Без DX10 в Supreme Commander

Една от най-желаните промени в Supreme Commander, хитовата реалновремева стратегия на Gas Powered Games и култовия дизайнер Крис Тейлър, е несъмнено поддръжката на новата графична библиотека DirectX 10, която идва с операционната система Vista и предлага невиждани досега ефекти и качество на графиката, от които могат да се възползват новите видеокарти които nVidia и ATi предлагат на пазара.
Заради бавният преход от доминиращия в момента DX9 към тепърва налагащата се Vista, авторите на немалко игри решиха да изчакат с поддръжката на новата версия и обещаха такава в пач. Дали и това е случаят със Supreme Commander? Макар в началото авторите да не отричаха възможността за DX10 пач в бъдеще, днес Крис Тейлър разочарова своите фенове в отрицателен отговор - Supreme Commander остава DX9 игра.
По думите на автора, възможността за интеграция на новата графична библиотека е дошла твърде късно в разработката на Supreme Commander. Авторите са имали твърде малка възможност да се запознаят с нея, въпреки сътрудничеството с Microsoft И nVidia, и да я интегрират успешно в крайния продукт, и в Gas Powered Games са очаквали това да стане с един от първите патчове.
Противно на очакванията обаче, интеграцията заплашвало да отнеме дълги месеци и пренаписване на половината графика на играта. Нещо повече, нестабилните драйвери, които все още продължават да са проблем за потребителите на Windows Vista, направили прехода изключително рисков. В крайна сметка, Крис Тейлър и компания решават да се съсредоточат в посока подобрения на играта в настоящия и графичен вид и обещават сериозна DX10 в бъдещите си проекти.
Изказването на Крис Тейлър предизвика вълна от недоволство сред официалните форуми на Gas Powered Games и определено няма да очарова никой от феновете на играта, но ни остава успокоението, че и да имахме DX10 поддръжка, малцина наистина ще могат да й се насладят, поне до следващия ъпгрейд.