Джон Ромеро: Конзолите са обречени

Джон Ромеро: Конзолите са обречени

Джон Ромеро позира с копие на Daikatana.
Джон Ромеро позира с копие на Daikatana.
Легендарният създател на Doom, Quake и прословутото разочарование Daikatana  Джон Ромеро смята, че модерни конзоли като PlayStation 3 и Xbox 360 ще трябва да се променят до неузнаваемост, за да не бъдат "убити" от евтиния PC хардуер.
Неочакваното и до известна степен неадекватно твърдение се пръква от последното интервю на бившия служител в id Software за онлайн изданието Adrenaline Vault, притежавано от шефа на Cyberathlete Professional League (CPL) Ейнджъл Муньоз.
"Конзолният гейминг от ново поколение е голям, но бъдещето му далеч не изглежда толкова светло след появата на евтини домашни компютри с бързи многоядрени процесори", споделя той, пропускайки факта, че към момента наистина бързите двуядрени процесори се продават за около 200 щатски долара. В същото време мощните видео карти с унифицирани архитектури, играещи ролята на универсални копроцесори се продават за поне двойно повече пари.
"През следващите пет години PC индустрията ще набляга и наложи все повече системи, оборудвани с всевъзможен многоядрен хардуер от всякакъв тип. Според мен конзолите от типа на PS3 и Xbox 360 или ще изчезнат завинаги, или концепциите им да бъдат тотално преработени", смята Ромеро, който навярно знае нещо, за което всички останали не подозират.
За сметка на това Ромеро е позитивно настроен към Nintendo, чиято нова конзола Wii е значително по-евтина от конкурентните системи на Sony и Microsoft. Той определя малкото бижу като перфектна гейминг машина, която не претендира да е заместника на персоналния компютър и от своя страна е насочена по-скоро към масовия геймър, за сметка на вече установените хардкор маси.
"Хардкор геймърите ще играят или на домашни компютри, или на подобни машини във всекидневните, които ще обслужват целите домове с широколентови безжични мрежи, способни да предават дори видео потоци с високо качество", предрича Ромеро.
Към момента именитият дизайнер се труди върху нова масивна мултиплейър онлайн ролева игра (MMORPG) в студиото на Slipgate Ironworks, за която обаче не иска да говори на този етап. Все пак подхвърля, че екипът създава нов тип продукт, който ще създаде напълно нов пазар.
Цялото интервю с Джон Ромеро и отново израсналата му дълга коса ще намерите в преродения гейминг портал Adrenaline Vault.