Пол Андерсън говори за филмите по игри
Британският режисьор Пол Андерсън, който "зарадва" феновете с филми по
хитовите игри Mortal Kombat и Resident Evil заяви, че задача му никак
не е лека, защото геймърите изискват прекалено много. По време на речта
си в рамките на Hollywood and Games Summit, Андерсън обяснява как точно
е бил привлечен от игрите: "Докато все още бях задръстено хлапе от
северна Англия често мислех за бъдещето си. По това време основно
играех Dungeons & Dragons, разочравовах се от липсата на сексуален
живот и продължавах с Dungeons & Dragons". Наистина тъжна история,
но режисьорът надали има нужда от съжаление, предвид факта, че има
дъщеря от Мила Йовович.
"Спомням си как в една дъждовна нощ някъде през 80те се подслоних в случайно заведение и видях група момчета, които бяха наобиколили огромна черна кутия с вид на устройство от далечното бъдеще. Играта беше Space Invaders. В последствие изхарчих всичките си пари, така че се наложи да се прибера целия прогизнал", продъжлава той. Няколко години по-късно е вече истински режисьор, търсещ нови предизвикателства. И така, съвсем закономерно, насочва усилията си в тази насока - да трови нервите на всички геймъри по света.
"Ако човек се опитва да избяга от първоизточника, той е обречен. Ако пък се придържа изцяло към него - ще го сполети същото". Вярно е. За съжаление винаги гладните холивудски акули предпочитат филмите им да са подходящи за хора на всякакви възрасти (или поне от 13 нагоре), което от своя страна гарантира, че крайният продукт надали ще удовлетвори истинските фенове. Именно това сполетя предварително нарочения за хит филм по Mortal Kombat, който в крайна сметка се оказа подходящ за всички и на практика разочарова всички. Следват безброй извинения, с които Андерсън опитва да измие името си.
За разлика от Mortal Kombat, гейм индустрията бълва немалко заглавия, които са повече от подходящи за филмиране. Според него едно от тях е хорър поредицата Resident Evil, която по незнайни причини, се нареди на завидното второ място в класацията за най-доходоносни продукции на Sony. Първенец в категорията е Spider-Man, а той е герой от може би най-успешните комикси за всички времена.
В края на речта си Андерсън заяви, че според него някои игри са чисто и просто създадени да бъдат филми, докато други като Super Mario Bros., например, е по-добре да останат в миналото, където им е мястото. Безспорно гениално заключение, равносилно на твърдението, че доматите са полезни. Като изключим злощастния Mortal Kombat и евтиното продължение, г-н Андерсън е дал на света хитове като AVP: Alien vs. Predator, Resident Evil, Event Horizon и други феноменални изцепки. Един от последните му проекти е Castlevania, който трябва да види бял свят някъде през 2007. А докато говорим за изцепки, не можем да споменем и пословичния с некадърността си немски режисьор Уве Бол, който е твърдо решен да филмира кажи-речи всяка по-известна игра. Специално на него дължим "шедьоврите" от миналата година Alone in the Dark и BloodRayne, следвани от планираните за периода 2007 - 2008 екранизации на Far Cry и Postal. Боже опази!