За пръв път стрийминг се гледа в Германия повече отколкото традиционна телевизия

На живо
"Черна писта" накара МВР да си свърши работата: Мартин Атанасов в подкаста "Дума на седмицата"

За пръв път стрийминг се гледа в Германия повече отколкото традиционна телевизия

За пръв път стрийминг се гледа в Германия повече отколкото традиционна телевизия
dpa
За първи път хората в Германия използват видеоприложения и други варианти за стрийминг по-често от традиционната телевизионна връзка, за да гледат видеоклипове или предавания.
Според представително проучване на дигиталната асоциация Bitkom делът на потребителите на възраст 16 и повече години, които поне от време навреме гледат традиционна кабелна телевизия, сателитна или с антена, е спаднал от 92% на 86% миналата година.
В същото време броят на тези, които гледат видеоклипове, програми или филми през интернет, се е увеличил от 86% на 87%.
Възходът на стрийминга обаче не се дължи само на привлекателността на услуги като YouTube, Netflix или медийните библиотеки на традиционните телевизионни оператори.
Премахването на възможността за включване на разходите за кабелна връзка в сметките за комунални услуги на апартаменти под наем миналата година доведе до преминаване на редица домакинства към други методи. Услуги като Zattoo, waipu.tv и MagentaTV, които позволяват приемане на телевизия през интернет, са се възползвали особено от това.

Линейната телевизия не е спрян модел

Общо 40% от населението, което използва видеострийминг, предпочита да гледа любимото си съдържание, когато му е удобно (при поискване). Но традиционните навици за гледане също се задържат:
  • 30% гледат съдържание предимно в планирани часове на излъчване (линейна телевизия).
  • 28% комбинират и двете поравно.
"При поискване е изключително популярна услуга, но линейната телевизия не е спрян модел. Двата варианта все повече се сливат", каза членът на изпълнителния съвет на Bitkom Олаф Май. Традиционните телевизионни оператори предлагат и услуги при поискване като медийни библиотеки, докато традиционните доставчици на услуги при поискване също включват линейно съдържание в своите предложения.
Докато бизнесът със стрийминг телевизионно съдържание процъфтява, продажбите на нови телевизори изостават, показва проучването на Bitkom "Бъдещето на потребителските технологии 2025":
  • продажбите на телевизори ще намалеят с 8% тази година до малко под €2.9 млрд.
  • очаква се продажбите на аудиооборудване също да намалеят с 12% до €830 млн.
Въпреки това през 2025 г. общият пазар на традиционна потребителска електроника ще достигне почти до нивото от предходната година - €7.8 млрд. (намаление с 1 процентен пункт). Според прогнозата на Bitkom силният бизнес с игрови конзоли, с увеличение с 38% до малко под €1.1 млрд., до голяма степен ще компенсира загубите на пазара на телевизори и аудиосистеми.
Мей от изпълнителния съвет на Bitkom очаква приложенията с изкуствен интелект да стимулират пазара. "Въвеждането на изкуствен интелект в смарт телевизорите например най-вероятно ще доведе до тласък, така че продажбите не само би трябвало да се възстановят, но и да се увеличат."