Нов Chronicles of Riddick в края на годината

Шведският производител на игри Starbreeze Studios потвърди информацията, че в момента работи върху нова версия на футуристичния екшън от първо лице The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay.
В случая не става въпрос за продължение или изцяло нова игра, а за тотална конверсия на хита от 2004, който ще бъде облечен в нови дрешки, така че да задоволи новите изисквания. Продуктът е озаглавен The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena и ще се появи единствено на пазара за конзоли от ново поколение.
Авторите Starbreeze Studios се заканват, че играта ще излезе още преди края на годината и ще се възползва пълноценно от мощта на PlayStation 3 и Xbox 360. Предвид скромните възможности на иначе страхотната конзола Nintendo Wii, версия на Assault on Dark Athena за тази платформа няма да има. Издание за компютър също не се предвижда, тъй като потребителите едва ли ще искат да платят за "претоплена манджа", пък била тя и с многократно подобрена графика и някои допълнения.
Очаква се Assault on Dark Athena да предложи грубо около 50% по-голяма соло кампания. Действието в новите мисии ще пренесе играча на борда на претъпкания с промишлени отпадъци кораб Dark Athena, където със сигурност ще има десетки, че и стотици врагове за прочистване.
Производителят обещава дори мултиплейър, но засега не споменава какви по-точно режими ще бъдат включени. Съдейки по тематиката обаче, на геймърите ще бъде сервирана поредната порция стандартен Deathmatch, допълнен от един или максимум два отборни варианта на същия.
Така или иначе силата на The Chronicles of Riddick беше най-вече в здравия екшън, гарниран с феноменална графика. Въпреки че изглежда наистина впечатляващо, системните изисквания на играта са изключително ниски жанра, особено ако бъдат сравнени с тези на близкия като визия Doom 3.
Ето защо очакванията към Assault on Dark Athena в тази област са много големи. Все пак щом през 2004 екипът на Starbreeze Studios успя да изстиска максимума от първия Xbox и среден клас PC, то какво ли ще предложи сега, когато има на разположение далеч по-мощни конзолни в лицето на Xbox 360 и PlayStation 3.
Макар да не се ангажират с обещания, авторите тактично намекнаха, че има вероятност да включат и опция за "коментари от производителя", каквато имаше в специалното "Developer's Cut" издание на оригиналната игра за PC. По този начин дизайнери и програмисти от екипа на Starbreeze Studios ще имат възможност да разкажат на играчите повече за използваните технологии и други любопитни факти, свързани с процеса на разработка.
Първоначално оригиналният The Chronicles of Riddick се появи на пазара за Xbox игри през юни 2004. Последвалото PC издание щурмува рафтовете в началото на декември същата година, но за съжаление остана в сянката на хитове като Half-Life 2 и Doom 3, които геймърската общност очакваше от години. Играта е базирана на едноименния филм с участието на Вин Дизел, който, за разлика от нея, е безумно скучен.