"Сегуей" пуска модификации на жироскопния си скутер

Първият жироскопен скутер “Сегуей” беше представен през 2001 г. след мащабна и мистериозна рекламна кампания, с която неговият създател Дийн Кеймън се опита да убеди света, че новото превозно средство ще революционизира начина, по който градовете живеят. През последвалите пет години обаче двуколесният апарат, който периодически попадаше в полезрението на медиите, успя единствено да се сдобие с репутацията на играчка за богатите и залагащите на шика и модата, пише в. “Ню Йорк таймс”.
Така създаденият образ обаче не разубеди едноименната компания да продължи да работи върху машинката и миналата седмица “Сегуей” представи две нови модификации на жироскопния скутер, които са още по-модерни и още по-интуитивно контролирани от предшественика си. Едната е модел за движение по улици, наричан i2, а другата - x2, може да прекосява всякакви терени - кал, чакъл, трева и пясък. Цените им са съответно 4995 и 5495 долара, максималната скорост - 20 км/ч., а без презареждане на батериите могат да изминат по около 35 км.
По думите на Клий Клибър, вицепрезидент на “Сегуей”, отговарящ за маркетинга, и двата нови модела разполагат с вградена технология, наречена LeanSteer, която интуитивно разпознава дали ездачът на скутера иска да завие наляво или надясно. “Извадихме последния елемент от конвенционалния опит - кормилото, и го заменихме с магията, която владее целия останал продукт”, заяви той. В първия си вариант “Сегуей” разполагаше с контрол върху движението напред и назад, докато при новите модели завоите се осъществяват с просто накланяне в желаната посока. Според главния технолог на компанията Дъг Фийлд, цитиран от АП, апаратът става “истинско продължение на тялото на собственика си”.
Новият скутер разполага и с безжичен контролер - InfoKey, наподобяващ на голям дигитален часовник с LCD екран, който позволява на собственика му да го включва от разстояние. Той освен това дава данни за скоростта, изминатите километри и състоянието на батерията, а разполага и с аларма, която предупреждава, ако някой друг се качи върху машинката и я заключва.
Компанията засега отказва да съобщи конкретни данни за продажбите си, но според Клибър те са се покачили с около 50 процента през последната година, като по света са били продадени десетки хиляди скутера, посочва “Ню Йорк таймс”. Същата информация беше обявена пред АП и от президента на фирмата Джейм Нород. Около 40 процента от реализираните продажби са сред търговски компании, туроператорски фирми и полицейски управления. Въпреки екологичните предимства на “Сегуей” да бъдат изкушени обикновените потребители все още си остава предизвикателство, признава Клибър. “Ако погледнем средните американци, бързо ще разберем как те предпочитат да се движат - с колите си.”