Класация на българските сайтовете по Нилсън Онлайн
Нилсън Онлайн докладва данните от месец юни 2008 г. за издателите на съдържание в Интернет и сайтовете на българския пазар. Данните се отнасят само до интернет потребителите на територията на страната.
Таблица 1: Издатели на съдържание в Интернет
Издател |
Среднодневни уникални браузъри |
Месечен обхват (в %) |
1. Нет Инфо.БГ |
581,258 |
76.6 |
2. Инвестор.БГ |
229,912 |
41.3 |
3. Резон Медиа |
81,850 |
19.3 |
4. Атол Медиа |
64,007 |
13.8 |
5. Уеб Медиа Груп |
61,874 |
14.6 |
6. Икономедиа |
58,814 |
18.9 |
7. бТВ |
55,394 |
13.6 |
8. Дарик Уеб |
55,299 |
13.0 |
9. Мейл.БГ |
48,513 |
9.3 |
10. Уеб Граунд |
34,832 |
12.1 |
11. Санома Блясък България |
30,371 |
8.8 |
12. Диджитъл Медиа Груп |
28,162 |
11.4 |
13. АБ |
10,516 |
3.9 |
14. Медиа Група 24 |
9,953 |
2.7 |
15. Голдън Пейджис |
4,877 |
3.0 |
16. Колор България |
3,784 |
2.0 |
ПРИМЕР: данните показват, че 3,8 хиляди са уникалните браузъри (посетители) средно на ден през месец юни в поне един сайт от всички, които са собственост на Колор България. Около 2 процента от аудиторията на медийните групи, измервани чрез Нилсън Онлайн, са посетили поне поне веднъж поне един сайт на Колор България през юни.
Таблица 2: Класация на сайтовете в Интернет
* Внимание: Броят на импресиите на сайта Mail.bg не е измерван през юни поради технически причини.
ПРИМЕР: Данните показват, че средно на ден посетителите на сайта Business Spotlight генерират 65 импресии през юни. Средният брой браузъри на ден е 18.
Таблица 3: Класация на сайтовете по категории
ПРИМЕР: Дневна аудитория
Данните показват, че сайтът Automedia.bg се посещава средно на ден през месец юни от 4,3 хиляди браузъра. Броят на импресиите, които браузърите генерират средно за един ден, е 17,9 хиляди. Средно 2.6 минути е времето, което е прекарал един посетител на ден на страниците на сайта.
ПРИМЕР: Месечна аудитория
Данните показват, че сайтът Automedia.bg е посетен общо от 78 хиляди браузъра през месец юни. Общият броят на импресиите, генерирани от всички посещения през юни в сайта, са 537 хиляди. Средният брой посещения на сайта, направени от един уникален браузър през юни, е 2.0.
Таблица 4: Демографски профил на потребителите
Пол |
Дял (в %) |
Мъж |
50,2 |
Жена |
49,8 |
Възраст |
Дял (в %) |
До 17 години |
14.3 |
18-34 години |
61.3 |
35-54 години |
21.6 |
Над 55 години |
2.8 |
Образование |
Дял (в %) |
Висше - доктор |
1.6 |
Висше - магистър |
25.9 |
Висше - бакалавър |
16.7 |
Полу-висше (колеж) |
6.1 |
Средно |
34.5 |
Основно |
12.6 |
Незавършено основно |
2.6 |
Личен доход |
Дял (в %) |
До 400 лева |
18.6 |
401-600 лева |
18.9 |
601-800 лева |
13.0 |
801-1000 лева |
10.3 |
1001-1400 лева |
8.1 |
Над 1401 лева |
9.4 |
Не се отнася до мен / Не работя |
21.7 |
Населено място |
Дял (в %) |
София |
35.2 |
Пловдив |
7.8 |
Варна |
8.2 |
Бургас |
4.7 |
Русе |
3.5 |
Друг град |
37.4 |
Село |
3.2 |
Заетост |
Дял (в %) |
Собственик / работодател |
6.3 |
Свободна професия (лекар, адвокат и други) |
5.7 |
Мениджър високо равнище |
2.3 |
Мениджър средно равнище |
5.8 |
Квалифициран служител / експерт |
25.9 |
Служител държавна / общинска администрация |
6.5 |
Работник / неквалифициран служител |
6.3 |
Студент |
12.2 |
Ученик |
18.8 |
Безработен |
2.3 |
Пенсионер |
0.9 |
Друго |
7.0 |
* Данните за социо-демографския профил на изследваните потребители са въз основа на 49,479 интервюирани лица.
Дефиниции на понятията
БРАУЗЪР: Програмата, която потребителите използват за посещение на интернет.
УНИКАЛЕН БРАУЗЪР: Една програма за влизане в интернет от един компютър.
СРЕДНОДНЕВЕН БРОЙ УНИКАЛНИ БРАУЗЪРИ: Средният брой уникални браузъри на ден за дните от последните четири седмици.
ПОТРЕБИТЕЛ: Уникален браузър.
ИМПРЕСИЯ: Напълно отворена от потребител страница.
СРЕДНО ВРЕМЕ НА ДЕН: Продължителност в минути на посещенията на един браузър за един ден.
(АКТИВЕН) ОБХВАТ: Делът браузъри на даден сайт за даден период от време от всички браузъри в същия период от време.
ЕКЗИТ СТРАНИЦА: Страница или сайт, появяващи се при натискане на бутон "изход" от друга страница или сайт.
Допълнителна информация
За Нилсън Онлайн:
Нилсън Онлайн(Nielsen Online), услуга на Нилсън Кампъни (The Nielsen Company), предоставя задълбочено и независимо измерване и анализ на интернет аудиторията, рекламата, видеото, медиите с генерирано от потребителите съдържание, онлайн търговията и потребителското поведение, като включва продуктите, които преди това се предлагаха на пазара от марките Нилсън/НетРейтингс (Nielsen//NetRatings) и Нилсън БъзМетрикс (Nielsen BuzzMetrics).
Нилсън Онлайн дава възможност на своите клиенти да взимат информирани бизнес решения, свързани с Интернет, дигиталните и маркетинговите стратегии. Повече информация може да откриете в интернет на адрес www.nielsen-online.com.
За Нилсън Кампъни:
Нилсън Кампъни (The Nielsen Company) е глобална информационна и медийна компания с водещи позиции в предоставянето на маркетингова информация (АСНилсън), информация за медийния пазар (Нилсън Медиа Рисърч), онлайн изследванията (Нилсън/НетРейтингс (Nielsen//NetRatings) и Нилсън БъзМетрикс (Nielsen BuzzMetrics), измерването на мобилните комуникации, търговските изложения и бизнес продуктите (Билборд, Холивуд Репортер, Адуик).
Компанията развива дейност в над 100 държави по света, с офиси на управление в Харлем, Холандия и Ню Йорк, САЩ. Повече информация може да откриете в интернет на адрес www.nielsen.com.