Скъсано въже е причина за катастрофата с фуникуляра в Лисабон

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 2789 Неутрално

    А защо се е скъсал кабелът???
    И кой е виновен?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2681 Неутрално

    И кой е виновен?
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    ПоСеСеСеРковеца на сенка 🤡🤣🤣

  3. 3 Профил на Пешо
    Пешо
    Рейтинг: 907 Неутрално

    Е, ако това може да ни успокои не само българите са мърлячи и им се късат въжетата/стоманените въжета (кой знае защо преведено като "кабел") и тези, които трябва да правят проверките се задоволяват с някоя и друга бутилка уиски.

  4. 4 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 702 Неутрално

    Кабелът не бил сменян от 100 години !!! Всъщност автентичният ,никога не бил подменян . Поне това чух по ТВ.

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  5. 5 Профил на kwy38371721
    kwy38371721
    Рейтинг: 466 Весело

    „Разследващите подчертават, че не са стигнали до "валидни заключения" за причината за катастрофата и ще предоставят пълен предварителен доклад в рамките на 45 дни“.

    Това се казва в съобщението до медиите.Дневник къде прочетоха,че кабелът,който свързва двата вагона и е бил скъсан,е причина за катастрофата?

  6. 6 Профил на Пешо
    Пешо
    Рейтинг: 907 Неутрално

    Кабелът не бил сменян от 100 години !!! Всъщност автентичният ,никога не бил подменян . Поне това чух по ТВ.
    —цитат от коментар 4 на schwimmwagen


    Ако имаш предвид българска ТВ вероятно не е вярно. Особено ако и при тях има "кабели" вместо стоманение въжета.

  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 2789 Весело

    До коментар [#2] от "пРезидента!":

    Браво баце. Само се чудя защо не споменаваш любимият ти Путин?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на kwy38371721
    kwy38371721
    Рейтинг: 466 Весело

    Кабелът не бил сменян от 100 години !!! Всъщност автентичният ,никога не бил подменян . Поне това чух по ТВ.
    —цитат от коментар 4 на schwimmwagen


    „Изявлението от седем страници също така казва, че кабелът е бил само 337 дни от очаквания си 600-дневен експлоатационен живот.“.ВВС
    Те по ТВ също казаха,че полицаят Кожухаров е бил на фитнес в 5 часа сутринта.Там се казват много лъжи и глупости.

  9. 9 Профил на vspassov
    vspassov
    Рейтинг: 120 Неутрално

    Уважаема редакция, съжалявам, но отново трябва да направя корекция във Ваше съобщение.
    При така наречения фуникуляр, което е кабинкова въжена линия, с кабинки, движещи се по наклонени релси, Cable означава стоманено въже, а не кабел. Това въже е част от подемния механизъм, с който се реализира изкачването и спускането на кабинките по релсите.

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 702 Неутрално

    До коментар [#8] от "kwy38371721":

    По нованюз беше. И на мен ми се стори странно, меко казано.

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  12. 12 Профил на Локомотив
    Локомотив
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Това беше ясно от първата минута още.

  13. 13 Профил на mwd00681360
    mwd00681360
    Рейтинг: 106 Неутрално

    В трамвая е имало служител (спирач) , който по някаква причина, не е успял да спре вагона след скъсването на въжето. Не е ясно защо автоматичната спирачка не се задействала. След 45 ще има предварителен доклад.

    The investigators stress they have not reached "valid conclusions" about the cause of the crash and will provide a full preliminary report within 45 days.

  14. 14 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1106 Неутрално

    нима навсякъде са минали на гугъл преводач.Гугъл преводач е да се ориентираш горе долу с всичките му грешки.Но за медия си трябва истински преводач който прави разлика между кабел и стоманено въже.

  15. 15 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1106 Неутрално

    Така в една книга прочетох за суспензия на автомобила-доста се чудих ,докато се сетя от контекста,че това било окачването.

  16. 16 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 796 Неутрално

    И там ли сега ще разработват нормативна уредба за техническата проверка на въжетата?

  17. 17 Профил на Кортик
    Кортик
    Рейтинг: 2150 Неутрално

    Контролните органи не са си свършили работата. Всеки асансьор има авариини спирачки, а фуникуляра няма. Трябвало е да бъде спрян от експлоатация.

