Силна година за гейм конзолите в САЩ

Силна година за гейм конзолите в САЩ

Силна година за гейм конзолите в САЩ
Продажбите на видео конзоли и игри в Съединените щати са се повишили с 57 процента през последната година, което води до извода, че икономическата криза не е основателна причина за притеснения за бизнеса в тази ниша, показват данните от пазарно проучване, цитирано от Ройтерс.
Обемът на пазара само за месец март т. г. е достигнал 1,7 млрд. долара. Най-голяма част от зелените банкноти американският потребител е похарчил за Nintendo Wii. От конзолата през изминалия месец са закупени общо 720 хиляди броя. Март е и най-силният месец за Wii досега, като се изключи традиционно водещия сезон на коледните покупки.
Далеч назад остават Xbox 360 с 262 хиляди и PlayStation 3 (257 хиляди).
Най-търсената видео игра на американския пазар съвсем очаквано е за Wii – "Super Smash Bros. Brawl". От нея през март са закупени 2,7 млн. копия. На второ място се нарежда "Rainbow Six: Vegas 2" (Xbox 360) със 752 хиляди, а челната тройка се запълва от "Army of Two" (Xbox 360) със 606 хиляди продадени копия.
И докато от Майкрософт оправдават изоставането си от Nintendo с недостатъчни наличности в магазините, Sony могат само да се радват от постигнатите нива на продажбите, които са близо два пъти по-добри от регистрираните през същия месец на 2007 г.
Nintendo остава едноличен лидер и при "джобните" електронни игри с 698 хиляди продадени Nintendo DS, срещу 297 хиляди PSP.