“Уебару” вкарва интернет в паметта на един лаптоп

“Уебару” вкарва интернет в паметта на един лаптоп

Лаптопите на "Ейсър" ще бъдат първите, които ще се появят на пазара, с памет, съдържаща отрязък от интернет
Лаптопите на "Ейсър" ще бъдат първите, които ще се появят на пазара, с памет, съдържаща отрязък от интернет
Докато “Гугъл”, “Яху!” и “Майкрософт” правят всевъзможни фокуси, за да изградят цели легиони от бази данни и да бъдат в състояние да уловят основното съдържание на интернет, една малка компания взе точно противоположното решение - тя реши да компресира съществените данни от световнота мрежа до паметта на един лаптоп, писа в. “Ню Йорк таймс”.
Миналата седмица американците от “Уебару” (Webaroo) обявиха, че съвместно с “Ейсър” (Acer), водещ производител на преносими компютри, ще започнат да продават лаптоми, оборудвани с 40 GB данни, представляващи своеобразна “снимка” на интернет.
Въпреки че интернет се състои от милиони гигабайти, които се умножават с всяка изминала секунда, основателите на “Уебару” твърдят, че са открили начин да осигурят на ползвателите на световната мрежа, които в даден момент нямат достъп до нея,
полезен набор от данни,
почерпени от богатите й “складове”. “Хората вече са зависими от търсенето, казва Брад Хъсик, президент и един от основателите на “Уебару”. В много случаи обаче достъпът до интернет е невъзможен или най-малко труден.”
В основата на системата на компанията стои сохтуерна технология, оптимизираща една техника, позната като “гъстота на съдържанието”. Това означава, че от “Уебару” са уловили и компресирали информация, която ще даде на търсещите определени данни добър и полезен набор от тях. При реално търсене в интернет чрез “Гугъл” и “Яху!” ще се получат милиони отговори, повечето от които напълно ненужни.
Сървърите на компанията с централа в Белвю, щата Вашингтон, която има седалище в Сиатъл и Санта Клара, Калифорния, както и в Делхи и Мумбай, Индия, сканират интернет и правят оценка на уебстраниците по отношение на качество, размер и съдържание, разкриват от “Уебару”. Експертите на фирмата са установили, че потребителите на интернет рядко преглеждат повече от една-две страници при нормално търсене в интернет. “В мрежата има
много боклук и огромно изобилие",
посочва Ракеш Матур, главен изпълнителен директор на компанията. Въпреки направената селекция потребителите на интернет офлайн ще могат да виждат страниците непроменени заедно с рекламите в тях, за да бъдат избегнати проблеми, казват от “Уебару”.
В допълнение към предлагането на относително трайна интернет информация паметта на лаптопа ще се обновява всеки път, когато компютърът бъде включен в мрежата, така че неговият собственик ще бъде в състояние да разполага и с последните промени в постоянно обновяващата се мрежа, твърдят от компанията. Това важи в най-голяма степен за страниците, които подлежат на честа промяна, като например новинарските.
“Уебару”, която тепърва навлиза в бизнеса, ще предлага и специални пакети информация като новини, спорт или за големи градове като Ню Йорк, Лондон, Мумбай и др. По-късно тази година компанията възнамерява да пусне дори още по-специализирани пакети, които се обновяват с всяко влизане в интернет. От фирмата се надяват скоро да бъдат сключени още сделки с партньори като “Ейсър” за “товарене” на компютри и лаптопи с интернет.
Бееруд Шет, главен технолог на “Уебару”, сравнява предлаганата услуга с МР3 плеър. “Когато се свържете с интернет, сваляте съдържанието, което ви трябва, и после, докато сте на път, работите с него. С МР3 плеъра слушате музика, а с “Уебару” търсите из информацията, която вече сте свалили.”