Microsoft ще спонсорира Световните кибер игри

Корейската корпорация Internation Cyber Marketing (ICM) организатор на Световните кибер игри
(WCG) обяви договор за сътрудничество с Майкрософт, според който
софтуерният гигант ще подпомага организираните от ICM събития с могъщия
си маркетинг, хардуер, софтуер и онлайн услугата Xbox Live. Актуалната
операционна система Windows и конзолата Xbox 360 на Бил Гейтс ще бъдат
"ексклузивни гейминг платформи" в рамките на провежданите PC и конзолни
състезания, което автоматично изключва алтернативите на Sony и Nintendo
от WCG сериите поне до 2008.
"Следим отблизо непрекъснато
развиващите се електронни спортове и ролята на WCG в популяризирането
им в световен мащаб", споделя вицепрезидентът на отделът за
интерактивни забавления в Майкрософт, Питър Мур. "Предвид историята на
Световните кибер игри, за нас бе повече от логично да обединим усилията
си с глобалния лидер в бранша и спомогнем за неговото развитие",
допълни той.
Майкрософт ще подпомага квалификациите в Южна
Корея, САЩ и самите финали, които ще се проведът между 18 и 22 октомври
в Монца, Италия. От самото начало през 2000, финалите на Световните
кибер игри се провеждаха в Южна Корея, докато през 2004 организаторите
не избраха САЩ, а година по-късно Сингапур. През
2003 година Здравко "SK.Insomnia" Георгиев успя да извоюва първия
златен медал за България в рамките на WCG. Постижението му донесе $20,000
и заслужена слава, но бе игнорирано от повечето български медии. В
средата на март 2006, българският национален отбор се завърна с един
сребърен медал от поредното издание на организираните от европейските
партньори на ICM Европейски кибер игри, провеждани в рамките на високо технологичното изложение CeBit.
Световните кибер игри (WCG)
стартират ефективно през 2001 година като България е един от първите
членове на организационния комитет. Три години по-късно дотогавашният
организатор от българска страна, Headoff G.I., бива сменен от Българската федерация по електронен спорт,
която и до днес изпълнява своите функции, като за целта провежда
квалификации и национални финали. В миналогодишния геймърски фестивал
взеха участие почти 800
играча от 67 страни, състезаващи се в общо осем компютърни и конзолни
дисциплини за награден фонд на стойност $435,000.
Първата фаза от родните квалификации за световните финали приключва скоро, така че все още не е късно да се запишете. За съжалене все още няма потвърдена информация колко български
представители ще посетят събитието, нито кои дисциплини ще бъдат уважени
от локалните организатори.