Приключи Intel Summer 2006
През изминалия уикенд тексаският скъпарски хотел Gaylord Resort приюти
Intel Summer 2006 (ISC) или един от най-големите кибер турнири за
годината. Доскоро събитието бе познато като CPL Summer Championship, но
поради финансови проблеми компанията Cyberathlete Professional League
(CPL) бе принудена да продаде едно най-престижните си мероприятия
изобщо на Games Media Properties, организираща глобални турнири под
логото на World Series of Video Games (WSVG).
В
рамките на спонсорирания от Intel, Xbox 360 Team, ATi и Fatal1ty кибер
форум с награден фонд на стойност $225,000 бяха проведени общо пет
турнира в дисциплините Counter-Strike 1.6 (PC), Quake 4 (PC), Project
Gotham Racing 2 (Xbox), Halo 2 (Xbox 360) и Ghost Recon Advanced
Warfighter (Xbox 360). Както се вижда, благодарение на усилията от
страна на Microsoft, конзолите смело настъпват напред. Само допреди две
години това бе немислимо. Интересно какво ли ще стане при появата
на PlayStation 3, за чиито мултиплейър възжмоности все още не се знае
почти нищо конкретно.
Макар интересът към конзолните забавления
непрестанно да расте, геймърската хардкор гледа с лошо око на тази
тенденция. Това се дължи основно на фака, че този тип игри не изискват
никакви конкретни умения, тъй като на практика всички големи игри като
Halo 2 и Ghost Recon Advanced Warfighter се играят с джойстици. Това
предполага автоматично прицелване и редица ограничения. От друга страна
обаче конзолите са най-прекият път до сърцата (и джобовее) на
обикновените потребители, което ги прави отличен маркетингов инструмент
за налагането на електронните спортове като цяло.
Въпреки че
Intel Summer Championship 2006 бе първото голямо събитие на WSVG за
годината, екипът се справи чудесно с новите си задачи. Единствените
проблеми бяха свързани с лошото време и бойкота от страна на редица от
най-добрите Counter-Strike отбори, част от които се мотивират със
закъснялото изплащане на тлъстите си чекове от CPL Winter 2005. Другите
леки спънки бяха свързани с Quake 4, чиито бракети (турнирни схеми) в
първоначалния си вид поставиха най-добрите участници един срещу друг
още в самото начало. Това не трябва да става в турнир без групи. След
като всички играчи и обикновени запалянковци се оплакаха,
организаторите представиха още три варианта в рамките на няколко часа.
А
сега малко за двете най-важни дисциплини - CS 1.6 и Quake 4.
Най-големият турнир в
кратката история на Quake 4 определено дойде като глъдка свеж въздух
след разочарованието ESWC 2006. Топ 3 в тази дисциплина взеха само
европейци, двама от които - шведи. При Counter-Strike единствено
победителят е американски отбор - Complexity, останалите в Топ 5 са
представители на Стария контитент, като само първото място извинява
домакините за като цяло слабото представяне на техните отбори, още
повече като се има предвид количеството класни състави, които изобщо не
дойдоха на събитието. Ето ги и най-добрите:
Quake 4:
1.
SK.toxic - $20,000

2.
stermy^ - $15,000

3.
fnatic/Ztrider - $10,000

4.
Fatal1ty - $6,500

5.
coL.socrates_ - $4,500

6.
fox - $3,750

Counter-Strike:
1.
Complexity - $40,000

2.
Alternate aTTax - $27,000

3.
Fnatic - $20,000

4.
4Kings - $13,500

5.
mousesports - $9,000

6.
g3x.Intel - $7,500

Това
е първата победа на Йохан "SK.toxic" Куик на голям турнир, той има
безброй TDM титли с iCE cLIMBERS, но досега първото място на 1v1
турнири все му убягваше. Забележителното е че той се върна от Lower
Bracket и победи в две последователни игри сочения за фаворит играч на
огранизацията на Fatal1ty Алесандро "stermy^" Авалоне, като в момента
куфеещия заради световната титла на страната си деветнадесетгодишен
талант не успя да спечели нито една карта срещу шведската Rail Gun и
Lightning Gun
машина. Това идва още веднъж да покаже, че на Q4 сцената нищо не е
сигурно и че най-често печели този, който е имал най-много желание и
време за тренировки. Черният кон на турнира, "fnatic/Ztrider" доказа,
че когато човек не си губи времето и мозъчните клетки с WoW може и да
направи нещо с живота си. Победата на coL в дисциплината Counter-Strike
1.6 надали учудва някой. Миналогодишните шампиони от Световната купа по
електронен спорт (ESWC) нямаха абсолютно никакви проблеми през целия
турнир, а финалният мач срещу aTTax очевидно ги забавляваше повече от
всичко.
Последните
няколко седмици бяха страшно натоварени за всички играчи и спонсори. В
рамките на един месец се проведоха три глобални турнира, където бяха
раздадени почти награди на стойност около един милион долара. Сега
обаче, е време за кратка почвика. Следващото голямо събитие е QuakeCon
2006, а малко след това започват националните квалификации за
Световните кибер игри (WCG) или истинската геймърска олимпиада, чието
тазгодишно издание ще се проведе в Монца, Италия.