Activision мълчи за Xbox 360 изданието на Quake 3

Activision мълчи за Xbox 360 изданието на Quake 3

Q3DM17 a.k.a. The Longest Yard
Q3DM17 a.k.a. The Longest Yard
Издателят на id Software упорито продължава да игнорира ширещите се слухове, че мултиплейър екшънът от първо лице Quake III Arena е на път да се появи за Xbox 360. В последните няколко седмици различни представители на Activision кратко и ясно отхвърлят всички въпроси с обяснението, че не могат да коментират поредните "слухове и спекулации".
Мълвата за евентуалната поява на Quake 3 за актуалната конзола на Microsoft тръгна след като в сайта на контролния орган Entertainment Software Rating Board (ESRB) неочаквано се появи издание на играта за Xbox 360. От не съвсем официалния документ стана ясно, че конзолният вариант на екшъна се разработва от Pi Studios, чийто екип преди време бе ангажиран с изготвянето на редактор на карти за Windows Vista изданието на Halo 2 и конзолните версии на Mercenaries 2 и Call of Duty 2.
Макар информацията за проекта да изчезна от сайта на ESRB, остава въпросът защо id Software и Activision все още се занимават с игра на повече от седем години, особено след като на пазара за PC и Xbox 360 отдавна има нейно продължение в лицето на Quake 4. Най-популярната теория е, че Quake III Arena ще стане част от голямото семейство на Xbox Live Arcade и ще се продава на относително ниска цена.
Първоначално Quake III Arena се появи на PC пазара в края на далечната 1999 година. Това бе първата игра от серията, която бе фокусирана изцяло върху мултиплейъра и не предложи соло кампания под никаква форма. Освен, ако човек не брои абсурдните битки с ботове (ИИ) за соло кампания, разбира се.
Няколко месеца по-късно се появи издание на играта за многообещаващата, по онова време, конзола Sega Dreamcast. Именно тогава, за първи път в историята на гейминга, собствениците на конзоли можеха да премерят сили с притежателите на персонални компютри по Интернет. За съжаление радостта бе относително кратка, защото през 2000 година кръпките за конзоли бяха все още немислими. Ето защо след появата на версия 1.17 за PC изданието, собствениците на Quake 3 за Dreamcast останаха на практика сами, неспособни да обновят играта.
Сега основният въпрос е дали Xbox 360 версията на Quake 3 ще е съвместима с PC изданието на играта, чието последно обновяване е от 2002 година. Би било добре, колкото и рискове да крие междуплатформеният мултиплейър.