Гейм-индустрията - втори шанс за залязващи звезди

"Не съм голям фен на компютърните игри," твърди Дейвид. "Веднъж обаче бях на снимачната площадка и един от статистите дойде при мен и ме заговори – Хей, ти си гласът на Арбитъра! Ще ми дадеш ли автограф?"
През последните години видеоигрите са подпомогнали кариерите на не една или две залязващи звезди от големия и малкия екран.
Абсолютно неизвестният в България Терънс Карсън, запомнен от американската публика с участието си в популярен в началото на 90-те ситком, в момента е един от най-търсените гласове, озвучавайки роли в "God of War", "Unreal Tournament III" и "Star Wars: Battlefront 2".
Придобилият култов статус вечен злодей Майкъл Айрънсайд ("Зов за завръщане", "Шотландски боец 2") пък дава гласа си на Сам Фишър от "Splinter Cell" и д-р Кроун в "TimeShift".
В игри, наблягащи на историята, обикновено на герой се падат по 1200-1500 реплики – съответно и на озвучаващият артист. В "Halo" например озвучените реплики са над 35 хиляди, твърди аудио режисьорът на играта Марти О'Донъл.
В подобни случаи известните актьори са благодат за индустрията, а и са чест лесно достъпни, тъй като не всички звезди се снимат в поредния блокбъстър и могат да си позволят да участват в разработването на компютърни и видео игри.
Според тарифите на американската гилдия на актьорите озвучаването се заплаща с около 760 долара за всяка 4-часова сесия, като по-търсените гласове могат да си докарат съществено по-висок доход. Небезизвестен е случаят, когато една от големите холивудски звезди иска от звукозаписното студио Blindlight хонорар от 750 хиляди долара за по-малко от час работа.
Нарастващата популярност на видеоигрите – само в Щатите през последната година продажбите са се повишили с 43 на сто – дори вече кара актьорската гилдия да иска по-голямо парче от тортата. Няма да е никак чудно дори ако хонорарите от видеоигрите се окажат заложник на предстоящите преговори по новия колективен договор между гилдията и големите филмови студия.