stevens
    Рейтинг: 353 Неутрално

    И да припомним .. СО2 не ВЛИЯЕ ПО НИКАКЪВ НАЧИН НА ЧОВЕК..
    —цитат от коментар 52 на sim4o2


    Бате, внимавай к'ви ги плещиш. щото има много малоумници!
    При концентрация 20-30 процента, загуба на съзнание и смърт може да настъпи в рамките на минута!

  55. 55 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 904 Неутрално

    A 95g/km CO2 figure for a car represents the European Union's (EU) target for average new car emissions, which was in effect from 2020-2024
    —цитат от коментар 49 на sim4o2



    Куко, това си го извадил от Регламент (ЕС) 2019/631 на Европейския парламент и на Съвета от 17 април 2019 г., който определя стандартите за емисиите на CO₂ за нови леки автомобили и лекотоварни превозни средства.

    h ttps://eur-lex.europa.eu/eli/reg/2019/631/2021-03-01/eng

    Това не от стандартите Евро 6 или 7.

  56. 56 Профил на sim4o2
    sim4o2
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    Бате, внимавай к'ви ги плещиш. щото има много малоумници!
    При концентрация 20-30 процента, загуба на съзнание и смърт може да настъпи в рамките на минута!
    —цитат от коментар 54 на stevens


    То и ако има много инертни газове - и няма достатъчно кислород във въздуха и се задушаваш - няма как да дишаш..

    Иначе СО2 няма как да е 30% ..

    Съдържанието на СО2 във въздуха варира между 0,03% (300 ppm) и 0,06% (600 ppm), в зависимост от района, а в издишания въздух е приблизително 4,5%.

    Ако отворите бутилки "Кока Кола" и се съберете много хора в помещение , дишате и не проветрявате - концентрацията на СО2 може да нарасне рязко.

    Естествено - никой няма да се разболее ..

  57. 57 Профил на Змеят присмехулник
    Змеят присмехулник
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#34] от "sim4o2":

    Не спори със зомби сектанти. Тези за всичко са най-компетентни. Само дето без наличие на въглероден двуокис реакциите при фотосинтезата са невъзможни, а от там и съществуването живот на Земята , включително и на зеленчуковите им мозъчета.

    И въобще затоплизма се доказва, като една все по-голяма глупост.... Измислена за да се точат пари от разни лобисти и да се съсипе икономиката на Европа.

  58. 58 Профил на sim4o2
    sim4o2
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    За "sim4o2" дали е CO или CO2 е все тая. Ей сега ще извади дежурните си простотии от флашката, с които ни залива всеки път. Релетата му са залепнали от времето на ковид-а и още не може да се рестартира завалията.
    —цитат от коментар 53 на gianni


    Много ясно, че ми е все тая ..

    А от времената на Ковид НАУЧИХ ЕДНО - ДА ВЯРВАМ В НАУКАТА!

    Мерките работят, пейките работят !


    Активисти, политици, лобисти и медии ( и Сим4о !) продължават да смесват замърсяването на въздуха и въглеродните емисии – все едно става въпрос за едно и също нещо. Малко го правят с ясното съзнание, че лъжат.
    Повечето просто не знаят. Крайният резултат обаче е, че в обществото се налага невярна представа за реалната връзка между тези две явления.
    Това е проблем, защото кара хората наивно да подкрепят погрешни политики, програми и мерки.

  59. 59 Профил на Змеят присмехулник
    Змеят присмехулник
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#42] от "Соколов":

    Защо плещиш ГЛУПОСТИ, а, Соколов?!

    Китай е сред най-големите замърсители...Защото делът на енергия от изгаряне на въглища е голям, въпреки очистването.
    Още по-хубавата част е, че с евтината енергия от въглищата произвежда фотоволтаици, перки и рафинира редкоземни метали за батерии, с които после клоуните-гретени в ЕС си играят на играта "победи глобалното затопляне"!

    Щеше да е много смешно, ако не костваше икономическата база на ЕС!

