Flightradar24: Самолетът не е кръжал час над Пловдив и GPS сигналът е бил добър

Flightradar24: Самолетът не е кръжал час над Пловдив и GPS сигналът е бил добър

Flightradar24: Самолетът не е кръжал час над Пловдив и GPS сигналът е бил добър
Flightradar24.com
Платформата Flightradar24 за проследяване на полети в реално време публикува тази вечер уточнение, че според техните данни в неделя не е имало проблем със самолета на председателя на Европейската комисия при пристигането ѝ в България.
Най-малкото не е вярно, че тя се е забавила с един час по тази причина.
"Виждаме публикации за намеса в GPS сигнала за самолета, с който пътува Урсула фон дер Лайен до Пловдив. Някои репортажи твърдят, че самолетът е бил в режим на изчакване в продължение на 1 час", се казва в позицията, публискувана във "Фейсбук".
След това се посочват две заключения на базата на данните, които получава платформата:
  • Полетът от Полша е трябвало да продължи 1 час и 48 минути, изминаването на разстоянието е отнело 1.57 мунити
  • Транспондерът на самолета съобщава за добро качество на GPS сигнала от излитането до кацането.
Платформата е публикувала съобщение и в Х, в което се казва, че сигналът от транспондера на борда има значение на NIC (оценка на цялостта на навигацията, сочеща доколко точно самолетът е ориентиран в пространството и каква е степента на неопределеност - бел.ред.) "Този сигнал кодира качеството и съгласуваността на навигационните данни, получени от самолета. Полетът с Урсула фон дер Лайен е предавал добра NIC стойност от излитането до кацането."
Flightradar24: Самолетът не е кръжал час над Пловдив и GPS сигналът е бил добър
dassaultfalcon
Коментар от Курт Щокер, представящ се в профила си в Linkedin като пилот с над 26 години практика в "Тиролските авиолинии" в Австрия, казва, че мнозина знаят за проблема със заглушаването или имитирането на GPS сигнала близо до въздушното пространство на Украйна, Беларус и Русия. "Самолетите ни не са изградени и програмирани за подобен сценарий. Зависимостта на летящи системи от базирани на земята стари системи води до такива неща. Да, това е проблем, ако не си подготвен, но е добре документирано и поради това се превръща по-скоро в неудобство, отколкото в заплаха", допълва той.
Брюкселското издание "Политико" написа днес, че чартираният от Европейската комисия самолет не е успял да използва електронни средства за навигация поради намеса, докато екипажът е подхождал към Пловдив. Собственик е компанията Luxaviation Belgium (бивша Abelag).
Самолетът, с който пристигна Фон дер Лайен, е Dasso Falcon 900LX F900 - версия на бизнесджет на френския производител, в която пилотската кабина може да бъде оборудвана с елементи на тези от бойните самолети. Екипажът може да разполага с FalconEye, което е патентована система за видимост и наблюдение на обстановката при всякакви атмосферни условия, денем и нощем.
Flightradar24: Самолетът не е кръжал час над Пловдив и GPS сигналът е бил добър
dassaultfalcon
"Тя добавя значителна степен на сигурност за всички летищни операции, особено на летища с труден терен. FalconEye насочва екипажа, докато той реално види пистата на 30 м", допълва описанието на сайта на компанията.
Тази вечер самолетът се е прибрал в Брюксел, след полет от Констанца в края на обиколката в балтийските републики Централна и Югоизточна Европа. Фон дер Лайен бе в румънската военновъздушна база "Михаил Когълничану", която се развива с потенциал да стане най-големият подобен обект на НАТО в Европа.