id Software представи новата си технология
Техническият директор и съосновател на id Software Джон Кармак най-после показа публично последната си технология. Презентацията се състоя в рамките на организираната от Apple световна конференция Worldwide Developers Conference в Сан Франциско, където награденият с Emmy програмист и строител на ракети показа кратко филмче и шепа обнадеждаващи картинки.
Технологията е наречена Tech 5 и ще бъде свободна за лицензиране от други компании, когато работата по новото и все още необявено заглавие на id Software бъде завършена. За самата игра не се знае абсолютно нищо, освен че през 2005 студиото регистрира новата търговска си марка Rage: Anarchy.
Според Кармак новата технология вече работи отлично с всички основни платформи, включително PC, Mac, Xbox 360, PlayStation 3, а скоро и Linux. Предвид обстоятелствата, гейм двигателят бе представен на работна станция от Apple, където очевидно върви повече от задоволително.
Все пак програмистът побърза да обясни, че презентацията е набързо скалъпена и, ако разполагал с още четири дни, щял да я оптимизира, за да увеличи производителността поне двойно. Всичко това звучи повече от обнадеждаващо както за обикновените потребители, така и за производителите на игри, които евентуално биха проявили интерес към id Tech 5.
"Тъй като немалка част от екипа ни премина към Mac среда за разработка, лично употреба и всичко останало, решихме, че сега е моментът да включим OS X в списъка с поддържаните платформи", заяви Кармак от сцената на Worldwide Developers Conference.
"След като почти светкавично пренесохме основния код за тази платформа, с изненада открихме че последните Mac машини са най-бързи в редица времеемки задачи и допринасят неимоверно в процеса на разработка", допълва той, хвалейки домакина на събитието Стив Джобс.
Според Кармак Tech 5 практически елиминира всички актуални ограничения за дизайнерите, които трябва да се съобразяват с обема на текстурите. Те ще могат бързо и лесно да променят визуално целия виртуален свят във всяко едно отношение на ниво пиксел, без това да влияе на производителността по никакъв начин.
В тази връзка той споделя, че уникалните текстури във всяка сцена от показания на конференция видео материал, "тежат" зашеметяващите 20GB.
Освен това в пакета за разработка са включени редица полезни инструменти, с които дизайнерите ще могат еднакво лесно да изобразяват както масивни открити терени, така и също толкова детайлни закрити пространства като коридори, зали, подземия, космически бази и т.н.
До момента предходните технологии на id Software, създадени за игри като Doom и Quake, са генерирали приблизително 650 милиона долара приходи за компанията само от лицензи. Захранваните от тях игри от други фирми пък са спечелили повече от 1 милиард долара от продажби в целия свят.
Повече информация за Tech 5 и новото заглавие на id Software ще бъде предоставена в рамките на предстоящото изложение E3 в Санта Моника и организирания от студиото ежегоден гейминг фестивал QuakeCon, който ще се проведе между 2 – 5 август в Далас.
Видео от презентацията на Tech 5 (YouTube).