ClanBase обяви EuroCup XIII

ClanBase обяви EuroCup XIII

Двамата финалисти в дисциплината Quake 4 от трансатлантическите финали на GGL и ClanBase. Джейсън Силка (ляво) премаза сочения за фаворит Антон Сингов от Русия. Те се срещнат отново на ESWC 2006 финалите през месец юли.
Двамата финалисти в дисциплината Quake 4 от трансатлантическите финали на GGL и ClanBase. Джейсън Силка (ляво) премаза сочения за фаворит Антон Сингов от Русия. Те се срещнат отново на ESWC 2006 финалите през месец юли.
Броени дни след като предостави повече информация за пролетната купа ClanBase Spring Season 2006, екипът на най-стария организатор на онлайн и LAN турнири в Европа най-после публикува допълнителна информация за предстоящия 13ти сезон на престижната Еврокупа.
Както винаги, основният турнир е разделен на две фази - предварителни онлайн квалификации и финали на живо. Това обаче не важи за второстепенните игри, чиито финали са изцяло провеждани в Интернет, а наградите занижени. За съжаление идеята за трансатлантически финали отпада и феновете няма да станат свиделители на втора междуконтинентална битка между най-добрите играчи от Европа и Америка. Засега все още не е ясно кой град ще приюти изцяло европейските финали, където ще бъдат раздадени парични награди на стойност $50,000. В сметката не влизат допълнителните поощрения. Сумата ще бъде разпределена както следва:
Основни игри - финали на живо
Quake 4 TDM - $9000
Warcraft III 1v1 - $4000
Call of Duty 2 S&D - $9500
Counter-Strike 1.6 - $15000
Второстепенни игри - онлайн финали
Battlefield 2 Conquest 8v8 - $1100
Counter-Strike:Source - $1000
Enemy Territory - $1000
MoH:AA Obj Real - $1000
MoH:AA Obj - $1000
Quake 4 1v1 - $1000
Spearhead Obj Real - $1000
StarCraft BW 1v1 - $1000
Unreal CTF - $1000
Unreal TDM - $750
Day of Defeat:Source - $1000
FIFA 1v1 - $550
PES 5 1v1 - $550
UT2004 1v1 - $550
Еврокупата е разделена на две основни части - професионална и любителска. В състезанието за професионалисти взимат участие малка група от доказали се на сцената играчи със солиден опит и спонсори зад гърба си. Записването на играчи и отбори за любителската е безплатно и ще продължи до 16 април. В турнира може да вземе участие на практика всеки жител на стария континент, независимо от възрастта и пола си. Желаещите да участват могат да се регистрират тук.
Основана през октомври 1998 от група фенове на Quake II, днес ClanBase е най-голямата лига по електронни спортове света. Успехът се дължи предимно на огромните маси фенове на спометата игра от id Software, които след паметен QuakeCon турнир с Ферари за първа награда, биват очаровани от идеята да се състезават официално и за пари в брой.
Няколко години по-късно интересът към турнирите на ClanBase постепенно запада във връзка с оттеглянето на редица основни спонсори, които биват привлечени от комерсиални аналози като немския Electronic Sports League (ESL), сочен за един от основните играчи на европейския пазар.
През лятото на 2004 ClanBase и американското сдружение Global Gaming League (GGL) подписаха договор за сътрудничество, изразяващ се под формата на финансиране от американска страна. Година по-късно GGL закупи ClanBase и назначи бившите собственици на важни постове в своята структура. Към днешната дата двете организации изпълняват почти идентични функции в САЩ и Европа. Само преди няколко седмици завършиха първите "трансатлантически" финали, където първенците от Европа, Америка и редица специални гости от Азия премериха сили в турнир за $100,000. Домакин на проведеното между 24-26 март събитие бе престижният комплекс Time Warner Center в самия център на Ню Йорк.