Ново поколение Havok на GDC 2007

Ново поколение Havok на GDC 2007

Ново поколение Havok на GDC 2007
Представител на ирландската софтуерна компания Havok заяви, че в момента работи върху нова версия на едноименния "физичен двигател", който ще бъде представен в работещ вид на предстоящата конвенция Game Developers Conference 2007 (GDC) през следващата седмица.
"В момента разполагаме с Havok 4.5, който е напълно оптимизиран за следващото поколение игри", споделя говорител на компанията, скриващ жестоката истина, че софтуерът не е напълно завършен. Въпреки това той обещава, че на конвенцията в Сан Франциско ще бъдат демонстрирани всички възможности на технологията, които ще присъстват във финалната версия на продукта.
Досега различни версии на технологията за симулиране на реалистична физика е използвана в редица хитови игри, включително Painkiller, F.E.A.R., Age of Empires III, Half-Life 2, Splinter Cell 3,  The Elder Scrolls IV: Oblivion,  NBA Live 06, Condemned: Criminal Origins,  Dead Rising, Crackdown,  Lost Planet: Extreme Condition и много други. Пълният списък е достъпен в сайта на производителя. Компанията бе първата, която се намести на този все още слабо развит, но много перспективен пазар.
За съжаление демонстрацията на Havok 4.5 в Сан Франциско няма да бъде обвързана с игра от следващо поколение, а ще заложи единствено на новите възможности, които тепърва ще бъдат имплементирани в бъдещите заглавия.
Най-голямото предимство на технологията е, че програмистите и дизайнерите в гейм студията ще могат да се съсредоточат върху геймплея, графиката, звука и концепциите на игрите си. Вместо да отделят месеци, а понякога и години за създаването на достатъчно реалистичен физичен модел, те могат да похарчат част от средствата за Havok, а другите да спестят.
Повече информация за Havok ще намерите в сайта на производителя.