Без по-ниски цени на Xbox 360

Без по-ниски цени на Xbox 360

През последните няколко седмици усилено се говореше за предстоящо намаление в цената на Xbox 360. По-лековерните фенове дори стигнаха дотам, че тръбяха буквално във всеки форум как цената щяла да падне почти двойно. Очевидно мълвата е достигнала и PR мениджъра за САЩ на Microsoft Джон Поркаро, който моментално охлади страстите.
За целта високопоставеният служител в софтуерния гигант изпозлва личния си блог, където пише следното: "Както знаете, напоследък много се говори за голям спад в цените на Xbox 360 по-късно тази година. Хората, които се занимават с това обаче, ме уверяват, че нямаме такива планове за тази есен. Ако се въздържате от покупка на конзолата заради очакваните по-ниски цени в близко бъдеще или нямате време заради новите епизоди на Lost, трябва да ви кажа, че чакате напразно". Следват съвети защо е редно да си купите най-скъпия модел и малко реклами на досегашните игри.
Поркаро не пропуска да каже нещо и за новата конзола на Sony - PlayStation 3, която трябва да се появи на пазара през ноември на цени от 499 до 599 щатски долара: "Когато в края на годината някои хора са заети да фалират, защото са принудени да купуват кино технологии с конзолата си, вие ще избирате измежду 160 разнообрази игри, включително Gears of War, Madden 07, Splinter Cell, Forza 2 и много други."
Очевидно господинът има предвид страховитите възможности на PS3 хардуера, способен да обработва огромни потоци видео и аудио, които, в интерес на истината, е редно да вървят в комплект с ужасяващо скъпите и огромни монитори с резолюция 1080p. Конзолата на Sony пристига и с Blu-Ray устройсво, което би трябвало да замести вече "тесния" DVD формат. Следва задължителното: "Да не забравя и Mass Effect, Halo 3 и Grand Theft Auto, които ще се появят малко по-късно".
Острите му коментари напомнят за изказването на Крис Люис (шеъфт на Xbox за Европа), който заяви, че цената на PlayStation 3 "принуждава потребителите да направят избор по начин, какъвто изобщо не съм очаквал". Според него ценовата политика Sony сваля тежък товар от плещите на Microsoft и реално осигурява възможност на софтуерния гигант да не сваля цените до края на 2006.