Half-Life 2: Episode One на 1 юни

Създателите на Half-Life и онлайн системата за дистрибуция Steam, Valve Software, най-после обявиха окончателна дата за излизането на първи епизод от трилогията, доразвиваща света на Half-Life 2. Първата част от високобюджетния проект ще се появи в каталога на Steam и американските магазини в световния ден на детето 1 юни на скромната цена от $19.95.
Според основателят на компанията Гейб Нюъл, заключителната трета част ще се появи на пазара по коледа на 2007. Той обеща, че в края на първи епизод играчите ще могат да разгледат какво ги очаква в планирания за края на годината втори епизод.
Half-Life 2: Episode One идва с изцяло нова соло кампания, предлагаща между четири и шест часа реален геймплей. Както бе обявено по-рано, играчът отново поема ролята на д-р Гордън Фрийман, чиято нова задача е да тушира негативните последици от разходката си в City 17 и ексоплозията в цитаделата. Освен соло мисиите, играта включва и две нови мултиплейър игри. От Valve напомнят, че всеки, поръчал Half-Life 2: Episode One, получава и безплатен достъп по Steam до технологичното демо Half-Life 2: Lost Coast, в което за първи път бе демонстрирана технологията High Dynamic Range (HDR).
"Предвид изключително динамичното развитие на PC гейминга, очакваме разделените на епизоди игри да имат ефекта, който предизвика Counter-Strike в мултиплейър средите", заяви президентът на Valve Software Гейб Нюъл. "По-често излизащите и непрекъснато обновявани заглавия са полезни както за производителите, така и за самите играчи", допълни той.
В думите му има огромна доза истина. Разработката на Half-Life 2 отне приблизително шест години работа и няколко десетки милиона долара. Чакането е процес, който до известна степен убива желанието в играчите. Неслучайно Electronic Arts ежегодно издават поне едно продължение на FIFA, NBA, NFL, NHL, The Sims, Battlefiled и Need for Speed сериите. По този начин продуктите им са винаги в крак с времето и геймърите не губят интерес. Значи ли това, че в близките няколко години ще се нароят безброй дигитални сапунки? Нищо чудно и така да е. Проблемът е там, че хората ще трябва да плащат за всяко дребно обновяване.