  60. 60 Профил на БОНГО СУПЕР
    БОНГО
    Рейтинг: 2067 Неутрално

    https://link.springer.com/article/10.1023/A:1015277014327

    И още - конкретно за САЩ:
    https://www.epa.gov/greenvehicles/fast-facts-transportation-greenhouse-gas-emissions
    28% от парниковите газове идат от трянспорта.

    https://www.epa.gov/transportation-air-pollution-and-climate-change/smog-soot-and-other-air-pollution-transportation #epa_programs
    Air pollution emitted from transportation contributes to smog, and to poor air quality, which has negative impacts on the health and welfare of U.S. citizens. Pollutants that contribute to poor air quality include particulate matter (PM), nitrogen oxides (NOx), and volatile organic compounds (VOCs).
    The transportation sector is responsible for:

    Approximately 45% of NOx total emissions inventory in the U.S.
    Less than 10% of VOCs emissions in the U.S.
    Less than 10% of PM2.5 and PM10 emissions in the U.S.

    И още. Именно политиките и налаганите стандарти са довели до намаляване с около 99% на замърсяването от МПС. От 1970 г., с приемането на Закона за чистия въздух и създаването Агенцията за опазване на околната среда (EPA, която тРъмп осакати) са създавани и налагани стандарти - напр. за оловото, в бензина (променяни с времето) и за емисиите на въглероден оксид (CO), азотни оксиди (Nox) и въглеводороди от автомобили. Съответно индустрията е принудена да реагира, за да се адаптира на наложените стандарти за емисии. Каталитичните конвертори за CO, NOx и др., не са плод на някакви благородни самоинициативи на автомобилните корпорации, а са пример за реакция и адаптиране към държавната политика и стандарти. Забраната на бензин с олово за превозни средства за моделите от 1975 г. насетне е прекият резултат.

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
  61. 61 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    До коментар [#49] от "sim4o2":

    Какво да гледам, това са други регулации а не Евро1-7.

  62. 62 Профил на Змеят присмехулник
    Змеят присмехулник
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#36] от "rumen_ss":

    Руменчо, започнете да мислите със собствените си глави, а не с опорките, дето ви ги спускат от телевизора!

    Риск с вероятност за настъпване по-голяма от няколко процента, не се застрахова! Но това не означава, че не трябва да се АДАПТИРАМЕ към климатичните промени!

    Ето, в Япония никой не застрахова риска "земетресение", но хората са разработили технологии, включително системи против земетресения с време за реакция някакви минути и продължават да живеят живота си!

  63. 63 Профил на БОНГО СУПЕР
    БОНГО
    Рейтинг: 2067 Неутрално

    До коментар [#42] от "Соколов":Защо плещиш ГЛУПОСТИ, а, Соколов?!Китай е сред най-големите замърсители...Защото делът на енергия от изгаряне на въглища е голям, въпреки очистването.Още по-хубавата част е, че с евтината енергия от въглищата произвежда фотоволтаици, перки и рафинира редкоземни метали за батерии, с които после клоуните-гретени в ЕС си играят на играта "победи глобалното затопляне"!Щеше да е много смешно, ако не костваше икономическата база на ЕС!
    —цитат от коментар 59 на Змеят присмехулник


    Всъщност и да и не. Макар Китай да е най-голям национален замърсител, на глава на населението е след САЩ, дори след Канада. Освен това - доколкото се касае не за моментно действие, а за дълъг исторически процес, поради забавеното си развитие, Китай има тепърва да "наваква", осирането причинено от западната индустриализация. Пак заради анахронизмите от този тип, т.нар. "развиващи се икономики" просто нямат друг избор освен да продължават да замърсяват докато достигнат поне до някакъв приличен икономически и социален стандарт.
    Така че, според Парижкото споразумение, от което тРъмп извади САЩ, но в което Китай си стои, пикът на емисиите от Китай се очаква да бъде в 2030 г., след което постепенно до 2060 да достигне нивото на въглеродна неутралност.

