Създателите на S.T.A.L.K.E.R. обвинени в кражба!
Когато стане дума за кражба на софтуер, свикнали сме да си представяме поредният средностатистически "пират" чийто компютър работи с нелицензиран Windows, а твърдият му диск е пълен игри, които е "напазарувал" безплатно от някой торент тракер. Но това не означава, че създателите на софтуер не крадат един от друг. На едното обаче казваме пиратство, а на другото - покана за съдебно дело.
Миналата седмица в гейм средите се разгоря скандал, след като геймъри с намерение да разработват модове за наскоро излезлия дългоочакван хит S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, установиха, че сред графичните ресурси на играта се срещат множество текстури и изображения, които според тях са взети наготово от световно известни игри като Half Life 2 на Valve и Doom 3 на iD Software. Първите уличаващи доказателства за кражбата се появиха по форумите на мод-сайта MapCore и взривиха гейм обществото. Изображения не само са приблизително идентични с минимална модификация, но и украинците от студиото GSC GameWorld, които са създатели на S.T.A.L.K.E.R. не са си направили труда дори да сменят името на файловете - те носят същите названия, както и в игрите, откъдето са взети наготово.
Както може да се предположи, реакциите от фирмите, чиито права са засегнати, не са положителни, но все още никой не е насъскал адвокатите си срещу GSC Game World. Представителят на iD SoftwareТод Холънсхед коментира случилото се така, "Забелязах, че на форум се твърди, че ресурси от Doom 3 са използвани в друга игра, но понеже работим здраво над Enemy Territory: Quare Wars, както и друг вътрешен проект, но нямаме време да разследваме случилото и проверим дали е истина. Само от това, което видях на форума, смятам, че имаме основания за притеснения." Холънсхед също така увери всички, че използването на ресурси от Doom 3 не е станало с разрешение на iD Software. От Valve отказаха какъвто и да е коментар по въпроса.
Страхотният нелинеен екшън S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl си спечели слава на игра, сглобена с ресурси от други игри още при появата на първите бета версии. Според фенове на CounterStrike в изтеклата ранна бета версията на играта са използвани оригинални звукови ефекти от любимия им мултиплеър екшън. Използването на чужди ресурси в ранната разработка на дадена игра не е чужда практика за гейм студията, понеже пести средства и време, но малцина си позволяват да използват чужди материали когато играта поеме по пътя към магазините.