Класация на българските сайтовете по Нилсън Онлайн

Класация на българските сайтовете по Нилсън Онлайн

Нилсън Онлайн докладва данните от месец юни 2008 г. за издателите на съдържание в Интернет и сайтовете на българския пазар. Данните се отнасят само до интернет потребителите на територията на страната.
Таблица 1: Издатели на съдържание в Интернет
Издател
 
Среднодневни уникални браузъри
 
Месечен обхват  (в %)
 
1. Нет Инфо.БГ
 
581,258
 
76.6
 
2. Инвестор.БГ
 
229,912
 
41.3
 
3. Резон Медиа
 
81,850
 
19.3
 
4. Атол Медиа
 
64,007
 
13.8
 
5. Уеб Медиа Груп
 
61,874
 
14.6
 
6. Икономедиа
 
58,814
 
18.9
 
7. бТВ
 
55,394
 
13.6
 
8. Дарик Уеб
 
55,299
 
13.0
 
9. Мейл.БГ
 
48,513
 
9.3
 
10. Уеб Граунд
 
34,832
 
12.1
 
11. Санома Блясък България
 
30,371
 
8.8
 
12. Диджитъл Медиа Груп
 
28,162
 
11.4
 
13. АБ
 
10,516
 
3.9
 
14. Медиа Група 24
 
9,953
 
2.7
 
15. Голдън Пейджис
 
4,877
 
3.0
 
16. Колор България
 
3,784
 
2.0
 
 
ПРИМЕР:  данните показват, че 3,8 хиляди са уникалните браузъри (посетители) средно на ден през месец юни в поне един сайт от всички, които са собственост на Колор България. Около 2 процента от аудиторията на медийните групи, измервани чрез Нилсън Онлайн, са посетили поне поне веднъж поне един сайт на Колор България през юни.
Таблица 2: Класация на сайтовете в Интернет
* Внимание:  Броят на импресиите на сайта Mail.bg не е измерван през юни поради технически причини.
ПРИМЕР:  Данните показват, че средно на ден посетителите на сайта Business Spotlight генерират 65 импресии през юни. Средният брой браузъри на ден е 18.
 
Таблица 3: Класация на сайтовете по категории
ПРИМЕР: Дневна аудитория
Данните показват, че сайтът Automedia.bg се посещава средно на ден през месец юни от 4,3 хиляди браузъра. Броят на импресиите, които браузърите генерират средно за един ден, е 17,9 хиляди.  Средно 2.6 минути е времето, което е прекарал един посетител на ден на страниците на сайта.
 
ПРИМЕР: Месечна аудитория
Данните показват, че сайтът Automedia.bg е посетен общо от 78 хиляди браузъра през месец юни. Общият броят на импресиите, генерирани от всички посещения през юни в сайта, са 537 хиляди. Средният брой посещения на сайта, направени от един уникален браузър през юни, е 2.0.
Таблица 4: Демографски профил на потребителите
Пол
 
Дял (в %)
 
Мъж
 
50,2
 
Жена
 
49,8
 
 
Възраст
 
Дял (в %)
 
До 17 години
 
14.3
 
18-34 години
 
61.3
 
35-54 години
 
21.6
 
Над 55 години
 
2.8
 
 
Образование
 
Дял (в %)
 
Висше - доктор
 
1.6
 
Висше - магистър
 
25.9
 
Висше - бакалавър
 
16.7
 
Полу-висше (колеж)
 
6.1
 
Средно
 
34.5
 
Основно
 
12.6
 
Незавършено основно
 
2.6
 
 
Личен доход
 
Дял (в %)
 
До 400 лева
 
18.6
 
401-600 лева
 
18.9
 
601-800 лева
 
13.0
 
801-1000 лева
 
10.3
 
1001-1400 лева
 
8.1
 
Над 1401 лева
 
9.4
 
Не се отнася до мен / Не работя
 
21.7
 
 
Населено място
 
Дял (в %)
 
София
 
35.2
 
Пловдив
 
7.8
 
Варна
 
8.2
 
Бургас
 
4.7
 
Русе
 
3.5
 
Друг град
 
37.4
 
Село
 
3.2
 
 
Заетост
 
Дял (в %)
 
Собственик / работодател
 
6.3
 
Свободна професия (лекар, адвокат и други)
 
5.7
 
Мениджър високо равнище
 
2.3
 
Мениджър средно равнище
 
5.8
 
Квалифициран служител / експерт
 
25.9
 
Служител държавна / общинска администрация
 
6.5
 
Работник / неквалифициран служител
 
6.3
 
Студент
 
12.2
 
Ученик
 
18.8
 
Безработен
 
2.3
 
Пенсионер
 
0.9
 
Друго
 
7.0
 
 
* Данните за социо-демографския профил на изследваните потребители са въз основа на 49,479 интервюирани лица.
Дефиниции на понятията
БРАУЗЪР: Програмата, която потребителите използват за посещение на интернет.
УНИКАЛЕН БРАУЗЪР: Една програма за влизане в интернет от един компютър.
СРЕДНОДНЕВЕН БРОЙ УНИКАЛНИ БРАУЗЪРИ:  Средният брой уникални браузъри на ден за дните от последните четири седмици.
ПОТРЕБИТЕЛ: Уникален браузър.
ИМПРЕСИЯ:  Напълно отворена от потребител страница.
СРЕДНО ВРЕМЕ НА ДЕН: Продължителност в минути на посещенията на един браузър за един ден.
(АКТИВЕН) ОБХВАТ: Делът браузъри на даден сайт за даден период от време от всички браузъри в същия период от време.
ЕКЗИТ СТРАНИЦА: Страница или сайт, появяващи се при натискане на бутон "изход" от друга страница или сайт.
 
Допълнителна информация
За Нилсън Онлайн:
Нилсън Онлайн(Nielsen Online), услуга на Нилсън Кампъни (The Nielsen Company), предоставя задълбочено и независимо измерване и анализ на интернет аудиторията, рекламата, видеото, медиите с генерирано от потребителите съдържание, онлайн търговията и потребителското поведение, като включва продуктите, които преди това се предлагаха на пазара от марките  Нилсън/НетРейтингс (Nielsen//NetRatings) и Нилсън БъзМетрикс (Nielsen BuzzMetrics).
Нилсън Онлайн дава възможност на своите клиенти да взимат информирани бизнес решения, свързани с Интернет, дигиталните и маркетинговите стратегии. Повече информация може да откриете в интернет на адрес www.nielsen-online.com.
За Нилсън Кампъни:
Нилсън Кампъни (The Nielsen Company) е глобална информационна и медийна компания с водещи позиции в предоставянето на маркетингова информация (АСНилсън), информация за медийния пазар (Нилсън Медиа Рисърч), онлайн изследванията (Нилсън/НетРейтингс (Nielsen//NetRatings) и Нилсън БъзМетрикс (Nielsen BuzzMetrics), измерването на мобилните комуникации, търговските изложения и бизнес продуктите (Билборд, Холивуд Репортер, Адуик).
Компанията развива дейност в над 100 държави по света, с офиси на управление в Харлем, Холандия и Ню Йорк, САЩ. Повече информация може да откриете в интернет на адрес www.nielsen.com.