Геймърите искат по-кратки и качествени игри

На живо
Заседанието на Народното събрание

Геймърите искат по-кратки и качествени игри

Модерните геймъри вече не искат игри с продължителност между 60 и 100 часа, смята президентът на канадското студио Silicon Knights Денис Даяк.
"Всяка от легендарните Legacy of Kain серии предлага около шейсет часа геймплей, но днешните игри изобщо не са такива. Хората вече не искат точно това. Не ме интересува колко добра е играта, ако ще се налага да отделя да кажем 100 часа, за да стигна до края", споделя Даяк в интервю за онлайн изданието told GamesIndustry.biz.
"Решихме, че ако ще създаваме нещо епично, определено е за предпочитане да го разделим на по-лесно смилаеми парчета, за да не отегчим потребителя", продължава той, визирайки разработваната от студиото екшън трилогия за Xbox 360, озаглавена Too Human. В момента екипът на Silicon Knights се труди върху първата част на мащабната игра, която в чужди ръце би могла да се появи накуп.
"Освен това искаме да създадем игра, която непрекъснато еволюира. По този начин ще можем непрекъснато да пробваме нещо различно или внедряваме нови технологии", продължава той, очевидно вдъхновен от работата на Valve с трилогията Half-Life 2: Episodes, чийто втори епизод ще се появи на пазара в края на годината.
"Всички от екипа вярват, че бъдещето принадлежи на съдържанието. След като завършим първата част ще имаме възможност да разгледаме продукта отстрани, да се вслушаме в препоръките на играчите и промени каквото е необходимо в следващите серии. И тъй като не искаме и не можем да си позволим да започнем следващата си игра от нулата, решихме, че е най-добре да разделим Too Human на части. Да, отстрани изглежда твърде подло и дори алчно от наша страна, но създаването на игра е дълъг, скъп и труден процес ", допълва той.
Въпреки това Даяк признава, че епизодичният гейминг крие рискове и не очаква всеки закупил първата част да стори същото и с другите два епизода. "Съдържанието на всеки продукт трябва да е добре премерено и добре подбрано. Проблемът на The Lord of the Rings бе именно такъв – една серия предлага твърде много, за сметка на останалите. Ние обаче ще подходим по-умерено", заканва се той.
"Опитваме се да създадем нещо значимо, нещо което да раздвижи пластовете и подтикне всички в индустрията да наблягат повече на съдържанието, на виртуалните светове, които поглъщат играча и го карат да изпита нещо ново и различно. Обичам трилогиите, независимо дали са филми или книги. Имаме твърде големи планове за Too Human и в крайна сметка не бихме могли да поберем всичко в по-малко от три игри, дори да го искахме".
За финал Даяк заявява, че конзолите трябва да станат по-евтини и достъпни в световен мащаб. Нещо повече, компаниите зад тези продукти трябва да обединят усилията си и да ги уеднаквят както като хардуер и софтуер. Според него е крайно време платформата да стане една, така че когато потребителят закупи дадено заглавие, то да е съвместимо с домашната му система, независимо чие производство е тя.
Втората част от интервюто с Денис Даяк ще намерите тук.
В първата част, от края на миналия месец, той говори за най-често срещаните проблеми в гейм индустрията и нуждата от по-добри рецензии от страна на журналистите.