    Червена линия, червен картон
  18. 18 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    В трамвая е имало служител (спирач) , който по някаква причина, не е успял да спре вагона след скъсването на въжето. Не е ясно защо автоматичната спирачка не се задействала. След 45 ще има предварителен доклад.The investigators stress they have not reached "valid conclusions" about the cause of the crash and will provide a full preliminary report within 45 days.
    —цитат от коментар 13 на mwd00681360



    До коментар [#13] от "mwd00681360":

    Служителят не е успял да спре фуникуляра,може би защото години наред всичко е било наред с него и е изгубил рефлекс да реагира при авария...

    Но това съвпадение – едновременно въжето да се скъса и аварийната спирачка да откаже – е съмнително...

  19. 19 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2529 Неутрално

    До коментар [#18] от "deaf":

    едновременно въжето да се скъса и аварийната спирачка
    😂😂😂
    И то когато спирачът е отишъл да си купи Ени “кафенце”
    Таквъз Карък с тия кафенцето.

  20. 20 Профил на rebelions
    rebelions
    Рейтинг: 765 Неутрално

    До коментар [#18] от "deaf":
    Едва ли.

  21. 21 Профил на rebelions
    rebelions
    Рейтинг: 765 Неутрално

    До коментар [#18] от "deaf":
    Возихме се на Глория през юни.
    Качихме се догоре, където бушуваше страхотен купон - улична храна, всякакви напитки, дансинг с диджей, великолепна гледка към града долу, всичко бе чудесно.
    На слизане ватманът беше друг и ми направи впечатление, че положи доста усилия със спирачката, когато спря долу до булеварда.
    Така че едва ли не е успял да реагира, ръцете му не се отделиха от лостовете.

  22. 22 Профил на rebelions
    rebelions
    Рейтинг: 765 Неутрално

    Наклонът там е доста голям, по-голям отколкото по Раковска преди Дондуков, но вагонът се движи с една и съща скорост.

  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  24. 24 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    До коментар [#20] от "rebelions":

    Ще е интересно да научим каква е причината за катастрофата. Португалците ще я узнаят и ще ни я кажат. За разлика от "българските" правителства,които нарочно крият в тайна такива инциденти...

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  26. 26 Профил на stevens
    stevens
    Рейтинг: 353 Любопитно

    До коментар [#24] от "deaf":

    Причината по първоначални наблюдения е липса на достатъчно ефективен самостоятелен спирачен капацитет, който да спре кабината без помоща на въжето (което се е скъсало)!

  27. 27 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    Спирачът се е опитал да задейства аварийни спирачки, но не е успял да предотврати дерайлирането.
    ______________________________________________________________

    Лоша конструкция, аварийните спирачки трябва да се задействат автоматично при скъсване на въже, както е при асансьорите?

    Снимка на прадядо ми ПАЛИКЪЩОВ, поборник.
  28. 28 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    До коментар [#27] от "Полковник Паликъщов":

    Виж коментара над твоя. Спирачките са се задействали,но не са имали силата да спрат фуникуляра...

  29. 29 Профил на stevens
    stevens
    Рейтинг: 353 Неутрално

    До коментар [#27] от "Полковник Паликъщов":

    Конструктивно е предвидено пневматичните спирачките да се задействат автоматично, но дали системата е сработила е рано да се каже! Въпреки това, дори при ръчното задействане от страна на guarda-freio на пневматичната и ръчната спирачка (за което твърдят че има доказателства), кабина 1 се е ускорила и вероятно скоростта към момента на удара е била около 60 км/ч!

  30. 30 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    До коментар [#24] от "deaf":Причината по първоначални наблюдения е липса на достатъчно ефективен самостоятелен спирачен капацитет, който да спре кабината без помоща на въжето (което се е скъсало)!
    —цитат от коментар 26 на stevens


    Този спирачен капацитет може да се сметне на фаза проектиране, формулата на Айнщайн!

    Не дискутирай по технически проблеми ако не си машинен инженер!

    Снимка на прадядо ми ПАЛИКЪЩОВ, поборник.
  31. 31 Профил на stevens
    stevens
    Рейтинг: 353 Любопитно

    До коментар [#30] от "Полковник Паликъщов":
    Хайде напиши (или ме насочи към) тая формула на Айнщайн?!





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #