Konami затваря американските MGS3: Subsistence сървъри, европейските остават

Konami затваря американските MGS3: Subsistence сървъри, европейските остават

Konami затваря американските MGS3: Subsistence сървъри, европейските остават
Японският издател и производител на игри Konami зарадва европейските геймъри с новината, че мултиплейър сървърите на тактическия екшън Metal Gear Solid 3: Subsistence (PlayStation 2) на стария континент ще продължат да функционират още известно време. Не толкова благоприятна е ситуацията за феновете на мрежовата игра от САЩ обаче. Неотдавна компанията нагло обяви, че прекратява услугата за Северна Америка без излишни обяснения.
"Европейските сървъри за Metal Gear Solid 3: Subsistence ще останат онлайн", се казва в официалното изявление на издателя. Наскоро Konami дори анонсира специализирана MSG3 онлайн лига. Услугата е достъпна за всички фенове на играта от цяла Европа и ще продължи да функционира още известно време, се казва още в съобщението.
В днешно време издръжката на онлайн сървъри явно е скъпо удоволствие. Преди няколко месеца гигантът Electronic Arts предвидливо затвори няколко десетки портала и мултиплейър сървъри на популярни свои игри от периода 2004-2006 с обяснението, че техните продължения са вече на пазара. Добре измислено. Пък и защо хората да играят на стари игри, когато на пазара има нови, при това с работещи сървъри.
Най-вероятната причина за европейската промоция е простичкият факт, че Metal Gear Solid 3: Subsistence се появи на стария континент в края на миналата година, в САЩ още през март. А чакането определено си струваше, най-малкото заради това, че в Subsistence е първата игра от легендарната поредица, посветена единствено и само на мултиплейъра. Разширението предлага редица любопитни режими, включително "Team Battle" и "Snake and Enemy". Първият е насочен към феновете на кооперативните мисии, докато във втория един желаещ поема ролята на Snake, а всички останали му пречат да изпълни мисията си. Враговете на Snake, които в случая също са хора, получават страхотната възможност да застанат от друга страна на "закона" и в общия случай се забавляват повече.
Освен това в Subsistence за първи път представи и така очакваната възможност за управление на камерата както от трето, така и от първо лице. Играта от първо лице е значително по-удобна и полезна за този тип игри, макар повечето конзолни фенове да не са така позитивно настроени към нововъведението.