Създателят на Tetris готви нова логическа игра за PC

Създателят на Tetris готви нова логическа игра за PC

Създателят на Tetris готви нова логическа игра за PC
Създателят на легендарната логическа игра Tetris Алексей Пажитнов, вече работи върху нова серия пъзели за PC, обявиха от издателската къща на мини-игри WildSnake Software. Първата от всички игри ще бъде Dwice, в която играчите за пореден път ще се състезават с часовника, но този път спасявайки планинско селище от могъща лавина като за целта ще подреждат разнообразни блокчета. "За мен е голяма чест да работя с уважаван творец като Алексей", заяви собственикът на WildSnake Software, Анди Ник и допълни, че компанията възнамерява да му възлага нови и нови подобни задачи в близкото бъдеще.
Алексей Пажитнов създава Tetris през 1985 докато работи за Руската академия на науките. Като основен извор на вдъхновение академикът посочва играта Pentomino. Името идва от гръцката дума "тетра", което значи четири и отговаря на броя квадратчета, от които е създадена всяка фигура. Безкрайно завладяващата и оригинална за времето си игра на Алексей бива издавана и преиздавана в стотици варианти и на практика за всяка операционна система и сметачна машина, включително игрални конзоли, компютри, телефони, калкулатори, PDA устройства и т.н. Играта добива широка популярност през 1989 година, когато японската корпорация Nintendo я издава за хитовата си джобна конзола, Game Boy. Говори се, че Tetris е най-продаваната игра за всички времена, тъй като е достъпна за всички формати. Информацията не може да бъде потвърдена от никой, но със сигурност играта е сред малкото подобни творения със запазено място и в немалко музеи, а това е уникално постижение за проста игра, създадена в свободното време на обикновен научен работник.
WildSnake Software е сред малкото студия, които и досега отказват да спонсорират мащабни проекти за масовия потребител. Собственикът на компанията, Анди Ник открито заявява, че желае да произвежда и разпространява единствено малки логически игри за деца и възрастни най-вече с образователна цел. Според него модерните заглавия с мултимилионни бюджети по никакъв начин не подпомагат развитието на подрастващите и разчитат единствено на прекрасна графика. Подобни изказвания може би не отговарят напълно на истината, но едно е сигурно - съвременната гейм индустрия има нужда от хора като него.