    И да - Китай е вече безспорен лидер в производството на електрички, както и на панели и т.н. при все замърсяващата същност на производството на литиеви батерии, е също и лидер в развитието на хидро- и пирометалургията за рециклирането и рекултивацията. Без клоуни-гретени, през миналата година електрическите автомобили надхвърлиха 45% от всички продажби на автомобили в Китай, и вече 10% от китайските коли са електрички с тенденция на нарастване. За сравнение дялът на продажбите на електрички в ЕС миналата година е около 24.5%.
    През 2024 в Китай са продадени около 11 милиона електрички, в ЕС - под 2 милиона.

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
  64. 64 Профил на БОНГО СУПЕР
    БОНГО
    Рейтинг: 2067 Неутрално
  65. 65 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3696 Неутрално

    Поредната тъпотия с марката " Дончо Тръмпи"!

  66. 66 Профил на stevens
    stevens
    Рейтинг: 353 Весело

    До коментар [#64] от "БОНГО":

    Колега, не се напъвай с радиоточка! Ще ти напише остроумно, че смърт от СО2 може да настъпи заради хипоксия, а не заради интоксикация! Да, това е вярно, но не е задължително, защото са правени опити с кучета, които ДОКАЗВАТ, че при висока концентрация СО2 е ТОКСИЧЕН! Има случаи на ОТРАВЯНЕ, но спецификата на условията за възникване, както и вероятно по-трудното определяне post-mortem, ги квалифицира като редки!
    По-късно очаквам включване и от друг форумен "физико-химик"!

  67. 67 Профил на existenz
    existenz
    Рейтинг: 837 Неутрално

    До коментар [#63] от "БОНГО":

    Това дето го пишеш са пълни тъпотии тиражирани от левичарския фейк нюз! Автомобилната индустрия не направи двигателите си по-ефективни заради тъпите регулации а защото пазарът я принуди да бъде по-добра и да предлага по-евтини и привлекателни коли. Тръмп слага край на тоя безумен бюрократичен цирк с климатичните глупости, които убиват американската икономика. САЩ представляват едва 14% от глобалните CO2 емисии, докато Китай 32% и продължава да увеличава емисиите без ограничения. Приоритетът е Америка да е силна, не да гони левичарски химери, които пълнят джобовете на чужди сили. EPA не са някакви спасители на въздуха техните регулации са бюрократична власт и увеличаване на разходите за обикновените американци. Тръмп с отменянето на тези стандарти, връща контрола върху икономиката и енергийните политики в ръцете на пазара и на нацията, а не на левичарите регулатори.

    Sed ita a principio inchoatum esse mundum, ut certis rebus certa signa praecurrerent, alia in extis, alia in avibus, alia in fulgoribus, alia in ostentis, alia in stellis, alia in somniantium visis, alia in furentium vocibus.
  68. 68 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 964 Неутрално

    До коментар [#67] от "existenz":


    Китай 32% и продължава да увеличава емисиите без ограничения.
    —цитат от коментар 67 на existenz


    Не си измисляй - Китай вече няма планирани нови ТЕЦ-ове и е лидер в панелките, електромобилите и ВЕЦ.
    Друг въпрос, че е не толкова от зелен идеализъм, а за да са независими от внос на енергия, за ужас на тъпите руснаци, които си мислеха, че ще могат да паразитират върху Китай както върху Европа до неотдавна.

  69. 69 Профил на stevens
    stevens
    Рейтинг: 353 Любопитно

    До коментар [#67] от "existenz":

    Леви, леви,... раз, два-а, три!
    Абе да те попитам, какво прави по-добър един съвременен двигател от потребителска гледна точка според теб!?

  70. 70 Профил на 0tempora0mores
    0tempora0mores
    Рейтинг: 544 Весело

    До коментар [#15] от "bil371155719":

    Нещо си се объркал! В скандинавието се внасят единствено Тесли от Сащ, защото акциза за ДВГ е 100% + още данъци и мита

  71. 71 Профил на 0tempora0mores
    0tempora0mores
    Рейтинг: 544 Весело

    До коментар [#54] от "stevens":

    Ти и кислород над 40% ако дишаш ще умреш така, че да не пляскаме абсолютизми

  72. 72 Профил на sim4o2
    sim4o2
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    До коментар [#64] от "БОНГО":Колега, не се напъвай с радиоточка! Ще ти напише остроумно, че смърт от СО2 може да настъпи заради хипоксия, а не заради интоксикация!
    ..
    —цитат от коментар 66 на stevens


    И да видим водата - отровна ли е, след като ако се опитваш да я дишаш и умираш - или не е отровна..


