Джордж Брусард коментира развитието на проекта Duke Nukem Forever

В новия брой на списание Computer Games Magazine е поместен обширен
материал за дългоочакваният екшън в първо лице на 3D Realms и Human
Head Studios, Prey, в който шефът на компанията майка Джордж Брусард
споменава нещичко и за разработвания в продължение на почти десет
години екшън Duke Nukem Forever.
Официално
работата по наследника на Duke Nukem 3D започва през април 1997, когато
се появят и първите намеци за продължение на култовата стрелялка. В
онези години с най-модерна технология разполага тексаската компания id
Software, която с радост предоставя платформата на Quake 2 за нуждите
на 3D Realms и новото им заглавие. Не след дълго се появяват първите
неофициални картинки и страхотен за времето си трейлър, които биват
"почистени" от световната мрежа в рамките на часове. За първи път
феновете на този тип игри срещат задължителните днес превозни средства.
Следва
дълго мълчание от страна на разработчиците, които на по-късен етап
обявяват, че за нуждите на играта вече се използва значително
по-напредналата в онзи период технология на Unreal. Няколко години
по-късно 3D Realms разтърсва Electronic Entertainment Expo 2001 с
размазващ трейлър на
изцяло префасонираната игра, демонстриращ невиждани дотогава графика,
звук и геймплей. От тогава насам, разработчиците на играта пазят
абсолютно мълчание и само понякога подхвърлят на тълпата, че играта е
почти готова и други празни обещания. Преди няколко години в сайтът на
компанията бива поместена обява за мултиплейър програмисти и дизайнери,
но резултатът остава неясен. Според предоставената от Wikipedia
информация, към днешна дата Duke Nukem Forever използва на практика
собствена технология, заимстваща дребни елементи от първите ревизии на
Unreal платформата.
"Проблемът е там, че когато най-после
покажем играта, хората ще си
кажат 'мда, браво'. Честно казано в момента искаме просто да довършим
започнатото и забравим", споделя Брусард с журналист от сп. Computer
Games. Всъщност е прав. По-възрастните са вече уморени от чакане, а за
милионите младежи Duke не символизира нищо.
Издателят
на играта Take-Two също е нетърпелив да я види на пазара след като
огромните забавяния струват на компанията $10 милиона до момента. В
сметката не влизат предвидените нови $500,000, които трябва да се влеят
в 3D Realms преди окончателната поява на заглавието през декември 2006.
Повече
информация за Duke Nukem Forever и алтернативното заглавие Prey,
разработвано от Human Head Studios под патронажа на 3D Realms, ще
намерите в новия брой на сп. Computer Games. Малко след E3 2006 очаквайте допълнителна информация, картинки и трейлъри от бъдещите хитове заглавия.