Apple и Nike просто го направиха
Apple и Nike ще ви правят компания по време на сутрешния крос. Двете компании обявиха миналата седмица, че съвместно са разработили технология, позволяваща на джогърите да следят на дисплея на своя iPod Nano пробяганото разстояние, изразходените калории и времетраенето на кроса. Данните се събират от малък сензор в подметката на маратонките Air Zoom Moire. И ако това не ви е достатъчно, седемкратният шампиона от Тур дьо Франс Ланс Армстронг ще ви мотивира през слушалките, пише вестник San Francisco Chronicle.
Nike ще пусне на пазара и колекция спортни дрехи, приспособени за носенето на iPod, както и няколко допълнителни модела маратонки, говорещи iPod-ски.
Екипировката Nike+iPod Sport Kit е най-новият опит на компаниите за спортни стоки да наблъскат всякакви електронни джаджи в маратонките и анцузите ни, отбелязва вестник Wall Street Journal.
Adidas ще пусне през октомври предавател, следящ сърдечния ритъм, който ще може да се прикачи към маратонки или дрехи като спортни сутиени.
Компанията Oakley пък пусна Thump, слънчеви очила за сноубординг с вграден безжичен MP3 плеър.
Nike+iPod Sport Kit ще влезе в магазините през юли и ще се продава за около 29 долара. Цената включва сензор за подметката на маратонките и приемник, който се прикачва към MP3 плеъра. С помощта на двете устройства атлетите могат или да слушат резултатите си през слушалките, или да ги следят на дисплея. Системата също така позволява бързо да се избере мотивираща песен, която да превключи тренировката на по-високо темпо.
Ексклузивното партньорство с Nike за пореден път демонстрира дълбокото вклиняване на MP3 плеъра на Apple в поп културата на XXI в. Този отбор включва две от най-култовите марки, който са извоювали лидерската позиция на съответния пазарен сегмент с комбинация от напредничав дизайн и добър маркетинг. Съвместният продукт на двете компании опростява нещо, което атлетите така или иначе са свикнали да правят, а именно да слушат музика, докато тренират.
Nike очаква да пусне 4 млн. чифта маратонки, съвместими с iPod, през 2007 и още 10 млн. през следващата година.
За Apple сделката с Nike бележи още една успешна стъпка в стратегията на компанията да превърне iPod в нещо повече от MP3 плеър. IPod вече държи 80 процента от пазара за МP3 плеъри, като само през първите три месеца на годината са продадени 8.5 млн. бройки от устройството, показват данни на фирмата за маркетингови проучвания NPD Group.
В едно интервю шефът на Apple Стийв Джобс споделя, че устройството, разработено с Nike, напълно се връзва с репутацията на iPod като джаджа за забавления. "Бих искал да видя iPod като неразделна част от ежедневието ни", казва Джобс.
Според шефа на Apple повече от половината притежатели на iPod вече използват MP3 плеъра по време на тренировка. Компанията дори произвежда линия от аксесоари, които прикрепят устройството към екипа за фитнес. От сайта за музика на Apple притежателите на iPod могат да си свалят аудиофайлове с инструкции за най-различни видове спорт от карате до пилатес.
Apple и Nike твърдят, че техните нови продукти са по-различни от тези на конкуренцията заради леснотата на употреба. Притежателят на новия модел на Nike няма да се нуждае от упътване, нито пък ще му се налага да натиска копче за включване/изключване, защото чипът вече е инсталиран в подметката на маратонките и след края на тренировката събраната информация лесно се прехвърля на компютъра със софтуера на iTunes.
Както MP3 плеърите, така и мобилните телефони се превръщат в традиционен аксесоар за тренировъчния екип, отбелязва Wall Street Journal. В началото на 2006 г. компанията Bones in Motion Inc. и телеком оператора Sprint Nextel пуснаха услуга, позволяваща на притежателите на мобилен телефон да следят постиженията си по време на спортуване и след това да си направят дигитален дневник на сайта на Bones in Motion.
Nike+iPod не е първият продукт, целящ да превърне MP3 плеъра на Apple в персонален инструктор. Компанията PumpOne вече предлага системи от йога или анаеробни упражнения, които могат да се свалят на iPod.
Според дистрибуторите търсенето на комбинацията между спортна екипировка и дигитални джаджи се засилва с увеличаването на хората, които боравят свободно с електроника по време на тренировка. Все-повече атлети аматьори търсят устройства с добър дизайн, които да им показват колко тежко или бързо тренират.