MMO игрите са в подем независимо от кризата

MMO игрите са в подем независимо от кризата

MMO игрите са в подем независимо от кризата
Пазарът на масивните мултиплеър онлайн игри (MMOG), които изискват месечен абонамент или друга форма на заплащане, ще достигне 2 млрд. долара през 2013 г., сочи проучване на индустрията, проведено от "Screen Digest". Според анализаторите на компанията растежът ще се дължи на множеството заглавия, опитващи се да имитират безспорния лидер на пазара "World Of Warcraft", предава Би Би Си.
В момента индустрията в Европа и Северна Америка се оценява на около 1,4 млрд. долара. Световният пазар пък се поделя неравномерно между общо 220 игри, голяма част от които са предназначени само за Югоизточна Азия.
Независимо от финансовата криза повечето абонаментни мултиплеър заглавия показват завиден капацитет за печалба, коментира водещият аналитик на Screen Digest Пиер Хардинг-Рол. "Някои игри еродират позицията на "World Of Warcraft", като "Warhammer Online" и "Age of Connan" са най-успешните алтернативи," обяснява Хардинг-Рол. Засега обаче това се дължи по-скоро на разрастване на пазарния им дял, отколкото на някакво намаляване на приходите от MMORPG хита на Blizzard, категоричен е той. През 2007 г. WoW е съставявал 60 процента от пазара, а през 2008 г. - 58 на сто, независимо от нарастващите печалби.
Десетте на доходоносни игри, с оглед на приходи от абонамент за 2008 г.*

1) World of Warcraft
2) Club Penguin
3) RuneScape
4) Eve Online
5) Final Fantasy XI
6) The Lord of the Rings Online
7) Dofus
8) Age of Conan
9) City of Heroes
10) EverQuest II

*В класацията не фигурира "Warhammer Online", тъй като тя излезе късно през миналата година