    Ако водата излезе, да е толкова отровна, колкото СО2 - ко правим?
    Да я забраним?


  73. 73 Профил на sim4o2
    sim4o2
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    До коментар [#67] от "existenz" Китай 32% и продължава да увеличава емисиите без ограничения.
    —цитат от коментар 67 на existenz


    Не си измисляй:
    —цитат от коментар 68 на iazdakaja



    Емисията на Китай е увеличена 6% за годината..

    Или 6% - нищо не е ???

  74. 74 Профил на sim4o2
    sim4o2
    Рейтинг: 1959 Неутрално


    За "sim4o2" дали е CO или CO2 е все тая. Ей сега ще извади дежурните си простотии от флашката, с които ни залива всеки път. Релетата му са залепнали от времето на ковид-а и още не може да се рестартира завалията.
    —цитат от коментар 53 на gianni


    Много ясно, че ми е все тая ..

    А от времената на Ковид НАУЧИХ ЕДНО - ДА ВЯРВАМ В НАУКАТА!

    Мерките работят, пейките работят !

    Видяхте ли озоновата дупка?

    В 2019 г. на 08 септември е била 16.4 млн. км2 в 2024 на 28 септември е 22.4 млн. км2.
    Което се определя, като "изчезване" ..

    Активисти, политици, лобисти и медии ( и Сим4о !) продължават да смесват замърсяването на въздуха и въглеродните емисии – все едно става въпрос за едно и също нещо.
    Малко го правят с ясното съзнание, че лъжат.
    Повечето просто не знаят.
    Крайният резултат обаче е, че в обществото се налага невярна представа за реалната връзка между тези две явления.
    Това е проблем, защото кара хората наивно да подкрепят погрешни политики, програми и мерки.

    Иначе хората, както умират от СО2 , могат да умрат и от вода!

    Ако няма достатъчно кислород - О2, а има вода или СО2 - и трудещите се няма как да дишат нормално и умират.

    А ако имаме детски рожден ден и една тумба тича насам-натам, отворени са шишета с газирано?
    Ами СО2 МОЖЕ И ДА СЕ УДВОИ.. било е 0.03, а става 0.06..

    Хора, бдете!

  75. 75 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 964 Неутрално

    До коментар [#73] от "sim4o2":

    Това е инерция от миналото. Те дори още строят въглищни ТЕЦ-ове - последните.

  76. 76 Профил на ajq421111679
    ajq421111679
    Рейтинг: 20 Неутрално

    Само така! И разиката между САЩ и ЕС в БВП ще става все по-голяма!Докато Европа се саморегулира и самоунищожава, САЩ ще вървят напред без грам колебания към по-голямо богатство и просперитет!

  77. 77 Профил на sim4o2
    sim4o2
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    До коментар [#73] от "sim4o2":Това е инерция от миналото. Те дори още строят въглищни ТЕЦ-ове - последните.
    —цитат от коментар 75 на iazdakaja


    И ползват въглища за силиций за соларите и за металургия ..

    Но скоро - ще е инак!

  78. 78 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 964 Неутрално

    До коментар [#77] от "sim4o2":

    Ми скоро я.
    Виж как стана с автомобилните батерии - докато се моткаме и ни взеха топката. Зеленият тех е с най-големия потенциал за растеж - трябва да се развива изпреварващо, а не да се подарява.

  79. 79 Профил на it4
    it4
    Рейтинг: 85 Неутрално

    ДО много зелените тикви в коментарите:

    "Днес Европа е най-бързо затоплящия се континент в света, два пъти по бързо се затопля спрямо или от 80-те години на миналия век" - казва го службата за изменение на климата "Коперник"към...ЕС, и какво излиза, въпреки идиотските напъни на зелените талибани ефект нула, вместо да се ориентират към залесяване, те ще правят солари ветрени паркове - но като им се плаща за да прокарват такава политика в ЕС - така ще си е.....





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #