Tomb Raider: Anniversary в началото на юни
Издателят на поредицата Tomb Raider, компанията Eidos Interactive Ltd. оповести намерението си да атакува американския пазар на 5-ти юни с дългоочаквания римейк на оригиналната Tomb Raider игра, която превърна археоложката Лара Крофт в мегазвезда и магнит на сексуалните фантазии на милиони геймъри по целия свят, довели до над седем милиона продажби. Поверена на екипа на Crystal Dynamics, авторите на хитовата Tomb Raider Legends, която успя да спаси западащият имидж на храбрата героиня, новата игра ще използва подобрена версия на енджина на Legends и вече доказаните нововъведения в геймплея, впрегнати в това да пресъздадат наново оригиналното приключение на Лара, от заледените пещери в Хималаите до гробницата на Куалопек в Перу, в търсене на таинствен артефакт. Играта ще зарадва едновременно притежателите на PlayStation 2 и PC, като PSP версията ще се появи няколко месеца по-късно.
Tomb Raider: Anniversary обещава да е смесица от носталгия по доброто старо време и модерния геймплей, спасил поредицата от бавна смърт. Играта ще следва плътно сюжета на оригиналната игра от 1996-та година с някои дребни допълнения, а много от нивата ще са развити и разширени, с много добавени скрити места и нови предизвикателства. Енджинът на Legends ще направи старите нива почти неузнаваеми, с далеч по-разчупена архитектура и епичен размер. Геймплеят също ще се базира на постигнатото с енджина на Crystal Dynamics и може да сте сигурни, че всички акробатични номера, които Лара е научила през годините, да намерят приложение и в новия прочит на първото й приключение. Авторите са се постарали сериозно над новия изкуствен интелект, така че противниците да се възползват изцяло от терена и да поставят пред сериозно изпитание уменията на играта.
"Tomb Raider: Anniversary ще предложи на феновете на Лара едно ново, оригинално преживяване, а на тези, които тепърва се запознават с нея, един нов и свеж приключенски екшън", описва накратко търсения резултат Робърт Линдси, вицепрезидент на маркетинговия отдел на Eidos Interactive. Ако Crystal Dynamics са положили същото усилие над Anniversary както и над Legends, със сигурност обещанията ще се сбъднат и ще получим доказано добра игра, чийто геймплей е все така пристрастяващ и неувяхващ дори след десет години взиране в натрапчиво огромния бюст на въоръжената с чифте пищови археоложка.